Schooluniformen

vlinder

Re: Schooluniformen

Bericht door vlinder »

Gijs83 schreef: Alhoewel drukke werkzaamheden kunnen soms ook (deels) worden afgestoten omdat kerkenraadswerk een roeping is.
Ik vraag me dat wel af. Als eerste ben je man en daarna vader. Dat zijn ook roepingen. Vervolgens ben je tegenover je gezin verplicht om betrokken te zijn (ouderavonden e.d.) en je familie bij te houden. Dan nog je werk.
Kerkenraad komt pas daarna. De vader van mijn collega was ook ouderling. Had zelf 10 kinderen. De enige avond dat hij thuis was was zondagavond, maar dan moest hij vaak preeklezen en kon niet bij zijn gezin in de kerk zitten. Daar schrok ik van. 2 avonden cathechisatie, 2 avonden huisbezoek, 1 avond kerk. Wat hou je als vader nog voor tijd over voor je gezin? De redenatie van Gijs hoor ik vaker, maar ik denk dat je in de allereerste plaats man en vader bent. De rest komt erna. En niet: tijd maken voor ambtswerk en vervolgens nauwelijks in je gezin zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

vlinder schreef:
Gijs83 schreef: Alhoewel drukke werkzaamheden kunnen soms ook (deels) worden afgestoten omdat kerkenraadswerk een roeping is.
Ik vraag me dat wel af. Als eerste ben je man en daarna vader. Dat zijn ook roepingen. Vervolgens ben je tegenover je gezin verplicht om betrokken te zijn (ouderavonden e.d.) en je familie bij te houden. Dan nog je werk.
Kerkenraad komt pas daarna. De vader van mijn collega was ook ouderling. Had zelf 10 kinderen. De enige avond dat hij thuis was was zondagavond, maar dan moest hij vaak preeklezen en kon niet bij zijn gezin in de kerk zitten. Daar schrok ik van. 2 avonden cathechisatie, 2 avonden huisbezoek, 1 avond kerk. Wat hou je als vader nog voor tijd over voor je gezin? De redenatie van Gijs hoor ik vaker, maar ik denk dat je in de allereerste plaats man en vader bent. De rest komt erna. En niet: tijd maken voor ambtswerk en vervolgens nauwelijks in je gezin zijn.
Helemaal mee eens!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Ik geef meteen het antwoord: mijn broer wordt niet op 2tal voor ouderling gezet, omdat mijn schoonzus te licht/werelds/frivool gekleed zou zijn, werd hen verteld.)
Baarlijke nonsens is dit. En nog lasterpraat bovendien.

Iemand wordt op tweetal voor ambtsdrager gezet na schriftelijke, anonieme stemming door de kerkenraad. Dus als iemand niet op tweetal komt, komt dat omdat hij geen meerderheid in de kerkenraadsstemming heeft verkregen. Dus zelfs binnen de kerkenraad zijn de overwegingen niet bekend waarom iemand op tweetal staat.
Zo gaat het niet in alle kerkenraden.
Dat weet ik niet, nee.
Maar zij had het over Ger Gem kerkenraden...
Blijkbaar is het soms moeilijk om dingen te geloven, aan te nemen, die waar zijn.
Wat denk je nu, dat ik dingen uit mijn duim zuig ?
Het is helaas de waarheid en bij ons in de chr ger gebeuren net zo goed rare dingen met kerkenraden (waar wij zelf ook ooit het slachtoffer van zijn geweest)
Maar dit speelt in de ger gem en voor meerdere familieleden uit andere gemeentes heel herkenbaar !
Ik weet ook wel dat er gestemd moet worden, maar blijkbaar val je soms niet in het algemene pulletje !
En dan gaat het om uiterlijkheden. Ik dacht dat je levenswandel en handel bepalend was !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

Lijkt me wel vervelend als je zo graag ouderling wil worden en het mag maar niet......
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:Baarlijke nonsens is dit. En nog lasterpraat bovendien.

