Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Johann Gottfried Walther

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zita schreef:Ik heb een vier dagen achter elkaar snackvoer gegeten (bbq, pizza, friet en gisteren geen zin in koken dus fruit en yoghurt), dus vandaag ga ik maar eens iets met veel groenten maken. Misschien couscoussalade, of een pasta met veel groenten.
Die schade haal je niet meer in, komende 2 weken alleen maar groenten eten :fouet
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
merel

Bericht door merel »

Oei 4 dagen snacken zou ik ook niet zo blij van worden. Ik ben wel een groente liefhebber.

@ mara ik doe niet elke dag boodschappen, meestal 1 keer per week en haal dan alles in 1 keer. Geen tijd voor om elke dag boodschappen te doen.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef:
@ mara ik doe niet elke dag boodschappen, meestal 1 keer per week en haal dan alles in 1 keer. Geen tijd voor om elke dag boodschappen te doen.
Ik ben wel benieuwd naar de afmeting van jouw voorraadkast. ;)
Ga je op vrijdag met een briefje zitten en bedenk je dan een weekmenu?
Ik vind het voor een heel weekend vaak al een gepuzzel.

Op deze warme dagen heb ik vaak behoefte aan een frisse salade, hebben jullie dat ook?
Vandaag weer eens van de ouderwetse hollandse krop, die heeft weinig nodig om lekker te zijn.
Ik had zaterdag landkers maar dat werd niet erg gewaardeerd. Ik vond het wel lekker, ik ben ook dol op waterkers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Johann Gottfried Walther

Mara schreef:
Op deze warme dagen heb ik vaak behoefte aan een frisse salade, hebben jullie dat ook?
Die behoefte heb ik nog nooit gehad.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:Op deze warme dagen heb ik vaak behoefte aan een frisse salade, hebben jullie dat ook?
Nee, ik ben geen konijn! :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:Op deze warme dagen heb ik vaak behoefte aan een frisse salade, hebben jullie dat ook?
Een konijn mag geen sla. :fouet
Johann Gottfried Walther schreef:Die behoefte heb ik nog nooit gehad.
wat dan wel?
Of eet je altijd zo'n beetje hetzelfde, ongeacht de temperatuur buiten? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Johann Gottfried Walther schreef:
Mara schreef:
Die behoefte heb ik nog nooit gehad.
Ik ook niet. Wel heb ik behoefte aan water, liters water.
- Niet meer zo actief -
Johann Gottfried Walther

Mara schreef:
Luther schreef:
Een konijn mag geen sla. :fouet
Johann Gottfried Walther schreef:Die behoefte heb ik nog nooit gehad.
wat dan wel?
Of eet je altijd zo'n beetje hetzelfde, ongeacht de temperatuur buiten? :)
Als het warm is kook ik soms niet, en eet ik wel gemakkelijker, brood of iets opwarmen.
Maar totaal geen fan van salade/sla.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Groenten en fruit voor een hele week inslaan vind ik wel erg moeilijk!
Ik ontkom er eigenlijk nooit aan om tussendoor nog wat verse groenten/fruit te kopen.
Hoe doe jij dat @Merel? eet je dan ook af en toe pot/blikgroenten of uit de diepvries?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Sla is voor de konijnen. Het is een fabel dat ze dat niet mogen. Maar misschien zijn Rotetrdamse konijnen anders.

Als het heet is schakel je meestal wat terug in activiteiten en drink je veel. Het eten kan dan meteen wat minder. En koud eten (be)valt dan beter. Voor degene die kookt is het ook prettiger om niet te lang bij het vuur te staan.
Verder zou ik in het algemeen niet zoveel drukte maken over eten. En niet over de warmte. Stil in een hoekje zitten en wachten tot het voorbij is. En als je toch moet werken: sterkte toegewenst.
merel

Bericht door merel »

Wij hebben wel een grotere voorraadkast en manlief heeft daar verschillende bakken ingemaakt, bv een aardappelbak waar 20 kg aardappelen in kan. Daarnaast hebben wij een extra koelkast in de schuur.. Ik kon mijn wekelijkse 14 liter melk en karnemelk niet meer kwijt. Laat staan de rest.
Eigenlijk maak ik nooit een boodschappenlijstje. Ik doe donderdagavond en vrijdagmorgen boodschappen en bekijk ter plaatse wat er is. Vaak vraag ik van te voren thuis wat men wil eten en probeer daar rekening mee te houden.

@ orchidee. Voor nood heb ik wat potten in huis en vaak ook wel diepvriesgroente, maar eigenlijk lukt het ook wel zonder. In de zomerperiode eet ik de groente die het snelst op moet het eerste. Idem met het fruit. Het gebeurt zelden dat ik tussendoor groente of fruit moet halen. Op woensdag haal ik alleen het brood voor de hele week.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Met dit weer is een frisse salade heerlijk! Dan maar een konijn
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik snap echt niet hoe je in deze tijd van het jaar van vrijdag t/m de andere vrijdag al je groente en fruit goed kan houden.
Niet alles is geschikt om in de koelkast te bewaren en veel dingen gaan gewoon snel in kwaliteit achteruit!
's winters is het gemakkelijker; bijv. een kool of winterpeen blijft dan lang goed.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Over het algemeen lukt het. Koelkast met deze temperatuur nog iets koeler zetten. Straks in de ´hondsdagen´ gaat het iets moeilijker, maar dan zijn wij grotendeels weg. Tijdens de vakantie doen wij dagelijks boodschappen.
merel

Bericht door merel »

Ik ga er beetje afwijken van mijn eetschema. Met de beste wil van de wereld kan ik geen zin krijgen in gekookte witlof. Die houdt ik nog wat langer in de koelkast. Morgen eet ik opgebakken nieuwe aardappeltjes, kabeljauw en een salade. Vandaag wordt het spaghetti bolognese .

@ orchidee Welk groente en fruit kan jij dan slecht houdbaar houden? Nu is het wel heel warm en is alles aan verderf onderhevig, maar ik bedoel in een normale zomerweek.
Plaats reactie