Alle sauzen zijn prima bij de Lidl.Orchidee schreef:Wat zijn volgens jou dan de heerlijke sauzen bij de lidl![]()
Er gaat toch bijna niets boven zelfgemaakt?!
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het enige dat boven zelfgemaakt gaat is zelfgekocht.Orchidee schreef:Wat zijn volgens jou dan de heerlijke sauzen bij de lidl![]()
Er gaat toch bijna niets boven zelfgemaakt?!

- Dodo
Eten jullie allemaal zoveel mayonaise? Ik heb een tube in huis voor het geval er iets in een recept moet, maar verder gebruik ik het nooit. Als we gebakken aardappels hebben, is het met chilisaus. Veel minder vet.
We eten ong. eens in de 4 weken zelfgebakken en zelfgemaakte frietjes, daar maak ik mayo bij.Dodo schreef:Eten jullie allemaal zoveel mayonaise? Ik heb een tube in huis voor het geval er iets in een recept moet, maar verder gebruik ik het nooit. Als we gebakken aardappels hebben, is het met chilisaus. Veel minder vet.
In een salade gaat soms slasaus, is wat pittiger en minder vet.
Mijn man is meer van de tomatenketchup op friet en gewone sla.
En dan zijn die statubes heel handig en langer houdbaar dan een gewoon flesje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Als je zelf maakt, moet het vrij snel op (een paar weken, geloof ik). Dus zelf maken heeft alleen zin als je het ook op maakt. Vandaar mijn vraag.
Ik heb zo'n klein tubetje Zaanse mayonaise in de koelkast, en daar doe ik maanden mee.
We hebben geen frituurpan, dat scheelt ook misschien.
Ik heb zo'n klein tubetje Zaanse mayonaise in de koelkast, en daar doe ik maanden mee.
Die Zaanse is ook lekker. Op een tomaatje bijvoorbeeld.Dodo schreef:Als je zelf maakt, moet het vrij snel op (een paar weken, geloof ik). Dus zelf maken heeft alleen zin als je het ook op maakt. Vandaar mijn vraag.

Als ik het zelf maak, gaat het in één keer op, ik bewaar het dan niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik zie het al; ik neem mijn huishoudelijke "plichten" veel te serieus 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Haha!
Overigens was de laatste keer dat ik mayonaise maakte (en gebruikte) kerst 2013. Verder gebruik ik het nooit, net als andere sausen. Maar ik eet dan ook zelden frietjes.
Overigens was de laatste keer dat ik mayonaise maakte (en gebruikte) kerst 2013. Verder gebruik ik het nooit, net als andere sausen. Maar ik eet dan ook zelden frietjes.
Ik bedoel het eigenlijk in het algemeen, niet alleen voor mayonaise zelf maken, dat hoeft idd. niet zo vaak maar gewoon aandacht aan het eten geven vind ik best belangrijk, terwijl sommigen zich daar totaal niet druk om maken 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik vind de smaak van zelfgemaakte mayo minder lekker, het is veel zuurder dan de gekochte. Dat, en de oliesmaak, houdt mij tegen om het nog eens te maken.
Vandaag "Haagse bluf" gemaakt, het is meer dan 20 jaar geleden dat ik het voor het laatst gegeten heb 

- Dodo
Is dat lekker? Ik ken het niet.Orchidee schreef:Vandaag "Haagse bluf" gemaakt, het is meer dan 20 jaar geleden dat ik het voor het laatst gegeten heb
Ik vind het wel lekker, wat vers fruit en evt. een lange vinger in het toetje steken en smullen maar
Niet te vaak eten hoor, is best machtig, al zeggen ze dat het een licht en luchtig toetje is......

Niet te vaak eten hoor, is best machtig, al zeggen ze dat het een licht en luchtig toetje is......
Ah, dat is nou echt een goed idee zeg!Orchidee schreef:Vandaag "Haagse bluf" gemaakt, het is meer dan 20 jaar geleden dat ik het voor het laatst gegeten heb
Hopelijk heeft het gesmaakt!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Dodo
Ik ben het Mexicaanse kookboek aan het doorwerken. Vanavond tortilla's met een tomatensaus. Heel lekker. Dit ligt ons wel.
Het kookboek is wel wat gedateerd, weinig groente, tamelijk zout. Maar met wat aanpassingen komen er lekker dingen op tafel.
Het kookboek is wel wat gedateerd, weinig groente, tamelijk zout. Maar met wat aanpassingen komen er lekker dingen op tafel.