Iemand wordt op tweetal voor ambtsdrager gezet na schriftelijke, anonieme stemming door de kerkenraad. Dus als iemand niet op tweetal komt, komt dat omdat hij geen meerderheid in de kerkenraadsstemming heeft verkregen. Dus zelfs binnen de kerkenraad zijn de overwegingen niet bekend waarom iemand op tweetal staat.
Zo gaat het niet in alle kerkenraden.
Dat weet ik niet, nee.
Maar zij had het over Ger Gem kerkenraden...
Blijkbaar is het soms moeilijk om dingen te geloven, aan te nemen, die waar zijn.
Het is helaas de waarheid en bij ons in de chr ger gebeuren net zo goed rare dingen met kerkenraden (waar wij zelf ook ooit het slachtoffer van zijn geweest)
Maar dit speelt in de ger gem en voor meerdere familieleden uit andere gemeentes heel herkenbaar !
Ik weet ook wel dat er gestemd moet worden, maar blijkbaar val je soms niet in het algemene pulletje !
En dan gaat het om uiterlijkheden. Ik dacht dat je levenswandel en handel bepalend was !
Ik geloof dat soort broodje-aap-verhalen niet, nee.
Bovendien houd ik er niet van om zulke niet-verifieerbare lasterpraatjes op een openbaar forum rond te strooien.
Ga dan naar de kerkenraad in kwestie, als je het met zaken niet eens bent.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Willem schreef:
Marnix schreef:Maar waarom is dat dan? Uit eerbied? Dat klopt dan niet echt, want dan zou die pyjama als je thuis, voor het slapen gaan, waar dan ook tot God nadert, ook oneerbiedig zijn. Maar dat is het niet.... het heeft alleen met mensen te maken. Net als in het dagelijks leven. Ik kan gerust ff in mijn ondergoed door het huis lopen ofzo... maar ik ga zo echt niet over straat lopen. En daarom kan ik ook in een onderbroek en slaapshirt 's avonds bidden... en ga ik niet in die kleding naar de kerk.... Volgens mij zijn die kledingvoorschriften in de kerk er dus vooral voor de mensen om je heen, om daar rekening mee te houden, geen aanstoot aan te geven, je niet boven de ander te verheffen. Daar gaan de kledingvoorschriften in het nieuwe testament over. Je matig kleden, niet met pracht en praal, dure kleren, versiersels... niet er mee pronken, er geen aanstoot mee geven of verkeerde prikkels, zedig dus...
Wat een baarlijke nonsens. Alsof de combinatie locatie/kleding wel relevant is voor mensen maar voor God er niet toe doet.
:haha :haha Ik begrijp dat jij je keurige pak in bad en in bed (om maar even wat te noemen)... altijd aanhoudt?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Willem

Bericht door Willem »

MarthaMartha schreef:
Willem schreef:
Marnix schreef:Maar waarom is dat dan? Uit eerbied? Dat klopt dan niet echt, want dan zou die pyjama als je thuis, voor het slapen gaan, waar dan ook tot God nadert, ook oneerbiedig zijn. Maar dat is het niet.... het heeft alleen met mensen te maken. Net als in het dagelijks leven. Ik kan gerust ff in mijn ondergoed door het huis lopen ofzo... maar ik ga zo echt niet over straat lopen. En daarom kan ik ook in een onderbroek en slaapshirt 's avonds bidden... en ga ik niet in die kleding naar de kerk.... Volgens mij zijn die kledingvoorschriften in de kerk er dus vooral voor de mensen om je heen, om daar rekening mee te houden, geen aanstoot aan te geven, je niet boven de ander te verheffen. Daar gaan de kledingvoorschriften in het nieuwe testament over. Je matig kleden, niet met pracht en praal, dure kleren, versiersels... niet er mee pronken, er geen aanstoot mee geven of verkeerde prikkels, zedig dus...
Wat een baarlijke nonsens. Alsof de combinatie locatie/kleding wel relevant is voor mensen maar voor God er niet toe doet.
:haha :haha Ik begrijp dat jij je keurige pak in bad en in bed (om maar even wat te noemen)... altijd aanhoudt?
Je vraag is op meerdere manieren te lezen.
1. Gezien je vraagteken achter de vraag begrijp je iets niet. Toch moet je lachen. Dat is raar. Lachen om iets wat je niet begrijpt.
2. Je kan de vraag ook lezen als een - ietwat opzichtige - poging mijn posting te kunnen negeren door de poster belachelijk te maken. Ook dat is niet iets wat onder geciviliseerde mensen gangbaar is.

Je kan natuurlijk ook voortaan eerst lezen. Er staat nl. dat de combinatie locatie/kleding relevant is. Dus de vervolgvraag of ik mijn pak in bed aanhoud begrijp ik niet. Dat de kerk een andere locatie is als het bed behoeft toch geen nadere uitleg?. En - afhankelijk van de locatie - is gepaste kleding vereist.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Willem schreef:
MarthaMartha schreef:
Willem schreef:
Je vraag is op meerdere manieren te lezen.
1. Gezien je vraagteken achter de vraag begrijp je iets niet. Toch moet je lachen. Dat is raar. Lachen om iets wat je niet begrijpt.
2. Je kan de vraag ook lezen als een - ietwat opzichtige - poging mijn posting te kunnen negeren door de poster belachelijk te maken. Ook dat is niet iets wat onder geciviliseerde mensen gangbaar is.

