Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)
Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)
Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ja ik begrijp je wel.GG-er schreef:Ik ben al blij dat er iemand aangenomen is. Hoe het verder met deze man gaat, zal de tijd leren. Ik vind het feit dat er nu in ieder geval één man is aangenomen al heel fijn. Dat had ook anders kunnen zijn. Er zijn vaak zat curatoriumdagen geweest waarop er niemand werd aangenomen. Dat vind ik trieste dagen.Bezorgd schreef: De tijd leert of je echt blij bent met een student.
Iig, als je hem niet persoonlijk kent lijkt het me wat voorbarig om vooraf al heel blij te zijn.
Eerst maar eens laten overzomeren en overwinteren.
Dat moet ik nog even navragen.samanthi schreef:Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
Al zijn er die hier posten die het weten. Dan weten we het aantal sneller.
Tussen de 20 en 25.samanthi schreef:Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
Zoveel?Tiberius schreef:Tussen de 20 en 25.samanthi schreef:Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Hoewel ik via via wel eens wat hoor, kunnen in principe toch alleen GG predikanten dit weten?Bezorgd schreef:Dat moet ik nog even navragen.samanthi schreef:Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Klopt. En misschien wat ambtsdragers.Mistig schreef:Hoewel ik via via wel eens wat hoor, kunnen in principe toch alleen GG predikanten dit weten?Bezorgd schreef:Dat moet ik nog even navragen.samanthi schreef:Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
Er staat in elk geval al een foto op gergeminfo.nl 

'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
In ieder geval meer dan genoeg als er dienaren van God nodig zijn. Alle vormen van schaarste in het koninkrijk der hemelen komen niet van God, maar van de mensen.samanthi schreef:Zoveel?Tiberius schreef:Tussen de 20 en 25.samanthi schreef:Hoeveel komend er 'op' bij zo 'n vergadering ?
-
- Verbannen
We zijn blij dat er vandaag al iemand is toegelaten. Maar, als we ons niet vergissen, is hij wel weer familie van één der predikanten, namelijk van een vooraanstaand lid van het curatorium zélf.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
En wat wil je bereiken met deze opmerking.Jantje schreef:We zijn blij dat er vandaag al iemand is toegelaten. Maar, als we ons niet vergissen, is hij wel weer familie van één der predikanten, namelijk van een vooraanstaand lid van het curatorium zélf.
(ver)gissen is missen...
De toonzetting van dit soort suggesties roept discussie op.
Dat is natuurlijk wel relevant. Leden van de Gereformeerde Gemeenten krijgen soms het verwijt tot een sekte te behoren, en daar helpt dan niet bij als het overgrote deel van de predikanten familie van elkaar is.
Volgens mij heb ik dat deel van die preek eens hier geplaatst? Ik weet het niet zeker.Mannetje schreef:En wat bedoelde hij daarmee?-DIA- schreef:En wijlen ds. P. Blok, ex-curator, zei eens: We zagen op de lege kansels...Ad Anker schreef:Precies, omdat een kruimel en een woord van Jezus een volmaakte volheid bevatten.moeder schreef:De kananeese vrouw vroeg om EEN kruimel. De hoofdman over honderd EEN woord omdat ze het niet waardig waren. de Heere spreekt dat dat een groot geloof is. Hier op het forum spreken ze over gelovig vragen om 25.
Hier gaat het om 87 vacante gemeenten. Dan mag je gelovig vragen om 87 kandidaten.
Maar als ik alles zou zeggen wat ds. Blok zei zou het forum (zeker een groot deel) zich ergeren. En dat moeten we niet willen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vind ik ook bijzonder. Weet iemand waarom dat vermeld wordt?Erskinees schreef:Vind het altijd bijzonder dat het aantal kinderen vermeld wordt. Beroep is wel interessant om te weten, herkomst van kerkelijke gemeente ook. Maar het aantal kinderen? Mwah.
Dat is helemaal niet bijzonder. Als mensen zich voorstellen is dat vaak een van de eerste dingen die ze zeggen, toch?