Uiteindelijk is de hele maatschappij oppervlakkiger geworden, vroeger waren de burgers kritische beschouwers, maar dit is helaas veranderd in een kritiekloze toeschouwer. Bijna alle partijen praten gewoon naar de mond van de mensen. Dat is de geest van deze tijd. De meeste mensen vinden alles wel best, accepteer en respecteer elkaar, dat is het motto.J.C. Philpot schreef:Ik ben het wel met je eens. Maar ik zie dit wel als een politiek-breed probleem, en niet alleen een probleem van Tom of van de PVV/FVD. Het populisme is al lang niet meer voorbehouden aan de "populistische partijen", maar ook de zogenaamde anti-populistische partijen doen hier aan mee.HersteldHervormd schreef:Ik gun Tom ook van alles, maar uiteindelijk is dit precies wel de aap die uit de mouw komt. Tom is te populistisch, eigen partijen opstarten is ook een beetje populistisch en revolutionair. Hij kan ook gewoon de situatie accepteren, een nieuwe kans doet zich vanzelf wel weer voor.
Ik weet niet precies hoe de gemeenteraadsverkiezingen ervoor staan daar, maar je verliest alleen maar met dit soort acties.
Het gaat maar heen weinig meer op de inhoud en principes, maar over ego's en het bespelen van het publiek.
Het is allemaal op de emotie, daarom vind ik ook de bindende referendums van FVD echt een dramatisch slecht plan. Uiteindelijk staat de SGP voor een goed fundament, en daar past populisme niet in.