Je kan natuurlijk ook voortaan eerst lezen. Er staat nl. dat de combinatie locatie/kleding relevant is. Dus de vervolgvraag of ik mijn pak in bed aanhoud begrijp ik niet. Dat de kerk een andere locatie is als het bed behoeft toch geen nadere uitleg?. En - afhankelijk van de locatie - is gepaste kleding vereist.
Kijkaan, dat is precies wat Marnix duidelijk maakte!

Dan heb ik niet begrepen wat je dan de baarlijke nonsens daaraan vindt. Als dat nonsens is, dacht ik dat jij er tegenover zou zitten en leek het alsof je niet alleen keurig voor de mensen wilt zijn, maar ook voor God..... en dat locatie dus daarin niet belangrijk is, dat begreep ik dan verkeerd.

ben ik alleen nog benieuwd wat je dan de baarlijke (wat is dat?) nonsens vindt!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:
refo schreef:[In Gouda worden kandidaat-kandidaten tijdens de kerkenraadsvergadering naar voren gebracht. Vervolgens kan ieder kerkeraardslid iets zeggen over die mannen. Uiteraard als dat nodig is of er behoefte aan is. Want, zo zei de toenmalig voorzitter op een JV-avond: het kan natuurlijk zijn dat je denkt dat iemand geschikt is, terwijl een ander kerkenraadslid weet dat zo iemand eh... het al (te) druk heeft met andere werkzaamheden. Dan moet je zo iemand dat niet aandoen.
Klopt, ja. Niet over hun vrouwen. :)
Maar dan nog staat het ieder kerkenraadslid vrij om alsnog die eh... (te) drukke broeder te stemmen.
Dat komt overeen met ons systeem....

maarrr....

wel een tikkeltje..... :offtopic
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ander

Bericht door Ander »

Mara schreef:Blijkbaar is het soms moeilijk om dingen te geloven, aan te nemen, die waar zijn.
Wat is een algemeen pulletje? En hoe moet je daarin vallen?
Ik vind jouw verhaal ook erg ongeloofwaardig. Zo van: moet je eens horen, het was kerkenraad en die man hebben we maar niet op tweetal gezet, want die vrouw van hem.... Laat me niet lachen.
Mara

Bericht door Mara »

Ander schreef:
Mara schreef:Blijkbaar is het soms moeilijk om dingen te geloven, aan te nemen, die waar zijn.
Ik vind jouw verhaal ook erg ongeloofwaardig. Zo van: moet je eens horen, het was kerkenraad en die man hebben we maar niet op tweetal gezet, want die vrouw van hem.... Laat me niet lachen.
Je vraagt naar de bekende weg !
Als je iets buiten het gemiddelde, dus gewenste valt, kom je niet in aanmerking.
Geloof je het toch niet, ook goed.
Blijkbaar ben jij lid van een gemeente zonder kritisch kijkende personen, of je leeft een totaal eigen leven.
Ander

Bericht door Ander »

Mara schreef:
Ander schreef:
Je vraagt naar de bekende weg !
Als je iets buiten het gemiddelde, dus gewenste valt, kom je niet in aanmerking.
Geloof je het toch niet, ook goed.
Blijkbaar ben jij lid van een gemeente zonder kritisch kijkende personen, of je leeft een totaal eigen leven.
Nou ja, in dat geval, wanneer er genoeg capabele mannen zijn die wel binnen het door jou gemiddelde vallen is dat prima. Dan komen degenen die er buiten vallen niet in aanmerking. Bij ons zijn ze ook best kritisch en ik leef mijn eigen leven. Dat klopt ook. En als klap op de vuurpijl: nog niet zo lang geleden stond ik op tweetal! ;) Wellicht ben ik aardig gemiddeld en weet ik nu ook dat ik wel eens in het algemene pulletje gevallen ben.
Mara

Bericht door Mara »

Fijn voor je :super
Mijn man dus niet, gaat niet vaak genoeg aan het Avondmaal.
Hij is eigenlijk blij toe, heeft (nog) niet de vrijmoedigheid om ouderling te zijn.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Fijn voor je :super
Hij is eigenlijk blij toe, heeft (nog) niet de vrijmoedigheid om ouderling te zijn.
:oO :oO :oO
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:Fijn voor je :super
:oO :oO :oO
Wat is je vraag ?
Plaats reactie