Rechtvaardigmaking door het geloof ALLEEN

Wilhelm

Re: Rechtvaardigmaking door het geloof ALLEEN

Bericht door Wilhelm »

DWW schreef:
Geka schreef:
memento schreef:
DWW schreef:Laten we het teken van Jona den Profeet nu maar laten rusten. Ik wacht eigenlijk nog op je kritiek aangaande het stuk van Van der Groe en wat ik je vroeg over de Schriftverwijzingen van Boston, betreffende zijn twaalfde bijlslag.
Ik heb geen problemen met van der Groe, en Boston. Zij zijn beiden veel genuanceerder dan de visie die jij verwoord. Ook doen hun niet aan systeem-vorming, maar laten hun ruimte voor diversiteit in het zaligworden, zoals bijvoorbeeld mooi door Brakel en Guthri verwoord is.
Precies, want precies na de hier geciteerde woorden van Boston (die voluit Bijbels zijn) volgt van Boston de volgende opmerking:

Ik wil echter niet dat dit beschouwd wordt als de methode waartoe de Heere Zich beperkt, wanneer Hij de zondaar afbreekt van de oude stam. Maar dit handhaaf ik als een zekere waarheid, dat allen die in Christus zijn, afgebroken zijn van al die verschillende dingen waarop zij hun vertrouwen stelden, en dat zij die er nooit van afgebroken werden, nog steeds in hun natuurlijke stam zijn

En dezelfde Boston schreef ook het volgende:

Ik durf niet een vrijmachtige evangelische weg van bekering te ont¬kennen, waarin een merkbaar wetswerk niet is te bespeuren, maar ik heb daarvan geen ervaring. Een vrijmachtig God mag niet beperkt worden, maar ik wil in dit verband enkele opmerkingen maken.
Het is niet de gewone weg. Gewoonlijk gaat in meerdere of mindere mate een wetswerk vooraf. Wij lezen daarvan in Galaten 3:24, "Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden gerechtvaardigd worden." Zo ging het met de bekeerlingen op het Pinksterfeest, met Paulus en de stok¬bewaarder en anderen. Ik geloof dat de bevinding van christenen in het algemeen daarmee overeenkomt.
@ Wilhelm

Dit wat Boston hier ten laatste omschrijft, bedoelde ik jou ook te zeggen. De Schrift spreekt van twaalf poorten, die naar die ene Stad leiden, met daaraan verbonden ook twaalf verschillende wegen. Maar in wezen is de bekering van al het volk wat daar eenmaal mag en zál komen, van precies dezelfde aard. Zij allen leren de drie stukken tot zaligheid, te weten : hoe zij in hun ellende voor God schuldig staan en daarom volkomen verdoemelijk zijn, hoe zij uit en van deze ellende verlost zijn geworden, en hoe zij Gode-drieënig daar eeuwig dankbaar voor zijn, in en door het volbrachte werk van Jezus Christus.

Hoewel Geka al voor mij heeft gereageerd, ik kan ook met vrijwel al zijn postings volledig instemmen ;) , wil ik je bedanken voor deze nuancering.

Als we dit schrijven van Boston, door Geka geciteerd, wat we ook bij velen anderen vaderen vinden, laten staan : de verscheidenheid in werkingen en de verschillende mate van wets- of ellendekennis voordat het komt tot een geloofsomhelzing van Christus, dan erkennen we beiden dat het zonder de kennis van Christus alles te kort is tot zaligheid, maar tegelijkertijd bewonderen we de veelkleurige werkingen des Geestes.
Nogmaals bedankt dat je in een discussie als deze je open op durft te stellen, en je eigen harde leerstelligheden na een aantal pagina's toch wat durft te nuanceren !
Deze houding zie ik graag in de discussies.

