Tegen samenwerking heb ik als lid van de PKN geen enkel probleem. Volgens mij is de strijd tussen Rooms-Katholieken en protestanten een achterhoede gevecht. De fronten liggen ergens anders.HersteldHervormd schreef:
Het duurt niet lang meer of de RKK werkt samen met de PKN. (Wat hun een hoop getrouwe kerkgangers gaat kosten)
En dit is geen loos praatje, dit was onderlest nog in het nieuws.
Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond
Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond
Ook weer vooral van horen zeggen zeker? Of luister je echt zo regelmatig preken uit de kring van de GB dat je hier een rechtvaardig oordeel over uit kunt spreken?-DIA- schreef:Het veralgemeniseren van de genade. Er wordt schier niet meer gesepareerd.Ambtenaar schreef:Ik niet, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Op basis van welke waarnemingen doe je deze uitspraak?-DIA- schreef: Is het iemand wel eens opgevallen dat de Gereformeerde Bond van nu steeds meer op de oude Confessionele Vereniging gaat lijken?
Niemand die dit herkent? Of opvalt?
Dat valt mij in ieder geval niet op. En toch bezoek ik elke zondag diensten waar meestal een lid van de Gereformeerde Bond voorgaat. Dus op basis waarvan je deze uitspraak doet, is mij een raadsel. In ieder geval niet op basis van eigen waarneming, zo lijkt me.-DIA- schreef: Het veralgemeniseren van de genade. Er wordt schier niet meer gesepareerd.
-
Sorry ik deel die mening nietNathanaël schreef:Er wordt wel vaker wat geroepen. Mijn ervaring is dat de PKN langzaamaan steeds behoudender wordt.HersteldHervormd schreef:Het duurt niet lang meer of de RKK werkt samen met de PKN. (Wat hun een hoop getrouwe kerkgangers gaat kosten)Ambtenaar schreef:Belangrijke vraag is wel of deze dwalingen mensen weerhoudt om tot God te komen.Geytenbeekje schreef: Ja klopt, En waarom houden ze nog wel aan die dwalingen als de Bijbel wel vaak open gaat, ook zoiets.
In de protestantse kerken in Nederland vind men ook van elkaar dat men dwaalt of bepaalde kleine of majeure punten, anders was er ook geen scheiding in tal van delen nodig geweest.
En dit is geen loos praatje, dit was onderlest nog in het nieuws.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Een heel duidelijk voorbeeld is het elders geplaatste meditatie van ds. J. Catsburg. Waar hij de onbekeerde mens (wij allen van nature) ernstig aanspreekt.Nathanaël schreef:Ook weer vooral van horen zeggen zeker? Of luister je echt zo regelmatig preken uit de kring van de GB dat je hier een rechtvaardig oordeel over uit kunt spreken?-DIA- schreef:Het veralgemeniseren van de genade. Er wordt schier niet meer gesepareerd.Ambtenaar schreef:Ik niet, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Op basis van welke waarnemingen doe je deze uitspraak?-DIA- schreef: Is het iemand wel eens opgevallen dat de Gereformeerde Bond van nu steeds meer op de oude Confessionele Vereniging gaat lijken?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik ook zeker niet helaas.HersteldHervormd schreef:
Er wordt wel vaker wat geroepen. Mijn ervaring is dat de PKN langzaamaan steeds behoudender wordt.
Sorry ik deel die mening niet
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 01 nov 2019, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, dat was te verwachten. De vraag is alleen waarop je die mening baseert.HersteldHervormd schreef: Sorry ik deel die mening niet
Ik ben lid van de PKN, studeer er, werk er, heb er veel contacten.
Hoe kom jij aan je info?
