Jij negatief hoe kom je daar nu weer bij zegOrchidee schreef:Een RF breiclubje zal niet echt gauw gaan gebeuren denk ik...
De afstande liggen nogal ver uitéén
Of ben ik nu te negatief

Jij negatief hoe kom je daar nu weer bij zegOrchidee schreef:Een RF breiclubje zal niet echt gauw gaan gebeuren denk ik...
De afstande liggen nogal ver uitéén
Of ben ik nu te negatief
Een eenvoudige trui is ook goed te doen hoor. Niet te ingewikkelde steken en patroon.Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
ik heb nog steeds druk werk met iedere naald te eindigen met evenveel steken als ik had aan het begin. Ik gebruik blijkbaar een soort stekenverdubbelende steek (terwijl ik probeer gewoon recht te breien). Averecht moet ook nog wel lukken, al is dat twintig jaar geleden. Maar dan houdt het echt op. Steken opzetten moest ik vanmorgen nog leren via youtube.Mara schreef:Een eenvoudige trui is ook goed te doen hoor. Niet te ingewikkelde steken en patroon.Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
Dikke naalden, dikke wol, grote stappen, snel thuis
Ik kan je ook niet helpen.Zita schreef:ik heb nog steeds druk werk met iedere naald te eindigen met evenveel steken als ik had aan het begin. Ik gebruik blijkbaar een soort stekenverdubbelende steek (terwijl ik probeer gewoon recht te breien). Averecht moet ook nog wel lukken, al is dat twintig jaar geleden. Maar dan houdt het echt op. Steken opzetten moest ik vanmorgen nog leren via youtube.Mara schreef:Een eenvoudige trui is ook goed te doen hoor. Niet te ingewikkelde steken en patroon.Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
hier heet dat punniken. Met zo'n paddestoeltje en zo'n prikpen om die draadjes over de boogjes heen te peuteren.jvdg schreef:Ik kan je ook niet helpen.Zita schreef:ik heb nog steeds druk werk met iedere naald te eindigen met evenveel steken als ik had aan het begin. Ik gebruik blijkbaar een soort stekenverdubbelende steek (terwijl ik probeer gewoon recht te breien). Averecht moet ook nog wel lukken, al is dat twintig jaar geleden. Maar dan houdt het echt op. Steken opzetten moest ik vanmorgen nog leren via youtube.Mara schreef:Een eenvoudige trui is ook goed te doen hoor. Niet te ingewikkelde steken en patroon.Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
Breien is voor mij abracadabra.
Borduren is voor mijn zenuwgestel niet behapbaar.
Het enige wat ik ooit een weinig beheerste was het zgn. "kulken".
Hoe dat ging weet ik zelfs niet meer.
Een leeg klosje garen met spijkertjes en dan met woldraad om die spijkertjes heen wikkelen, of zo iets.....
Wie weet nog hoe het ging?
Het was zelfs voor jongens geaccepteerd.
http://www.breien.nl/Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
gertje schreef:http://www.breien.nl/Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
Jaaa, ja, zo was het: punniken.Zita schreef:hier heet dat punniken. Met zo'n paddestoeltje en zo'n prikpen om die draadjes over de boogjes heen te peuteren.
Sjalen en dekens breien voor Oost Europa.Barmhartigheid schreef:gertje schreef:http://www.breien.nl/Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
Een sjaal, tja... maar de winter is voorbij
Dat is een kwestie van wennenZita schreef:ik heb nog steeds druk werk met iedere naald te eindigen met evenveel steken als ik had aan het begin. Ik gebruik blijkbaar een soort stekenverdubbelende steek (terwijl ik probeer gewoon recht te breien). Averecht moet ook nog wel lukken, al is dat twintig jaar geleden. Maar dan houdt het echt op. Steken opzetten moest ik vanmorgen nog leren via youtube.Mara schreef:Een eenvoudige trui is ook goed te doen hoor. Niet te ingewikkelde steken en patroon.Zita schreef:Ik ben net begonnen met breien en vind het eigenlijk wel heerlijk relaxed om te doen. Wat kan een beginner nog meer dan alleen sjaals? En heeft iemand de ultieme materiaaltip? Is het zeemanspul een beetje aardig?
Ja, ik las al een reportage in EW dat er landelijk zeer vele breiclubs zijn die in de plaatselijke kroegen worden gehouden.Mara schreef: En Zita, breien is zo hip