Vr gr,

Wilhelm
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

memento schreef:
DWW schreef:
memento schreef:
Zonderling schreef: We moeten zo veel kennis van onze zonde en ellende hebben als nodig is om ons van onszelf af te brengen.
En het Evangelie trekt ons tot Christus en vernedert ons nog meer vanwege ons ongeloof.
Precies!
Maar zoals jij het voorstelt (misschien wel zonder wetswerk), nu, ik moet eerlijk zeggen, dat ik daar niet veel vertrouwen in heb. Ik meen ook dat de ervaring leert dat God de mens eerst in de diepte brengt, soms zelfs langs de rand van de afgrond leidt, alvorens de mens tot Christus te brengen of liever: Christus de mens te openbaren. Ik vrees dat velen menen tot Christus gekomen te zijn, maar daar nimmer kwamen. En al gaat het met de een dieper dan met de ander, allen moeten toch iets kennen van hun verloren gaan. In het dood'lijkst tijdsgewricht kwam God in Christus Zich te openbaren. Wanneer iemand meent dat het met minder kan, om eerlijk te zijn, nogmaals, ik vrees dat iemand zich met de schijn bedriegt.
1. Met "zonder wetswerk" bedoel ik hen die in Christus waren ingelijfd, zonder dat daarvoor overtuigingen der wet vóóraf een rol speelde. Ik denk hier voornamelijk aan hen, die van kinds-af-aan in Christus ingelijfd zijn. Ook heb ik een concreet voorbeeld voor ogen van iemand die zo overweldigd raakte op een bepaald moment van Gods goedertierenheden, dat het haar tot bekering leidde. Als ik stel dat dit zónder wetswerk geschied, bedoel ik: wetswerk vóóraf. Mijn ervaring met kinderen Gods is, dat de kennis der ellende een levende werkelijkheid is tijdens hun leven. Dus ook voor hen die zonder wetswerk vóóraf tot geloof geleidt zijn. Ja, juist een waar geloof ziet en ervaart de pijn van de zonde, en mijn zondige hart.
2. Ik deel je zorg, dat velen zeggen in Christus te zijn, maar Hem niet kennen.
3. Als voorbeeld van een minder diep wetswerk, verwijs ik naar de Christinnereis. Of naar Lydia. Ik denk dat deze "zachtmoedige leidingen" het meest voor komen bij mensen met een "zachtmoedig" karakter. En dat zij, die zo geleid worden, krachtens hun "zachmoedige" karakter veelal veel twijfel en aanvechting hebben, of zij zichzelf niet bedriegen.

Tenslotte: Slechts in Christus zijn wij de sterkte van Gods toorn tegen de zonde. De minste ellendekennis ná ontvangen genade is dieper dan de grootste ellendekennis vóór de inlijving in Christus.
"Adam in Gods verdoemende Recht niet geleerd, is Christus in het verzoenende Recht nimmer begeerd, noch geleerd...!"
En hoe dan met hen, die van kindsaf in Christus zijn. Zoals Johannes de Doper...

PS> Ook zij die geen wetswerk vooraf kennen, zoals van kindsaf bekeerden, of zachtkens geleidden, leren de ellende van de inwonende Adam na ontvangen genade...
Daar behoef jij je geen zorgen over te maken, want daar zorgt God Zelf wel voor.
Maar wat ik je heb geschreven, te samen aan de hand met citaten van Boston en Van der Groe, is wel zekerlijk de reguliere weg van hoe God werkt in het hart van de zondaar, middels de bediening van Wet & Evangelie. Het is zoals Z. schreef, dat je jezelf nu probeert te verschuilen achter uitzonderlijke gevallen. Leen Potappel was 4 of 5 jaar oud, toen God hem de rust opzegde, en op zijn twaalde jaar is hij gestorven aan en onder de vloek der wet, en heeft hij z'n oude mens af mogen leggen in dood van Christus, en met Hem opgestaan tot een nieuw leven. Ook dit was een uitzonderlijke weg. Weet je hoe de kinderen hem op school uitscholden?
"Jongens, daar komt 'verloren' aan. Hij zegt altijd dat hij verloren is en naar de hel moet gaan, we zullen hem eens met wat stro in de brand steken en daarmee werkelijk naar de hel sturen." Dit is geen verhaaltje, maar echt gebeurd. Maar op zijn twaalfde jaar ging hij pas werkelijk verloren onder Gods heilige en verdoemende recht, en heeft hij ondervonden wat ik je heb geciteerd uit de toetsteen van Van der Groe.
Laatst gewijzigd door DWW op 13 jun 2009, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
jvdg

Bericht door jvdg »

