Waar denk je op dit moment aan? [4]

MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door MGG »

helma schreef: 08 jan 2024, 09:50 Dank je. Ik merk dat het haar erg aanngrijpt. Als je zelf al weduwe bent mis je in zo’n rouwproces ook erg je 'wederhelft'.
Sterkte Helma. Wat verdrietig om al weduwe te zijn.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

MGG schreef:
helma schreef: 08 jan 2024, 09:50 Dank je. Ik merk dat het haar erg aanngrijpt. Als je zelf al weduwe bent mis je in zo’n rouwproces ook erg je 'wederhelft'.
Sterkte Helma. Wat verdrietig om al weduwe te zijn.
Ik niet gelukkig. Mijn moeder wel.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door MGG »

helma schreef: 08 jan 2024, 21:02
MGG schreef:
helma schreef: 08 jan 2024, 09:50 Dank je. Ik merk dat het haar erg aanngrijpt. Als je zelf al weduwe bent mis je in zo’n rouwproces ook erg je 'wederhelft'.
Sterkte Helma. Wat verdrietig om al weduwe te zijn.
Ik niet gelukkig. Mijn moeder wel.
Excuses, ik had slecht gelezen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

helma schreef: 08 jan 2024, 21:02
MGG schreef:
helma schreef: 08 jan 2024, 09:50 Dank je. Ik merk dat het haar erg aanngrijpt. Als je zelf al weduwe bent mis je in zo’n rouwproces ook erg je 'wederhelft'.
Sterkte Helma. Wat verdrietig om al weduwe te zijn.
Ik niet gelukkig. Mijn moeder wel.
Ik stond zaterdag bij het graf van jullie vader, wat een mooie steen hebben jullie gekozen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Ik denk (met schrik en verbazing) aan het steeds verder uiteenvallen van wat we de gereformeerde gezindte noemden. En vooral omdat dit zo sluipenderwijs gaat, en velen het niet eens lijken te merken. Dit vervult me met vrees voor een verder toenemen en een elkaar niet meer verstaan in de meest elementaire zaken van ons gereformeerd belijden. Praten met elkaar lijkt niet meer te kunnen, maar dit verwordt tot een spreken tegen elkaar.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Inwoner
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Inwoner »

-DIA- schreef: 09 jan 2024, 10:44 Ik denk (met schrik en verbazing) aan het steeds verder uiteenvallen van wat we de gereformeerde gezindte noemden. En vooral omdat dit zo sluipenderwijs gaat, en velen het niet eens lijken te merken. Dit vervult me met vrees voor een verder toenemen en een elkaar niet meer verstaan in de meest elementaire zaken van ons gereformeerd belijden. Praten met elkaar lijkt niet meer te kunnen, maar dit verwordt tot een spreken tegen elkaar.
Praten met elkaar gaat vaak beter dan reageren via een forum of mail. Dat laatste heet dan ook 'reageren óp elkaar'. Het is een hele kunst (ook voor mezelf) om dan de goede toon te (blijven) vinden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door refo »

-DIA- schreef: 09 jan 2024, 10:44 Ik denk (met schrik en verbazing) aan het steeds verder uiteenvallen van wat we de gereformeerde gezindte noemden. En vooral omdat dit zo sluipenderwijs gaat, en velen het niet eens lijken te merken. Dit vervult me met vrees voor een verder toenemen en een elkaar niet meer verstaan in de meest elementaire zaken van ons gereformeerd belijden. Praten met elkaar lijkt niet meer te kunnen, maar dit verwordt tot een spreken tegen elkaar.
"Gereformeerd" is in de loop der eeuwen ook wel wat geëvolueerd. Als je dan denkt dat het een uiteenvallen is, kan het een terugkeer naar de bronnen zijn.
Zo is bijvoorbeeld de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze langzamerhand verworden tot een leer van de rechtvaardiging van de vrome. Als je dat laatste gereformeerd vindt, dan kun je de teruggang naar de bronnen van de Reformatie vervelend vinden, maar die is toch nodig.
Lees ook eens wat van Luther, zou ik zeggen.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