-
Ds Catsburg was geen GB.-DIA- schreef: Een heel duidelijk voorbeeld is het elders geplaatste meditatie van ds. J. Catsburg. Waar hij de onbekeerde mens (wij allen van nature) ernstig aanspreekt.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Ook een predikant van de GB constateert dit (En hij staat hier niet alleen in): https://dewaarheidsvriend.nl/artikelen/ ... ma-of-nietNathanaël schreef:Ook weer vooral van horen zeggen zeker? Of luister je echt zo regelmatig preken uit de kring van de GB dat je hier een rechtvaardig oordeel over uit kunt spreken?-DIA- schreef:Het veralgemeniseren van de genade. Er wordt schier niet meer gesepareerd.Ambtenaar schreef:Ik niet, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Op basis van welke waarnemingen doe je deze uitspraak?-DIA- schreef: Is het iemand wel eens opgevallen dat de Gereformeerde Bond van nu steeds meer op de oude Confessionele Vereniging gaat lijken?
Oke, duidelijk. Was die dan te rechts? Heb je zijn bijdragen in "Om Sions Wil" wel eens gelezen? Dat was toch een blad dat in de kringen van de GB verscheen? (en daarbuiten graag gelezen werd).Bertiel schreef:Ds Catsburg was geen GB.-DIA- schreef: Een heel duidelijk voorbeeld is het elders geplaatste meditatie van ds. J. Catsburg. Waar hij de onbekeerde mens (wij allen van nature) ernstig aanspreekt.
Ik begrijp het even niet. Je haalt een oude meditatie uit de kast en dat is dan het bewijs dat jouw stelling onderbouwt?-DIA- schreef: Een heel duidelijk voorbeeld is het elders geplaatste meditatie van ds. J. Catsburg. Waar hij de onbekeerde mens (wij allen van nature) ernstig aanspreekt.
Wat constateert hij? Dat er schier niet meer gesepareerd wordt? Niet te snel te grote woorden gebruiken...Augustienus schreef: Ook een predikant van de GB constateert dit (En hij staat hier niet alleen in): https://dewaarheidsvriend.nl/artikelen/ ... ma-of-niet
- J.C. Philpot
Volgens het onderstaande artikel van ds. Catsburg wel lid van de Gereformeerde Bond.-DIA- schreef:Oke, duidelijk. Was die dan te rechts? Heb je zijn bijdragen in "Om Sions Wil" wel eens gelezen? Dat was toch een blad dat in de kringen van de GB verscheen? (en daarbuiten graag gelezen werd).Bertiel schreef:Ds Catsburg was geen GB.-DIA- schreef: Een heel duidelijk voorbeeld is het elders geplaatste meditatie van ds. J. Catsburg. Waar hij de onbekeerde mens (wij allen van nature) ernstig aanspreekt.
https://www.digibron.nl/search/detail/7 ... n-catsburg
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Waarop baseer jij je ?Nathanaël schreef:Nee, dat was te verwachten. De vraag is alleen waarop je die mening baseert.HersteldHervormd schreef: Sorry ik deel die mening niet
Ik ben lid van de PKN, studeer er, werk er, heb er veel contacten.
Hoe kom jij aan je info?
Alleen uit gesprekken of ook uit meer ?
Dat alles meer naar links optrekt is toch ook wel te zien, zie maar hoeveel gemeenten Weerklank hebben omarmd bijv.
Verstaat u dan wel wat u leest? Kijk eens op digibron, en lees zijn hele oeuvre. U kunt heel veel vinden in Om Sions Wil, en wie verstaat: Hij sprak naar het hart van Jeruzalem. Maar we moeten hem niet meer, dat merk ik wel. Evenals geestverwanten als ds. Zandt. ds. Wijnmaalen, ds. S. de Jong, enz enz.Ambtenaar schreef:Ik begrijp het even niet. Je haalt een oude meditatie uit de kast en dat is dan het bewijs dat jouw stelling onderbouwt?-DIA- schreef: Een heel duidelijk voorbeeld is het elders geplaatste meditatie van ds. J. Catsburg. Waar hij de onbekeerde mens (wij allen van nature) ernstig aanspreekt.