DWW schreef:Maar op zijn twaalfde jaar ging hij pas werkelijk verloren onder Gods heilige en verdoemende recht, en heeft hij ondervonden wat ik je heb geciteerd uit de toetsteen van Van der Groe.
Maar deze citaten zijn uit de toetsteen van Van der Groe.
Er is toch maar één toetsteen?
Bewijs dat de toetsteen van Van der Groe gebaseerd is op Gods Woord, en je vindt me geheel aan je zijde.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

jvdg schreef:
DWW schreef:Maar op zijn twaalfde jaar ging hij pas werkelijk verloren onder Gods heilige en verdoemende recht, en heeft hij ondervonden wat ik je heb geciteerd uit de toetsteen van Van der Groe.
Bewijs dat de toetsteen van Van der Groe gebaseerd is op Gods Woord, en je vindt me geheel aan je zijde.
Bewijs jij me dan maar dat zijn 'toetsteen' NIET op Gods Woord is gebaseerd, geachte mijnheer JVDG. Het is niet gering wat je hier hardop durft te suggereren.
jvdg

Bericht door jvdg »

DWW schreef:
jvdg schreef:
Bewijs jij me dan maar dat zijn 'toetsteen' NIET op Gods Woord is gebaseerd, geachte mijnheer JVDG. Het is niet gering wat je hier hardop durft te suggereren.
Ik behoef niet aan te tonen dat de toetsteen van Ds. Van der Groe wel of niet op Gods Woord gebaseerd is. Ds. Van der Groe was ook maar een mens.

Mag ik me beperken tot Gods Woord zelve waarin de enige ware toetsteen te vinden is.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

DWW schreef:
jvdg schreef:

Vd Groe wordt idd breed als een zuiver theoloog gezien , dat moeten we wel vast houden.
Wel heb ik wat moeite met het aanhalen van Leen Potappel , als het voorbeeld hoe de weg zou moeten gaan.
Het was een man met genade , dat geloof ik van harte, maar ook mens met fouten en gebreken.
Zo heeft hij ooit eens preken van Spurgeon begraven, omdat deze volgens hem te arminiaans zouden zijn.
Ik geloof nooit dat jij daar ook achter zou kunnen staan.
En ook zijn kerkvisie , was onbijbels.

En de Heere heeft na Potappel velen van Zijn kinderen gehad in ons vaderland, en heeft deze nog. En velen hebben andere leidingen gekend als hem.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

jvdg schreef:
DWW schreef:
jvdg schreef:
Ik behoef niet aan te tonen dat de toetsteen van Ds. Van der Groe wel of niet op Gods Woord gebaseerd is. Ds. Van der Groe was ook maar een mens.

Mag ik me beperken tot Gods Woord zelve waarin de enige ware toetsteen te vinden is.
Tot alleen dat Goddelijke Woord heeft Van der Groe zichzelf ook maar beperkt. Maar hij heeft het bij God vandaan, nog wat nader mogen verklaren voor een zwarte onkundige moor uit Candacé, die hem smeekte op zijn wagen te komen, voor een weinig nader onderwijs.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Wilhelm schreef:
DWW schreef:
jvdg schreef:

Vd Groe wordt idd breed als een zuiver theoloog gezien , dat moeten we wel vast houden.
Wel heb ik wat moeite met het aanhalen van Leen Potappel , als het voorbeeld hoe de weg zou moeten gaan.
Het was een man met genade , dat geloof ik van harte, maar ook mens met fouten en gebreken.
Zo heeft hij ooit eens preken van Spurgeon begraven, omdat deze volgens hem te arminiaans zouden zijn.
Ik geloof nooit dat jij daar ook achter zou kunnen staan.
En ook zijn kerkvisie , was onbijbels.

En de Heere heeft na Potappel velen van Zijn kinderen gehad in ons vaderland, en heeft deze nog. En velen hebben andere leidingen gekend als hem.
Goed lezen, Wilhelm.

Ik bracht hem naar voren als een uitzonderlijke weg, waar Memento zich telkens achter verschuilt. In zijn theologie zaten idd wel enige dwalen, met name ten opzichte van het stuk der wedergeboorte, hierin heeft ook hij de lijn van dr. A. Comrie gevolgd, maar zijn zielsbevinding was zeer zuiver...!!
memento

Bericht door memento »

DWW schreef: Ik bracht hem naar voren als een uitzonderlijke weg, waar Memento zich telkens achter verschuilt.
Áls ik me ergens achter verschuil, dan is het de leer van de hoogstaande theologen, die breed geaccepteerd zijn in binnen en buitenland, zoals Brakel, Guthri en Bunyan (christinnereis). De leer der reformatie, nadere reformatie en puriteinen.