refo schreef: 09 jan 2024, 11:51
-DIA- schreef: 09 jan 2024, 10:44 Ik denk (met schrik en verbazing) aan het steeds verder uiteenvallen van wat we de gereformeerde gezindte noemden. En vooral omdat dit zo sluipenderwijs gaat, en velen het niet eens lijken te merken. Dit vervult me met vrees voor een verder toenemen en een elkaar niet meer verstaan in de meest elementaire zaken van ons gereformeerd belijden. Praten met elkaar lijkt niet meer te kunnen, maar dit verwordt tot een spreken tegen elkaar.
"Gereformeerd" is in de loop der eeuwen ook wel wat geëvolueerd. Als je dan denkt dat het een uiteenvallen is, kan het een terugkeer naar de bronnen zijn.
Zo is bijvoorbeeld de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze langzamerhand verworden tot een leer van de rechtvaardiging van de vrome. Als je dat laatste gereformeerd vindt, dan kun je de teruggang naar de bronnen van de Reformatie vervelend vinden, maar die is toch nodig.
Lees ook eens wat van Luther, zou ik zeggen.
Het blijt toch in wezen hetzelfde. En als we elkaar hard en niet voldoende onderzoekend veroordelen is dat dat of grenst dat zeker aan laster, ook doelend op dat we elkaar altijd recht in de ogen moeten kunnen zien.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Aan de familie van de vermiste Yoran Krol van 16 jaar. Wat is er eigenlijk weinig publiciteit over. Waarschijnlijk omdat er geen misdrijf wordt vermoed. Toch iets gruwelijks, al sinds 24 december geen enkel spoor, alleen een fiets op een rivierbrug. Arm joch, zo jong nog. Arme familie.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Chrisje72 »

Ik hoorde er vandaag over dat ze aan het zoeken waren in de Merwede
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

Job schreef: 12 jan 2024, 18:51 Aan de familie van de vermiste Yoran Krol van 16 jaar. Wat is er eigenlijk weinig publiciteit over. Waarschijnlijk omdat er geen misdrijf wordt vermoed. Toch iets gruwelijks, al sinds 24 december geen enkel spoor, alleen een fiets op een rivierbrug. Arm joch, zo jong nog. Arme familie.
Wat vreselijk toch.... :ouin
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bourdon16 »

Job schreef: 12 jan 2024, 18:51 Aan de familie van de vermiste Yoran Krol van 16 jaar. Wat is er eigenlijk weinig publiciteit over. Waarschijnlijk omdat er geen misdrijf wordt vermoed. Toch iets gruwelijks, al sinds 24 december geen enkel spoor, alleen een fiets op een rivierbrug. Arm joch, zo jong nog. Arme familie.
Omdat het hier in de buurt is is er hier wel veel aandacht voor. Morgen is er een grote zoekactie begreep ik. Wat een verdriet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Tiberius »

Hier ook erg veel aandacht, dus waarschijnlijk alleen regionaal.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Chrisje72 schreef: 12 jan 2024, 18:59 Ik hoorde er vandaag over dat ze aan het zoeken waren in de Merwede
Stel dat hij werkelijk in het water terecht is gekomen: met het hoge en opgestuwde water einde 2023 kan zijn lichaam in tal van uiterwaarden liggen.

Het moet onverdraaglijk zijn iets als dit mee te maken. Trouwens ook voor de jongeren die hem die avond voor zijn verdwijning nog gezien hebben. Ik denk dat zo'n gebeurtenis je voorgoed stempelt.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Tiberius schreef: 12 jan 2024, 19:22 Hier ook erg veel aandacht, dus waarschijnlijk alleen regionaal.
Gelijk ook op @Bourdon16: dan heb ik het mis gehad.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Plaats reactie