Afgewezen schreef:De mazelen zijn nog steeds actief!
Ja klopt. Vrijdag kwam er een knul met mijn dochter mee uit school (Pabo Gouda)
hij is hier een kwartier binnen geweest; toen heb ik ze naar het station gebracht.
De volgende dag had hij mazelen.
Ik ben benieuwd.....hier hebben ze het nog steeds niet gehad.
Ja, hier in omgeving Gouda is het inderdaad, heb ik begrepen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Wat ontzettend voor die ouders. En zo'n ernstige roepstem.
Om dan te kunnen bukken onder Uw wil geschiede.
Laten we deze bedroefde familie in onze gebeden gedenken.
Vrijdagnacht eindigde ook het leven van 2 18jarige meisjes. Ze werden aangereden en verbrandden in de auto.
De moeder van één van de meisjes, zij is bevelvoerder van de brandweer, hoorde in de kazerne dat haar dochter in de betreffende auto zat.
Als we oud zijn, moeten we sterven, als we jong zijn, kunnen we sterven.
Wat is het hier bewaarheid geworden!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ja, bij zulke berichten hou je je ogen niet droog. Ingeënt of niet, je leeft geen minuut langer dan dat de Heere wil. Maar om dat in te leven... te staan bij de kist, dat verscheurt het hart. Ik bid met je mee, Mara, voor kracht voor die ouders, en familie, voor ontmoetingen met God. Ook als geloven moeilijk is geworden.
Als het leven soms pijn doet
Als het leven soms pijn doet
en de storm gaat tekeer
in een tijd van moeite en verdriet,
alsof de zon niet meer opkomt
en het altijd donker blijft,
en de ochtend het daglicht nooit meer ziet.
Refr.
Juist op die momenten,
als het echt niet meer gaat
laat me merken, laat me voelen
dat U werkelijk bestaat,
dat uw armen om mij heen zijn
en uw liefde mij omgeeft,
dat ik zal zien, als ik terug kijk,
dat U mij gedragen heeft.
Als ik kom met al m’n vragen,
met m’n twijfels en m’n pijn,
met m’n angst en onveiligheid,
dan lijkt de hemel soms van koper,
geen gebed komt er doorheen
en ik verstik in onzekerheid
Juist op die momenten …
Bridge:
Heer, wilt U mij helpen
als ik moe ben of verward,
dat het geloof in mijn verstand
ook zal leven in mijn hart
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Meestal begint het ziekteverloop met verschijnselen die lijken op een stevige griep of verkoudheid (koorts, hoesten, loopneus, ontstoken ogen). Mazelen wordt vaak pas herkend als de kenmerkende rode vlekjes met witte stip op de binnenkant van de wangen verschijnen (zgn. Koplik-vlekken). Deze worden gevolgd door verder stijgende koorts en de voor mazelen typische licht jeukende paarsrode vlekjes, eerst in het gezicht, dan achter de oren en dan in de hals. De koorts kan een tweede keer hoog oplopen, en vervolgens zakt de uitslag via de romp naar armen en benen. De grote en kleine rode vlekken gaan geleidelijk op in een egale roodheid. Mazelen zijn het meest besmettelijk van 1-3 dagen voor en tot 5 dagen na het optreden van huiduitslag.