Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Albert1987
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 nov 2009, 21:15
Locatie: Urk

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Albert1987 »

Floppy schreef:
Ambtenaar schreef:
Floppy schreef: Je begint bijna aan jezelf te twijfelen.
In welke zin? Het lijkt me beter als je twijfelt aan het schrijfsel van dr. Seldenrijk.
Omdat ik er vanuit ga dat hij van de materie op zich meer zal weten dan ik (ivm opleiding, werk, ervaring). Maar ik zei dat ik bijna aan mezelf ging twijfelen, want ik draai te lang mee op het internet om dit schrijfsels serieus te nemen.
Ik heb het hele artikel van dr. Seldenrijk gelezen.
Dit is een man die hier heel veel verstand van heeft.
Maar nu vraag ik me af: Hoe weet je nu of dit klopt of niet?? En wat klopt er dan niet?
Als ik dit lees denk ik: als zo n knappe man als Selderijk dit zegt, dan zal het kloppen. En dan hebben wij heel veel niet door, want ik wil niet dat er iets aan mijn dna word gedaan.
Maar wat klop[t er niet aan het verhaal?
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Albert1987 schreef: Ik heb het hele artikel van dr. Seldenrijk gelezen.
Dit is een man die hier heel veel verstand van heeft.
Maar nu vraag ik me af: Hoe weet je nu of dit klopt of niet?? En wat klopt er dan niet?
Als ik dit lees denk ik: als zo n knappe man als Selderijk dit zegt, dan zal het kloppen. En dan hebben wij heel veel niet door, want ik wil niet dat er iets aan mijn dna word gedaan.
Maar wat klop[t er niet aan het verhaal?
Alles. De man heeft blijkbaar een klap van de molen gehad.

Wat ik me concreet herinner na het scannen van het document, de man beweert dat Pfizer/Biontech en Moderna van Bill Gates zijn. Is natuurlijk feitelijk onjuist.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Gaat het om dit artikel van dr Seldenrijk?

http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse ... enrijk.pdf


Heel benieuwd.
Kan me nog prachtige CGO lessen herinneren die ik van hem kreeg.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:Gaat het om dit artikel van dr Seldenrijk?

http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse ... enrijk.pdf


Heel benieuwd.
Kan me nog prachtige CGO lessen herinneren die ik van hem kreeg.
Ja.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef:Gaat het om dit artikel van dr Seldenrijk?

http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse ... enrijk.pdf


Heel benieuwd.
Kan me nog prachtige CGO lessen herinneren die ik van hem kreeg.
Ja.

Is Seldenrijk ook nog ambtsdrager in GG Zeist?

Wel grappig: In dit oudere artikel schrijft M.G. van der Hoeven dat de naam Seldenrijk genoeg is om een artikel niet serieus te nemen. :haha
http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse ... s_Wil.html
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

https://www.rd.nl/artikel/918315-predik ... -en-laster
Ds Zondag schreef: „Technisch is het onmogelijk om een chip in een vaccin te stoppen. Natuurlijk moeten we als christenen letten op de tekenen der tijden. Ik zie in het coronavirus de naderende voetstappen van Christus. We dachten alle ziektes uit te kunnen bannen, de pest zou nooit meer terugkeren.

We dienen als christenen alert te zijn. Wat in China gebeurt, baart mij zorgen. De overheid daar onderdrukt christenen en andere minderheden. Ook doen de Chinese autoriteiten geheimzinnig over de locatie waar het coronavirus voor het eerst opdook.

Heel ernstig in eigen land vind ik dat honderden mensen demonsteren bij de kerk van de oud gereformeerde gemeente in Krimpen aan den IJssel. Kennelijk mag ds. Kort, de predikant van die kerk, niet meer met een beroep op de Bijbel wijzen op de scheppingsorde. Ik word bang van de tendens dat orthodox-christelijke opvattingen over het huwelijk zulke heftige reacties oproepen.

Het letten op de tekenen der tijden mag geen vrijbrief zijn om mensen zonder enige grond verdacht te maken. Ik ben ervan overtuigd dat de overheid in deze pandemie ons welzijn op het oog heeft.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:https://www.rd.nl/artikel/918315-predik ... -en-laster
Ds Zondag schreef: „Technisch is het onmogelijk om een chip in een vaccin te stoppen. Natuurlijk moeten we als christenen letten op de tekenen der tijden. Ik zie in het coronavirus de naderende voetstappen van Christus. We dachten alle ziektes uit te kunnen bannen, de pest zou nooit meer terugkeren.

We dienen als christenen alert te zijn. Wat in China gebeurt, baart mij zorgen. De overheid daar onderdrukt christenen en andere minderheden. Ook doen de Chinese autoriteiten geheimzinnig over de locatie waar het coronavirus voor het eerst opdook.

Heel ernstig in eigen land vind ik dat honderden mensen demonsteren bij de kerk van de oud gereformeerde gemeente in Krimpen aan den IJssel. Kennelijk mag ds. Kort, de predikant van die kerk, niet meer met een beroep op de Bijbel wijzen op de scheppingsorde. Ik word bang van de tendens dat orthodox-christelijke opvattingen over het huwelijk zulke heftige reacties oproepen.