Ik ben trouwens blij dat je nu eindelijk spreekt van de reguliere weg, ipv de enige weg. Want dat was 1 van mijn problemen met jouw theorie. Fijn dat dat nu van tafel is.

Nu nog het andere punt, namelijk dat de mens in de reguliere bekeringsweg niet meer ellendekennis toebedeeld krijgt, dan nodig is om hem tot Christus te doen vluchten.
jvdg

Bericht door jvdg »

Hebben we het nu over de Rechtvaardigmaking door het geloof alleen, of zijn we nu verzand geraakt in allerlei beschouwingen en toetstenen door theologen, hoe zuiver van leer deze dan ook moge zijn, met dan weer de kanttekening dat ook deze theologen dwalingen kenden, behalve in het geval dat......

Zucht.......
Laat ons toch houden aan Gods Woord.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:Hebben we het nu over de Rechtvaardigmaking door het geloof alleen, of zijn we nu verzand geraakt in allerlei beschouwingen en toetstenen door theologen, hoe zuiver van leer deze dan ook moge zijn, met dan weer de kanttekening dat ook deze theologen dwalingen kenden, behalve in het geval dat......

Zucht.......
JVDG, dank voor deze posting!!
Ik word zo moe van de wijze van discussiëren door DWW. Wat een juk legt deze broeder anderen toch op! En het zijn slechts geharnaste uitdrukkingen, waarbij je voorstellingen oproept, die hinderen om tot Christus te gaan.
Weet je wat sterven aan de Wet is, DWW? Dat is niets meer in jezelf overhouden. Dat is de vraag van Zondag 5: Wat moeten wij dan voor een Middelaar en Verlosser zoeken? Alle andere wegen zijn afgesneden en dan komt het bij Christus terecht in Zondag 6.

De diepte van onze ellende is niet bepalend voor de weg der bekering! Daarom moet je oppassen om dat aan mensen op te leggen. Het is onbijbels om mensen te dwingen, eerst te laten vragen: "Heere, gooi me maar in de hel."
Echte schuldverslagenheid zal iets van eigen helwaardigheid leren verstaan, maar dat zal altijd gepaard gaan met een roep om genade, om ontferming. Ik heb op dit forum al vaker gezegd: Het gaat niet om de diepte van zondekennis, maar om de echtheid van ellendekennis, namelijk dat we zonder God leven en dat nu juist dát onverdragelijk wordt.

Wij zijn gschapen om God lief te hebben. Onze grootste ellende is nu juist dat we dat niet doen, niet willen en niet kunnen. Het is niet onrechtvaardig als God van ons eist: liefde. En in Zijn oneindige goedheid heeft God Zijn Zoon gezonden, om liefde te geven en Gods eer volledig terug te schenken, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe".

Als iets van Hem door het geloof gezien mag worden, ja, als Hij door het geloof omhelst mag worden, dan leren we pas echt de diepte van onze ellende en schuld verstaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

memento schreef:
DWW schreef:De reden waarom Van der Groe zijn Toetsteen schreef, is van geen andere aard dan waarom ik hier dit citaat van hem naar voren bracht. Iedereen mag met allerhande citaten smijten. Ik doe het bijna nooit, nu doe ik het tweemaal aan de hand van Boston en Van der Groe, en dan krijg je dit soort repliek erop. Wat is dat toch spijtig en jammer. Daarnaast hoopte ik van Memento nog een antwoord te krijgen, betreffende de verwijsteksten in de omschrijving van Bostons' twaalfde bijlslag. Ik vroeg me dus af of hij deze verwijsteksten ook opzij wilde schuiven aan de hand van Calvijns' Schrift-exegese, gelijk Memento steeds bij mij placht te doen...?
Ik heb geen problemen met van der Groe, en Boston. Zij zijn beiden veel genuanceerder dan de visie die jij verwoord. Ook doen hun niet aan systeem-vorming, maar laten hun ruimte voor diversiteit in het zaligworden, zoals bijvoorbeeld mooi door Brakel en Guthri verwoord is.
@ Memento

Ik had nog steeds gehoopt hierop een antwoord van je te krijgen. AUB graag antwoord, dan kan dat ook 'van de tafel'.

