Mode en kleding

merel

Re: Mode en kleding

Bericht door merel »

De rok is toch al schooluniform? Wat zou jij vervolg voorstel zijn? Jongens in korte broek met kniekousen?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Marco schreef: Vandaag, 12:02
Wim Anker schreef: Vandaag, 10:46
Edelweiss schreef: Vandaag, 10:45
Zita schreef: Gisteren, 21:40 (...)
Ik denk dat ik het prima zou vinden als de refoscholen de rokkenregel afschaffen. Voor mij is de rok geen principieel punt, al draag ik wel 95% van de tijd een rok. Het is schandalig hoe onze meisjes erbij lopen. Zij zijn in hun dagelijkse outfit niet herkenbaar als christen, maar als lustobject. Ik weet dat er bedrijven in de buurt van mijn school zijn waar de mannen expres hun pauzewandeling zo plannen dat ze langs mijn school lopen als wij ook pauze hebben. Puur om zich te verlekkeren aan al die meisjes met die rokjes.
(...)
Wat een buitengewoon treurig visitekaartje!
Indien uw oog u ergert, steek 'em uit.
(En projecteer het innerlijke maar niet teveel op anderen).
Verleid een ander niet tot zonde.
Zeg je dat ook tegen de marktkoopman als de kleptomaan langsloopt?
Marco

Bericht door Marco »

Wim Anker schreef: Vandaag, 13:19 Zeg je dat ook tegen de marktkoopman als de kleptomaan langsloopt?
Als hij zijn -vooral dure- spullen zo heeft liggen dat ze makkelijk gejat kunnen worden: ja. Net zoals ik iemand waarschuw als ik zie dat zijn rugzak niet is afgesloten.

Maar let op: dit is natuurlijk een drogreden. Als je weet dat rokjes tegenwoordig niet meer de functie hebben die ze een eeuw geleden hadden, maar juist het tegenovergestelde, moet je serieus over nadenken over het aanpassen van regels.
merel

Bericht door merel »

En weet blijft het gesprek, dat voornamelijk gevoerd wordt door mannen, hangen bij de rokjes van de vrouw.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Marco schreef: Vandaag, 13:35
Wim Anker schreef: Vandaag, 13:19 Zeg je dat ook tegen de marktkoopman als de kleptomaan langsloopt?
Als hij zijn -vooral dure- spullen zo heeft liggen dat ze makkelijk gejat kunnen worden: ja. Net zoals ik iemand waarschuw als ik zie dat zijn rugzak niet is afgesloten.

Maar let op: dit is natuurlijk een drogreden. Als je weet dat rokjes tegenwoordig niet meer de functie hebben die ze een eeuw geleden hadden, maar juist het tegenovergestelde, moet je serieus over nadenken over het aanpassen van regels.
Daar zijn we het over eens.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Vandaag, 13:41 En weet blijft het gesprek, dat voornamelijk gevoerd wordt door mannen, hangen bij de rokjes van de vrouw.
Mannen zijn nu eenmaal het hoofd. Dat blijkt altijd en overal.
merel

Bericht door merel »

Mogelijk het hoofd binnen het eigen gezin, niet het hoofd van elke andere willekeurige vrouw.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: 46 minuten geleden Mogelijk het hoofd binnen het eigen gezin, niet het hoofd van elke andere willekeurige vrouw.
Niet officieel nee. Maar de natuur zelve leert ons dat wel. Mannen zijn nu eenmaal, ook anno 2026, het grote voorbeeld voor vrouwen.

Hetzelfde verdienen als mannen bv. (dat is het ultieme doel zo lijkt het). Alles gaat erover dat vrouwen precies willen doen, kunnen en mogen als mannen. Als dat zo is, is het vrouwenleven.geslaagd lijkt het wel.

Dat is zo'n beetje de teneur in NL.

Ik zou zeggen, stel de ambities wat hoger dan willen lijken op mannen :)

Draai.het om. Als mannen ook rokken willen dragen dan gaat het de goede kant op. Als mannen op vrouwen willen lijken dan is de notie "de man is het hoofd" achterhaald.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 21 mei 2026, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Profesto

Bericht door Profesto »

Over het algemeen zijn vrouwen een stuk verstandiger dan mannen, waarvan jij hier ook mooie voorbeelden geeft. :D
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 38 minuten geleden Over het algemeen zijn vrouwen een stuk verstandiger dan mannen, waarvan jij hier ook mooie voorbeelden geeft. :D
Dat vind ik ook. Daarom snap ik nooit dat de meeste vrouwen zo hun uiterste best doen om op mij te lijken.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Eloesje schreef: Vandaag, 12:21
Marco schreef: Verleid een ander niet tot zonde.
Klopt hoor, maar soms ligt het echt aan de ander dat die er rare gedachten op na houd.

Als ik lees dat mannen langs een school lopen om zich te verlekkeren aan de korte rokjes vraag ik me echt af waar hun verstand zit.
(...)
Het lijkt me duidelijk waar op dat moment hun verstand zit.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het soms wel degelijk aan de ander - in dit voorbeeld, de man - ligt als hij er rare gedachten op na houdt. Voor sommige mannen is immers een hartslag al voldoende.
Feit blijft wel dat een reformatorische school, inclusief de ouders, er best eens over na mogen denken. Een schooluniform, voor meisjes én jongens, vind ik overigens helemaal geen gek idee.

Wim Anker schreef: 35 minuten geleden
Profesto schreef: 38 minuten geleden Over het algemeen zijn vrouwen een stuk verstandiger dan mannen, waarvan jij hier ook mooie voorbeelden geeft. :D
Dat vind ik ook. Daarom snap ik nooit dat de meeste vrouwen zo hun uiterste best doen om op mij te lijken.
Naast jouw intelligentie, charmes en je gevoel voor humor is bescheidenheid toch wel jouw sterkte punt! :D
Plaats reactie