Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
op naar t zonnetje!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat viel vies tegen vandaag...henriët schreef:op naar t zonnetje!
Het zou heel fijn zijn als er nog veel meer regen zou vallen!!!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Orchidee schreef:Het zou heel fijn zijn als er nog veel meer regen zou vallen!!!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Inderdaad, morgen begint de kermis hier. Alleen al om die reden hoop op een week vol regen en wind.Schemerlichtje schreef:Orchidee schreef:Het zou heel fijn zijn als er nog veel meer regen zou vallen!!!
Inderdaad. Anders krijgen we echt een probleem in ons 'waterland'.Orchidee schreef:Het zou heel fijn zijn als er nog veel meer regen zou vallen!!!
Mag het zaterdag overdag dan even droog blijven?
Kan ik de visite tenminste gewoon in de tuin laten zitten.
Kan ik de visite tenminste gewoon in de tuin laten zitten.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
toch hadden we zon einde van de middag!Gijs83 schreef:Dat viel vies tegen vandaag...henriët schreef:op naar t zonnetje!
en ze geven t ook weer op ri t weekend en nieuwe week!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
=henriët schreef:op naar t zonnetje!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
dat mag je niet zeggen.Gijs83 schreef:Dat viel vies tegen vandaag...henriët schreef:op naar t zonnetje!
Er wordt veel gebeden/uitgezien naar regen; dan mogen wij die regen niet denken nodig te hebben niet mopperen als het wat miezert!!
hoe heerlijk is het als de zon schijnt, al begrijp ik de boeren goed, dat ze naar regen verlangen.
Maar ook dat is in Gods hand.
regen en droogte..
Hij regeert.
en zorgt..
Voorzienigheid..
Maar ook dat is in Gods hand.
regen en droogte..
Hij regeert.
en zorgt..
Voorzienigheid..
Ik bedoelde het objectief, dat het zonnetje zich weinig heeft laten zien.helma schreef:dat mag je niet zeggen.Gijs83 schreef:Dat viel vies tegen vandaag...henriët schreef:op naar t zonnetje!
Er wordt veel gebeden/uitgezien naar regen; dan mogen wij die regen niet denken nodig te hebben niet mopperen als het wat miezert!!
Ik denk dat dat hem niet gaat worden. Het schijnt mooi weer te worden, met alleen zondag kans op regen- en onweersbui.Mister schreef:Inderdaad, morgen begint de kermis hier. Alleen al om die reden hoop op een week vol regen en wind.Schemerlichtje schreef:Orchidee schreef:Het zou heel fijn zijn als er nog veel meer regen zou vallen!!!
Maar ja, al die tegenstrijdige belangen he.... Ik heb alpha-weekend dus hoop op mooi weer. Bij jullie is het kermis dus je hoopt op regen. De boeren hopen op meer regen, anderen weer op meer zon. Wat dan wijsheid is weet God het beste. En doorgaans kiest Hij niet voor een plaatselijke bui boven de kermis, een paar km verderop droog, dan boven de weilanden weer regen, boven de stranden zon enz

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het is hier geen kermis, heb ook liever mooi weer als regen, maar nu even niet want het is gewoon broodnodig!!!
En al onze "geplande" aktiviteiten kunnen toch ook met regen plaats vinden?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tuurlijk kan dat, maar ik hoop morgen met de verjaardagsvisite lekker in de tuin te kunnen zitten en dan de bbq aan.Orchidee schreef:Het is hier geen kermis, heb ook liever mooi weer als regen, maar nu even niet want het is gewoon broodnodig!!!
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!