Oudvaders over het onvoorwaardelijk aanbod van genade

Johann Gottfried Walther

Re: Oudvaders over het onvoorwaardelijk aanbod van genade

Bericht door Johann Gottfried Walther »

En wanneer stop jij, met Gods woord, naast je neer te leggen, als het niet naar je zin is?
En je beroept je op oudvaders, maar wanneer die oudvaders een ruim onvoorwaardelijk aanbod, leren negeer je ze opeens,
juist zij die het evangelie aan allen zonder onderscheidt, met bevel van geloof en bekering brachten, zijn juist door de Heilige Geest voor velen gebruikt.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Geeske_1991

Re: Oudvaders over het onvoorwaardelijk aanbod van genade

Bericht door Geeske_1991 »

Johann Gottfried Walther schreef:En wanneer stop jij, met Gods woord, naast je neer te leggen, als het niet naar je zin is?
En je beroept je op oudvaders, maar wanneer die oudvaders een ruim onvoorwaardelijk aanbod, leren negeer je ze opeens,
juist zij die het evangelie aan allen zonder onderscheidt, met bevel van geloof en bekering brachten, zijn juist door de Heilige Geest voor velen gebruikt.
Ik negeer ze niet. Ik lees ze ook.
Ik zeg alleen altijd dat je het verstaan moet in de tijd waarin het uitgesproken of geschreven is. Daarin leven we namelijk niet meer.
We leven in een tijd van hier is de christus en daar is de christus. Men wil allemaal bekeerd worden om de hemel te kunnen ingaan. Niemand heeft de ere Gods nog op het oog. Nee in de bijbel staat bekeerd u dus doen we dat gehoorzaam. Terwijl de rest genegeerd wordt. Want men kan God dienen en de baal.
Plaats reactie