Tussen twee haakjes, wist je wat het betekende wat Christus tegen de farizeeërs zei : "Meer dan Jona is hier....."
Namelijk dit, Jona in ongehoorzaamheid overboord in de golven van Gods toorn, en in Christus in gehoorzaamheid overboord, voor een ongehoorzame zondaar, gelijk Jona daar was. Alzo legt de zondaar Zijn oude mens af in de dood van Christus lijden en sterven, om met Hem (na drie dagen) op te staan tot een nieuw leven. Dit is niet van een ander, maar hier moest ik het weekend zo aan denken.
memento

Bericht door memento »

DWW schreef:
memento schreef:
DWW schreef:De reden waarom Van der Groe zijn Toetsteen schreef, is van geen andere aard dan waarom ik hier dit citaat van hem naar voren bracht. Iedereen mag met allerhande citaten smijten. Ik doe het bijna nooit, nu doe ik het tweemaal aan de hand van Boston en Van der Groe, en dan krijg je dit soort repliek erop. Wat is dat toch spijtig en jammer. Daarnaast hoopte ik van Memento nog een antwoord te krijgen, betreffende de verwijsteksten in de omschrijving van Bostons' twaalfde bijlslag. Ik vroeg me dus af of hij deze verwijsteksten ook opzij wilde schuiven aan de hand van Calvijns' Schrift-exegese, gelijk Memento steeds bij mij placht te doen...?
@ Memento

Ik had nog steeds gehoopt hierop een antwoord van je te krijgen. AUB graag antwoord, dan kan dat ook 'van de tafel'.
Ik zie bij vd Groe en Boston niet de absolute systeemvorming die ik bij jou zie. Vandaar kan ik het met hen eens zijn, en met jou niet.
Tussen twee haakjes, wist je wat het betekende wat Christus tegen de farizeeërs zei : "Meer dan Jona is hier....."
Namelijk dit, Jona in ongehoorzaamheid overboord in de golven van Gods toorn, en in Christus in gehoorzaamheid overboord, voor een ongehoorzame zondaar, gelijk Jona daar was. Alzo legt de zondaar Zijn oude mens af in de dood van Christus lijden en sterven, om met Hem (na drie dagen) op te staan tot een nieuw leven. Dit is niet van een ander, maar hier moest ik het weekend zo aan denken.
In mijn Bijbel, en in de verklaringen van de oudvaders betekend dat toch wat anders. Maargoed, laten we over dit Schrift-misbruik van jou maar zwijgen...
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Luther schreef:
jvdg schreef:Hebben we het nu over de Rechtvaardigmaking door het geloof alleen, of zijn we nu verzand geraakt in allerlei beschouwingen en toetstenen door theologen, hoe zuiver van leer deze dan ook moge zijn, met dan weer de kanttekening dat ook deze theologen dwalingen kenden, behalve in het geval dat......

Zucht.......
JVDG, dank voor deze posting!!
Ik word zo moe van de wijze van discussiëren door DWW. Wat een juk legt deze broeder anderen toch op! En het zijn slechts geharnaste uitdrukkingen, waarbij je voorstellingen oproept, die hinderen om tot Christus te gaan.
Weet je wat sterven aan de Wet is, DWW? Dat is niets meer in jezelf overhouden. Dat is de vraag van Zondag 5: Wat moeten wij dan voor een Middelaar en Verlosser zoeken? Alle andere wegen zijn afgesneden en dan komt het bij Christus terecht in Zondag 6.

De diepte van onze ellende is niet bepalend voor de weg der bekering! Daarom moet je oppassen om dat aan mensen op te leggen. Het is onbijbels om mensen te dwingen, eerst te laten vragen: "Heere, gooi me maar in de hel."
Echte schuldverslagenheid zal iets van eigen helwaardigheid leren verstaan, maar dat zal altijd gepaard gaan met een roep om genade, om ontferming. Ik heb op dit forum al vaker gezegd: Het gaat niet om de diepte van zondekennis, maar om de echtheid van ellendekennis, namelijk dat we zonder God leven en dat nu juist dát onverdragelijk wordt.

Wij zijn gschapen om God lief te hebben. Onze grootste ellende is nu juist dat we dat niet doen, niet willen en niet kunnen. Het is niet onrechtvaardig als God van ons eist: liefde. En in Zijn oneindige goedheid heeft God Zijn Zoon gezonden, om liefde te geven en Gods eer volledig terug te schenken, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe".

