Formatie 2010
Re: Formatie 2010
In Suriname hebben ze al paars.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
Ik verwacht dat de eerstvolgende stap zal zijn om een zo breed mogelijke coalitie te gaan maken, met VVD, PvdA en CDA. Het kan voor het CDA interessant zijn om nu mee te gaan doen. D'66 en GL zijn er niet uitgekomen en hebben, zal het CDA zeggen, hun verantwoordelijkheid niet genomen. Het CDA doet dat dan wel, zit mooi tussen het VVD en de PvdA in en kan dus heel wat punten van het eigen programma trachten te verwezenlijken.Joannah schreef:zoals ik al eerder opperde,.. onregeerbaar.huisman schreef:Ik ben hier toch wel dankbaar voor ....maar idd hoe nu verder?Rambam schreef:'t Gevreesde paars-plus komt er niet. Benieuwd wat het vervolg gaat brengen.
http://nos.nl/artikel/173226-formatiepo ... slukt.html
Pas als deze optie niet lukt, zal de coalitie over rechts met de PVV weer van stal gehaald worden, verwacht ik.
Hier beneden is het niet.
Zouden de ontwikkelingshulprekeningen al gesloten zijn tbv deze drugsdealer en veelvoudig moordenaar?refo schreef:In Suriname hebben ze al paars.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- Bonny
- Contacteer:
PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
En binnen de CDA-achterban is grote wrevel voor samenwerking met Wilders, dus dan zijn er twee oplossingen:
1. Nieuwe verkiezingen
2. Een nationaal of zakenkabinet met wijze mannen en vrouwen.
Ik opteer voor de tweede mogelijkheid
En binnen de CDA-achterban is grote wrevel voor samenwerking met Wilders, dus dan zijn er twee oplossingen:
1. Nieuwe verkiezingen
The Groom's still waiting at the altar
Optie 2 heb ik vaker voorbij horen komen. Maar laat de huidige wetgeving dat eigenlijk wel toe?Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
- Bonny
- Contacteer:
Staatsrechtelijk mag het volgens mij wel. In theorie moet een regering voor iedere wet de goedkeuring (=meerderheid) van het parlement hebben.
In de praktijk is het zo geregeld dat er een kabinet is dat altijd minimaal 76 zetels - jaknikkers - heeft. Een zakenkabinet heeft dan niet een vaste meerderheid, maar dient voor elke wet opnieuw een consensus te bereiken. Het kan dus telkenmale de steun van wisselende groepen heben. Dat maakt het parlementaire leven wel weer wat spannender
In de praktijk is het zo geregeld dat er een kabinet is dat altijd minimaal 76 zetels - jaknikkers - heeft. Een zakenkabinet heeft dan niet een vaste meerderheid, maar dient voor elke wet opnieuw een consensus te bereiken. Het kan dus telkenmale de steun van wisselende groepen heben. Dat maakt het parlementaire leven wel weer wat spannender
The Groom's still waiting at the altar
Nieuwe verkiezingen zullen niet zo'n heel andere uitkomst hebben en zijn dus daarom geen oplossing.Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rutte verdwijnt van het toneel.huisman schreef:Nieuwe verkiezingen zullen niet zo'n heel andere uitkomst hebben en zijn dus daarom geen oplossing.Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
Wilders krijgt er weer 10 man bij.
--------------
Laten we in ieder geval vaststellen dat het klappen van Paars+ toch geweldig nieuws is!Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
Maar we gaan langzamerhand toch naar de Deense variant toe: VVD-CDA met gedoogsteun van PVV en SGP. Lijkt me niet verkeerd!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lijkt me ook heel mooi, en idd geweldig nieuws op een zonnige dag, het klappen van paars.
Met dit verpulverde politieke landschap zijn er eigenlijk nog maar de door Bonny genoemde twee mogelijkheden over.Luther schreef:Laten we in ieder geval vaststellen dat het klappen van Paars+ toch geweldig nieuws is!Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
Maar we gaan langzamerhand toch naar de Deense variant toe: VVD-CDA met gedoogsteun van PVV en SGP. Lijkt me niet verkeerd!
1) Nieuwe verkiezingen die het politieke landschap nog meer verpulveren: de afschuwelijke groei van de PVV.
2) Een zakenkabinet, maar wie wenst een kabinet welk bij elke maatregel/wetgeving afhankelijk is van de gevoeligheid in de 2e kamer en in tweede instantie van de senaat.
Conclusie, als het door Cohen geblokkeerde middenkabinet (VVD/PvdA/CDA) niet mogelijk is, dan rest ons nieuwe verkiezingen, met als nadelen:
1) Nog meer verpulvering
2) Schuwelijke winst voor de PVV
Je zult maar Koniginne zijn die de formatie moet sturen.
(Hoewel ik tot op heden nog geen hoge hoed, en zelfs geen plat petje heb, van haar invloed na deze verkiezingen en de daarmee gepaard gaande formatie van een nieuw kabinet).
Anyway, komt dus een kabinet met PVV naderbij.
Dat is ook niet best, maar mss. de beste manier om de PVV onschadelijk te maken.
Durft Rutte dat aan? Ik denk het niet.
Zo ja, dan moeten we in dat geval binnen 1 à 2 jaar weer het rode potlood hanteren.
PS: Maxime grijnst.......
Zooo, ben het eindelijk eenkeer met je eens. hahahahhahahhaLuther schreef:Laten we in ieder geval vaststellen dat het klappen van Paars+ toch geweldig nieuws is!Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
Toch wordt een minderheidskabinet steeds meer een haalbare optie ,in welke samenstelling dan ook.tukkertje schreef:Zooo, ben het eindelijk eenkeer met je eens. hahahahhahahhaLuther schreef:Laten we in ieder geval vaststellen dat het klappen van Paars+ toch geweldig nieuws is!Bonny schreef:PvdA en VVD hebben onoverkomelijke verschillen over o.a. bezuiningsmaatregelen en hypotheekrenteaftrek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het CDA een bemiddelende en verzoenende rol kan spelen tussen deze twee.
1. Nieuwe verkiezingen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De CDA speelt in deze formatie een cruciale rol. Er is bijna geen werkbare samenstellinng te verzinnen zonder het CDA. Vind dat Verhagen zijn verantwoordelijkheid maar eens moet nemen.