Re: Dorsvloer vol confetti
Geplaatst: 10 nov 2016, 11:18
Ongelofelijk dat er zelfs discussie is over het tijdstip wanneer je een hoed opzet
. ik kan mij er niets bij voorstellen.

Nee. Er is discussie over dat mensen het belachelijk vinden als je met een hoed op over straat gaat. En dat doet sommige mensen pijn, omdat ze vinden dat zij dan door geestverwanten belachelijk worden gemaakt. Terwijl de geestverwanten deels vinden dat mensen die met hoed op over straat gaan refo's een belachelijk imago geven, of dat in ieder geval grappig vinden.merel schreef:Ongelofelijk dat er zelfs discussie is over het tijdstip wanneer je een hoed opzet. ik kan mij er niets bij voorstellen.
Nou, eigenlijk begon het nog met de opmerking dat in een film een nogal overtrokken beeld van refo's werd gegeven, met als voorbeeld dat de dames met hoed op naar de kerk lopen. Mijn conclusie: op dit punt klopt de film gewoon.DDD schreef:Nee. Er is discussie over dat mensen het belachelijk vinden als je met een hoed op over straat gaat. En dat doet sommige mensen pijn, omdat ze vinden dat zij dan door geestverwanten belachelijk worden gemaakt. Terwijl de geestverwanten deels vinden dat mensen die met hoed op over straat gaan refo's een belachelijk imago geven, of dat in ieder geval grappig vinden.merel schreef:Ongelofelijk dat er zelfs discussie is over het tijdstip wanneer je een hoed opzet. ik kan mij er niets bij voorstellen.
Het is dus niet goed of het deugt niet.
In de film hadden de mensen thuis de hoed al op heb ik gelezen en blijkbaar is dat bij sommigen ook gewoon, prima toch lijkt mij.eilander schreef:Nou, eigenlijk begon het nog met de opmerking dat in een film een nogal overtrokken beeld van refo's werd gegeven, met als voorbeeld dat de dames met hoed op naar de kerk lopen. Mijn conclusie: op dit punt klopt de film gewoon.
Nee zo werd het niet gesteld! Met een hoed op op een fietsje zitten bij windkracht 7, dat werd potsierlijk genoemd. En dat is het ook.DDD schreef:Nee. Er is discussie over dat mensen het belachelijk vinden als je met een hoed op over straat gaat. En dat doet sommige mensen pijn, omdat ze vinden dat zij dan door geestverwanten belachelijk worden gemaakt. Terwijl de geestverwanten deels vinden dat mensen die met hoed op over straat gaan refo's een belachelijk imago geven, of dat in ieder geval grappig vinden.merel schreef:Ongelofelijk dat er zelfs discussie is over het tijdstip wanneer je een hoed opzet. ik kan mij er niets bij voorstellen.
Het is dus niet goed of het deugt niet.
Omdat het er niet is.ejvl schreef:Alleen zit ik nog wel te wachten op argumenten waarom de film een vertekend beeld zou geven, of een nogal overtrokken beeld van refo's zou weergeven
@Hendrikus en @Vorst beweren in elk geval wel dat de film een vertekend beeld geeft.Mara schreef:Omdat het er niet is.ejvl schreef:Alleen zit ik nog wel te wachten op argumenten waarom de film een vertekend beeld zou geven, of een nogal overtrokken beeld van refo's zou weergeven
Ik ben opgegroeid met het opzetten van hoed, baret of whatever voor de spiegel in de hal en we liepen naar de kerk.eilander schreef:Nou, eigenlijk begon het nog met de opmerking dat in een film een nogal overtrokken beeld van refo's werd gegeven, met als voorbeeld dat de dames met hoed op naar de kerk lopen. Mijn conclusie: op dit punt klopt de film gewoon.DDD schreef:Nee. Er is discussie over dat mensen het belachelijk vinden als je met een hoed op over straat gaat. En dat doet sommige mensen pijn, omdat ze vinden dat zij dan door geestverwanten belachelijk worden gemaakt. Terwijl de geestverwanten deels vinden dat mensen die met hoed op over straat gaan refo's een belachelijk imago geven, of dat in ieder geval grappig vinden.merel schreef:Ongelofelijk dat er zelfs discussie is over het tijdstip wanneer je een hoed opzet. ik kan mij er niets bij voorstellen.
Het is dus niet goed of het deugt niet.
Het speelt zich af in de jaren 80, toen zag kleding er zo uit. Behalve die malle onderbroeken dan, die zag je hier toen niet meer, misschien wel op het platteland.Vorst schreef:Dat kan. Maar dat is een detail. Over details gesproken: ongetwijfeld zal er geen toestemming gegeven zijn in de plaatselijke GG te filmen. Maar na een beetje onderzoek had wel een normaler beeld neergezet kunnen worden, ook qua kleding bijvoorbeeld.
Niemand echter herkent zich in het beeld dat de auteur met de film weergeeft. Van gezinsleden tot 'figuranten'.
Hendrikus noemt geen concrete voorbeelden en natuurlijk is er wel onderzoek gedaan.eilander schreef:Hendrikus en @Vorst beweren in elk geval wel dat de film een vertekend beeld geeft.
Klopt. Maar dan had ik het niet eens over de hoeden.eilander schreef:@Hendrikus en @Vorst beweren in elk geval wel dat de film een vertekend beeld geeft.Mara schreef:Omdat het er niet is.ejvl schreef:Alleen zit ik nog wel te wachten op argumenten waarom de film een vertekend beeld zou geven, of een nogal overtrokken beeld van refo's zou weergeven
Misschien kun je het uitleggen dan?Vorst schreef: Klopt. Maar dan had ik het niet eens over de hoeden.
Waarom ik dit vraag is omdat ik denk dat "de refowereld" niet algemeen is.Vorst schreef:De film speelt zich af begin jaren 90. Als je dat niet weet lijkt het of je in 1960 beland bent (of bij de Amish). Enfin, dit is maar één onderdeel, ik vond wel meer dingen niet kloppen.
Het ging in de film niet alleen over familiegewoontes (daar herkende ik ook wel iets van, gezamenlijk zingen, maar wij deden dat bij het orgel en gelukkig niet bij een blokfluit) maar de voortdurende dreiging van het begrip dood.ejvl schreef: Afhankelijk waar iemand is opgegroeid inclusief kleding, gebruiken en gewoonten, kan het wel of niet afwijkend zijn denk ik. Vandaar mijn vraag naar zaken die afwijkend zouden zijn, want deze behoeven niet afwijkend voor anderen te zijn.
Dat ben ik met je eens, maar dit is niet perse afwijkend van de reguliere refowereld van eind jaren 80 - begin jaren 90 toch?Mara schreef:Het ging in de film niet alleen over familiegewoontes (daar herkende ik ook wel iets van, gezamenlijk zingen, maar wij deden dat bij het orgel en gelukkig niet bij een blokfluit) maar de voortdurende dreiging van het begrip dood.ejvl schreef: Afhankelijk waar iemand is opgegroeid inclusief kleding, gebruiken en gewoonten, kan het wel of niet afwijkend zijn denk ik. Vandaar mijn vraag naar zaken die afwijkend zouden zijn, want deze behoeven niet afwijkend voor anderen te zijn.
Er werd heel weinig gelachen of lol gemaakt met elkaar. Het was alleen maar hard werken, meisje moest vaak meehelpen in de huishouding. En altijd die prekende oma.
Dan is het niet zo gek als een gewone kermis het summum van vrolijke uitspattingen is en dat er uiteindelijk getrouwd moet worden.
Ik vond het tamelijk beklemmend.