Als iets van Hem door het geloof gezien mag worden, ja, als Hij door het geloof omhelst mag worden, dan leren we pas echt de diepte van onze ellende en schuld verstaan.
Dag Luther,

Ik probeer niet te drijven zoals jij denkt en/of suggereert. Maar hier op dit forum wordt door velen, wie de schoen past...., onbewust of onwetend een derde weg geschilderd. Met deze derde weg bedoel ik de zgn. bekommerden. Dit is het volk wat niet meer bij de wereld behoort, maar zich ook niet bij Gods volk durft te scharen. Die zitten er dus precies tussenin. Een volk wat de rust is opgezegd, maar Christus nog niet kent. Gods Woord spreekt slechts van verzoend en onverzoend. Is er dan geen toeleidende weg tot de Weg...?? Jawel, maar op deze toeleidende weg heeft die zgn. bekommerde nog immer die bloedwreker op zijn hielen. Hij ligt hiermee dus nog onder de vloek en de toorn van Gods heilige Wet. Ja maar, zeggen dan velen, zo'n ziel is wel degelijk levend gemaakt aan Gods kant, anders zou hij niet gaan vluchten, toch? Kijk dit is nu de ontzaggelijke dwaling die alom heerst. Wat doet hem dan vluchten, en wat drijft die ziel dan voort? Dat is de vloekeis van Gods heilige wet tot een volkomen betaling. Paulus leert het ons, dat de werking der wet, c.q. de overtuigingen der Wet niet uit het geloof (in Christus) is, en dat de Wet ook niet machtig is om levend te maken. En waar de wet dus nog leeft in het hart van de zondaar, daar kan het Evangelie geen kracht doen. Daar is die vluchtende zondaar dus nog niet levend gemaakt, en nog NIET door het geloof in Christus ingelijfd. Waarom niet? Om de reden dat die zondaar daar al vluchtende nog besloten is tot op het geloof, en dus niet kan geloven! Maar hoevelen beweren middels hun schrijven toch steeds het omgekeerde.

Ds. Fraanje heeft dat destijds in zijn kerkverband zien aankomen, en toen al ernstig tegen gewaarschuwd. Hieronder volgt nu een stukje uit het leven van ds. J. Fraanje, afkomstig uit de Saambinder van 11 Juni - 2009. Ik heb er een pdf-scan van gemaakt, zeer leerzaam en kostelijk om te lezen over hoe hij gerechtvaardigd werd door het geloof in Jezus Christus.
http://www.dewoesteweg.nl/wp-content/up ... raanje.pdf

Wil ik hiermee aantonen, dat een ieder net zo lang en diep als ds. Fraanje onder die vloek der Wet komt te leggen? Nee, want ds. Fraanje lag er 5 dagen en nachten onder te kermen, en Paulus 3 dagen. Maar er zijn ook zielen die er maar een kwartier onder hebben gelegen. Daarom bleef ik benadrukken dat trap en mate van deze doorleving bij God alleen bekend is. Ik heb steeds gezegd dat zij allen geestelijk wél leren dat achter het verlies de winst in Christus ligt, en achter de dood het leven in Hem. Maar hun verloren gaan voor God, is bij allen slechts als in een oogwenk. De engelse puriteinen zouden gezegd hebben: 'in a twinkling of an eye.' Als het dus langer duurde dan een punt des tijds, dan zou een ziel verteren onder de toorn en gramschap van God. Daarnaast zijn er ook mensen op dit forum die blijven pretenderen, dat het wel buiten dit heilige Recht Gods om kan gaan. Kijk, en dat bestrijd ik, en wil ik vanuit de liefde juist hartelijk voor waarschuwen, want dat is namelijk on-Bijbels.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

DWW schreef:Tussen twee haakjes, wist je wat het betekende wat Christus tegen de farizeeërs zei : "Meer dan Jona is hier....."
Wij hebben deel aan de dood van Christus door het geloof in het Hem. Niet door Zijn dood 'over te doen' o.i.d. Dus wannneer wij door het geloof Christus aannemen zijn wij op dat moment gestorven mét Hem. Dat dit in een weg gaat van 'sterven aan al het onze' is een andere zaak.
Plaats reactie