De SGP - een open partij

HersteldHervormd

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik gun Tom ook van alles, maar uiteindelijk is dit precies wel de aap die uit de mouw komt. Tom is te populistisch, eigen partijen opstarten is ook een beetje populistisch en revolutionair. Hij kan ook gewoon de situatie accepteren, een nieuwe kans doet zich vanzelf wel weer voor.

Ik weet niet precies hoe de gemeenteraadsverkiezingen ervoor staan daar, maar je verliest alleen maar met dit soort acties.
Ik ben het wel met je eens. Maar ik zie dit wel als een politiek-breed probleem, en niet alleen een probleem van Tom of van de PVV/FVD. Het populisme is al lang niet meer voorbehouden aan de "populistische partijen", maar ook de zogenaamde anti-populistische partijen doen hier aan mee.

Het gaat maar heen weinig meer op de inhoud en principes, maar over ego's en het bespelen van het publiek.
Uiteindelijk is de hele maatschappij oppervlakkiger geworden, vroeger waren de burgers kritische beschouwers, maar dit is helaas veranderd in een kritiekloze toeschouwer. Bijna alle partijen praten gewoon naar de mond van de mensen. Dat is de geest van deze tijd. De meeste mensen vinden alles wel best, accepteer en respecteer elkaar, dat is het motto.

Het is allemaal op de emotie, daarom vind ik ook de bindende referendums van FVD echt een dramatisch slecht plan. Uiteindelijk staat de SGP voor een goed fundament, en daar past populisme niet in.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
CvdW

Bericht door CvdW »

Wat krom is moet niet goedgepraat worden.
Er wordt aangegeven dat plaatselijk SGP bestuur en medefractieleden de hoofdschuldige zijn. Daarom moet Tom niet stil zijn, maar juist ondersteuning krijgen. Dat hij de wijsheid mag ontvangen om in zijn omgeving het Bijbelse geluid te laten horen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Ik ben geen voorstander van populisme. Zoals nu het aantal vrouwelijke SGP leden op lijsten, al in gemeenteraad zit en zelfs een vrouwelijke SGP wethouder is zeker geen populisme? Waar zijn de trouwe wachters?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:Ik ben geen voorstander van populisme. Zoals nu het aantal vrouwelijke SGP leden op lijsten, al in gemeenteraad zit en zelfs een vrouwelijke SGP wethouder is zeker geen populisme? Waar zijn de trouwe wachters?
Je bent geen voorstander van populisme, maar keurt het wel goed dat een jong iemand die, wellicht, niet netjes behandeld wordt, dan een nieuwe partij begint? 'Waar zijn de trouwe wachters'
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

CvdW schreef:Waar zijn de trouwe wachters?
Die zitten als sinds jaar en dag hier op Refoforum. :garde
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

CvdW schreef:Wat krom is moet niet goedgepraat worden.
Er wordt aangegeven dat plaatselijk SGP bestuur en medefractieleden de hoofdschuldige zijn. Daarom moet Tom niet stil zijn, maar juist ondersteuning krijgen. Dat hij de wijsheid mag ontvangen om in zijn omgeving het Bijbelse geluid te laten horen.
Dat ben ik met je eens, maar vervolgens een eigen partij oprichten is net zo krom, persoonlijk.
We moeten kerkelijke eenheid zoeken, aangezien de SGP een getuigenis partij is kan je die eenheid ook doortrekken hiernaartoe.

Overigens is het ook niet zo slim van hem, je hebt best kans dat Tom nu in de landelijke politiek ook problemen kan gaan krijgen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Precies, adderengebroed pur sang!
JCM

Bericht door JCM »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Het lijkt me niet de bedoeling om een oordeelswoord van de Heere Jezus op een zogenaamd grappige wijze te gebruiken.
Heel slecht voorbeeld door een mod.
Henk J

Bericht door Henk J »

Jammer dat het daar in Oldebroek zo uit de hand is gelopen. Vanaf de zijlijn bekeken had het hoofdbestuur minder vertrouwen in De Nooijer dan de plaatselijke leden van de partij. Mij lijkt dat het hoofdbestuur zich dan uiteindelijk neerlegt bij de wil van de leden. Zoals merel terecht al aangaf werden er oren gewassen in plaats van elkaars voeten te wassen. Een nieuwe partij is altijd een slecht idee, verdeeldheid is geen oplossing en ik had gehoopt dat De Nooijer wijzer zou zijn. Hier in Ede hebben we slechte ervaringen met een nieuwe partij, het heeft ons, theoretisch en menselijk geredeneerd, de zondagsrust gekost.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

JCM schreef:
Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Het lijkt me niet de bedoeling om een oordeelswoord van de Heere Jezus op een zogenaamd grappige wijze te gebruiken.
Het was Johannes de Doper, JCM.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Ad Anker schreef:
JCM schreef:Het lijkt me niet de bedoeling om een oordeelswoord van de Heere Jezus op een zogenaamd grappige wijze te gebruiken.
Het was Johannes de Doper, JCM.
Dat maakt niet uit en bovendien zegt de Heere Jezus het ook! Inderdaad niet bedoeld voor grapje.
JCM

Bericht door JCM »

Je hebt gelijk, maar dat doet niets af aan de essentie van mijn opmerking.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Het was allerminst spottend bedoeld en al helemaal niet als een grapje. Addergebroed is in Nederland een 'scheldwoord' geworden met een Bijbelse achtergrond. Maar als iemand zich daaraan stoot, excuus!
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:Het was allerminst spottend bedoeld en al helemaal niet als een grapje. Addergebroed is in Nederland een 'scheldwoord' geworden met een Bijbelse achtergrond. Maar als iemand zich daaraan stoot, excuus!
Als je het niet als grap bedoeld is het een prima kwalificatie. Juist voor een forum met de Bijbel als leidraad.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW

Bericht door CvdW »

Dat er gebed mag zijn voor Tom de Nooijer, voor hoofdbestuur SGP en voor medeforummers. (Rijtje is niet compleet)
Plaats reactie