Dorsvloer vol confetti

Hendrien

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Hendrien »

Net weer de recensie gelezen van Helma in het begin van dit topic. Aan te bevelen om dit ook weer eens te doen.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Heeft iemand de film al gezien? En hoe is die?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Aangezien het wel een speelfilm zal zijn heb ik niet gekeken.
huisman

Bericht door huisman »

Wilhelm schreef:Heeft iemand de film al gezien? En hoe is die?
Geen enkele behoefte aan. Er zullen ook wel kerkdiensten worden nagespeeld en dat is natuurlijk gewoon spotten. Gods Naam ijdel gebruiken gaat over meer dan alleen vloeken.

Gewoon niet kijken dus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Geen enkele behoefte aan. Er zullen ook wel kerkdiensten worden nagespeeld en dat is natuurlijk gewoon spotten. Gods Naam ijdel gebruiken gaat over meer dan alleen vloeken.

Gewoon niet kijken dus.
Mee eens. Al ben ik bang dat het zelfs op RF al een minderheidsmening aan het worden is.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Mister schreef:
huisman schreef:

Gewoon niet kijken dus.
Mee eens. Al ben ik bang dat het zelfs op RF al een minderheidsmening aan het worden is.

Opzich is dit wel een punt. Maar hoe kijken jullie dan naar een christelijke film als bv 'Het kruis in de asfaltjungle" ?
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Gewoon niet kijken dus.
Ik heb een trailer gezien en dat was voor mij al genoeg.
Treurig om te zien hoe een zgn. reformatorische kerkdienst wordt nagespeeld, veel details kloppen gewoon niet.
Filmmakers zouden zich eens beter op de hoogte moeten stellen, ipv een bepaald beeld dat er is, te kopiëren.
Wij luisterden vroeger vaak naar hoorspelen en op een keer zette vader de radio uit omdat er een kerkdienst werd nagespeeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef: Filmmakers zouden zich eens beter op de hoogte moeten stellen, ipv een bepaald beeld dat er is, te kopiëren.
Dat hebben ze gedaan. Want ze hebben de kunstenares Sela gevraagd voor adviezen en die heeft begeleid. Maar ik vermoed zo dat ze vinden dat de kerkdiensten die wij kennen, niet past bij het beeld/karikatuur die de gemiddelde Nederlander heeft. En dan ga je je het beeld toch wat aanpassen en dan neem je een aantal adviezen, en voila het beeld staat.
Mara

Bericht door Mara »

Auto schreef:
Mara schreef: Filmmakers zouden zich eens beter op de hoogte moeten stellen, ipv een bepaald beeld dat er is, te kopiëren.
Dat hebben ze gedaan. Want ze hebben de kunstenares Sela gevraagd voor adviezen en die heeft begeleid. Maar ik vermoed zo dat ze vinden dat de kerkdiensten die wij kennen, niet past bij het beeld/karikatuur die de gemiddelde Nederlander heeft. En dan ga je je het beeld toch wat aanpassen en dan neem je een aantal adviezen, en voila het beeld staat.
Is/was de saambinder op krantformaat?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Wilhelm schreef:
Mister schreef:
huisman schreef:

Gewoon niet kijken dus.

Opzich is dit wel een punt. Maar hoe kijken jullie dan naar een christelijke film als bv 'Het kruis in de asfaltjungle" ?
Ik kijk helemaal geen films, hooguit een documentaire die ik voor mijn werk nodig heb, daar blijft het bij. Ik kan de meerwaarde van filmkijken niet zien.
freek

Bericht door freek »

Ik vond 'm wel aardig. De karikatuur zit 'm mogelijk in de subtiliteit, maar dat kan ook aan mijn overgevoeligheid liggen.
Verder vooral een leuke film vanwege de rurale setting. Ik hou daar wel van.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik heb de film gezien (in het vliegtuig naar Indonesie). Naar mijn idee is er geen meerwaarde ten opzichte van het boek. Zelf denk ik niet dat het afbeelden van een kerkdienst in film of boek tegen het derde gebod ingaat. Het is nog steeds de bedoeling om de werkelijkheid af te beelden (tot op zekere hoogte). Misschien is het vergelijkbaar met luisteren naar oefeningen van een koor, of naar een niet-Christen die meezingt in de Messiah of in de Mattheus Passion.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
helma

Bericht door helma »

Ik heb hem ook in het vliegtuig gezien; en raad niet aan hem te kijken.
verschillende mensen hoorde ik roemen over de film; maar ik vond het stuitend.
Laatst gewijzigd door helma op 07 mar 2015, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef:
DDD schreef:Nou, als je een beetje nuchter bent, dan weet je dat zoiets een verhaal is. En dat een groot deel natuurlijk verzonnen is. Dus ik hoop dat ze daar verder geen last van hebben.
Nou...ik als ouder zou daar wél verdriet van hebben. Want je wéét dat je dochter zich heeft afgekeerd van de Heere en Zijn dienst. En dat ze vanuit die houding het boek heeft geschreven waarin natuurlijk haar jeugd een grote rol in speelt.
En de meeste lezers vereenzelvigen Katelijne met Franca. En ik denk terecht.

Dit moet voor de ouders een hele verdrietige situatie zijn. En dan niet in de eerste plaats het boek maar wel dat ze zó duidelijk afstand neemt van alles wat zij haar hebben bijgebracht.
Dat heeft niets met het schrijven van het boek te maken, inderdaad. En daar had Hendrien het over, en ik ook... En die vereenzelviging is onterecht, dat kan iedereen bedenken.
Natuurlijk heeft het schrijven van het boek daar alles mee te maken! En natuurlijk is het boek voor het grote deel autobiografisch. Ik kan niet begrijpen dat je tot een andere conclusie komt.
DDD

Bericht door DDD »

bron?
Plaats reactie