jvdg schreef:Afgewezen schreef:Tiberius schreef:Afgewezen schreef:Mijn moeder fluisterde mij onder de preek in het oor: "Wat een doolhof!"
Dat is nou ook niet zo'n verstandige actie. Dan luister je zeker de rest van de preek zwaar bevooroordeeld.
Tuurlijk. Voor die tijd had ik nog niks in de gaten.

Maar mss. moet je die preek nog eens beluisteren.
Waarom zou ik die preek nog eens moeten beluisteren? Ik vind het nogal beledigend, zo'n opmerking. Alsof ik na één keer luisteren geen oordeel kan geven. Of denk je werkelijk, als iemand tijdens de preek precies verwoordt wat ook mijn gevoelens zijn, dat ik dan niet meer hoor wat er gezegd wordt? Alsjeblieft, zeg!
Maar dit is nou typisch een preek waarbij je er al heel snel bent, terwijl je er nooit komt.
Eerst dit, dan dit, dan dat, dan zus, dan zo. En dan ben je er nog niet, want ook nog dat, en dat. Bevinding waar ik echt geen touw meer aan vast kan knopen, terwijl het maar om één ding gaat: verlichting der kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Christus Jezus. Dat is als het licht opgaat in je ziel. Punt, klaar. Niks moeilijkdoenerij.