Het letten op de tekenen der tijden mag geen vrijbrief zijn om mensen zonder enige grond verdacht te maken. Ik ben ervan overtuigd dat de overheid in deze pandemie ons welzijn op het oog heeft.
Met instemming het artikel gelezen. Nuchter geschreven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Binnen onze kringen hebben complotdenkers daarmee opeens het autoriteitsargmument in handen.
Waarom? Het is toch overduidelijk dat deze heer zit in het kamp van de complotdenkers?
Toevallig weet ik door wie o.a. de heer Seldenrijk deze opvattingen heeft. En dat is weer gelinkt aan de Argos-uitzending over ritueel kindermisbruik. https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... bruik.html

Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Binnen onze kringen hebben complotdenkers daarmee opeens het autoriteitsargmument in handen.
Waarom? Het is toch overduidelijk dat deze heer zit in het kamp van de complotdenkers?
Toevallig weet ik door wie o.a. de heer Seldenrijk deze opvattingen heeft. En dat is weer gelinkt aan de Argos-uitzending over ritueel kindermisbruik. Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Dat zou zeker een goed idee zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Toevallig weet ik door wie o.a. de heer Seldenrijk deze opvattingen heeft. En dat is weer gelinkt aan de Argos-uitzending over ritueel kindermisbruik. https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... bruik.html

Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Het is allemaal onzin wat hij in dat stuk beweert. Enkel de wijze waarop het stuk is vormgegeven geeft daar al blijk van. Dat er wellicht hier en daar een feit juist is, maakt niet dat hij valide punten heeft of juiste verbanden legt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Het gaat niet om het bestrijden van een aantal vaststaande feiten. Het gaat erom dat de feiten subjectief onderdeel worden van een complottheorie.

De opmerking hierboven dat je geen chip via vaccinatie kunt inbrengen is feitelijk onjuist, omdat er wel hybride vormen bestaan van vaccinatie en techniek om later vast te kunnen stellen of iemand gevaccineerd is.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Het gaat niet om het bestrijden van een aantal vaststaande feiten. Het gaat erom dat de feiten subjectief onderdeel worden van een complottheorie.
Het begint met de vaststelling of de individuele gepresenteerde feiten juist zijn. Pas daarna kijk je naar het verband dat gelegd wordt tussen de feiten.

Het gepresenteerde feit dat Bill Gates eigenaar is van Pfizer/Biontech en Moderna is feitelijk onjuist. Dat is een eenvoudig te controleren feit. Als makkelijk te controleren feiten al onjuist zijn, moet je zeker zeer argwanend staan ten opzichte van moeilijk te controleren feiten en meningen.
De opmerking hierboven dat je geen chip via vaccinatie kunt inbrengen is feitelijk onjuist, omdat er wel hybride vormen bestaan van vaccinatie en techniek om later vast te kunnen stellen of iemand gevaccineerd is.
Dat weet ik niet, maar het lijkt me verstandig om wat ds. Zondag zegt, zeer ter harte te nemen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Binnen onze kringen hebben complotdenkers daarmee opeens het autoriteitsargmument in handen.
Waarom? Het is toch overduidelijk dat deze heer zit in het kamp van de complotdenkers?
Toevallig weet ik door wie o.a. de heer Seldenrijk deze opvattingen heeft. En dat is weer gelinkt aan de Argos-uitzending over ritueel kindermisbruik. https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... bruik.html

Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Natuurlijk is het wel onzin. Zoals ook de link naar Argos grotendeels onzin is, zoals zij zelf stellen:
Wij merken dat ons onderzoek wordt gebruikt om complottheorieën kracht bij te zetten. Daar maken wij ons zorgen over. Dit ook omdat de uitingen van QAnon allerlei beschuldigingen bevatten waar wij geen bewijs voor hebben, of waarvan ons door deelnemers aan ons onderzoek is gezegd dat die niet kloppen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Herman schreef:
Posthoorn schreef:Het is misschien beter om de heer Seldenrijk ook eens te interviewen bij het RD, want het zal ongetwijfeld niet allemaal onzin zijn wat hij zegt.
Natuurlijk is het wel onzin. Zoals ook de link naar Argos grotendeels onzin is, zoals zij zelf stellen:
Wij merken dat ons onderzoek wordt gebruikt om complottheorieën kracht bij te zetten. Daar maken wij ons zorgen over. Dit ook omdat de uitingen van QAnon allerlei beschuldigingen bevatten waar wij geen bewijs voor hebben, of waarvan ons door deelnemers aan ons onderzoek is gezegd dat die niet kloppen.
Oké, dat is wel interessant. Ik ben zelf ook niet van de complottheorieën, maar zou dan ook graag een serieuze weerlegging willen zien. Alleen maar roepen 'onzin, onzin' overtuigt mij ook niet echt.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Oké, dat is wel interessant. Ik ben zelf ook niet van de complottheorieën, maar zou dan ook graag een serieuze weerlegging willen zien. Alleen maar roepen 'onzin, onzin' overtuigt mij ook niet echt.
Het feit dat je Seldenrijk credits geeft, is al een teken dat je wel gevoelig bent voor complottheorieën.
Plaats reactie