Valcke schreef:-DIA- schreef:Valcke schreef:Bijzaken in het kader van dit topic en de visie op homoseksualiteit. Rente en slavernij en polygamie worden er met de haren bijgetrokken om te verdoezelen wat de Schrift zegt over homoseksualiteit.
Dat is normaal. Als men in de klem komt is het normaal, ook uit eigen ervaring, dat het gesprek ineens een geheel andere wending krijgt.
Klopt. Ik kreeg ook nog een mail van een oud-forummer, die ik natuurlijk niet zomaar kan plaatsen. Maar één zinnetje eruit kan toch wel (en dat sloeg o.a. op dit topic): "Ik heb nu weer wat langer op het forum rondgekeken en je ziet precies hetzelfde als wat in de CGK gebeurd. We zeggen het niet, maar de Schriftkritiek zit binnen in de reformatorische gezindte."
Het is een zeer aangrijpende ontwikkeling, die ons wel met zeer grote zorg moeten vervullen.
Ook de ChristenUnie is om als het gaat over haar standpunt over homoseksualiteit, als de partijvoorzitter Van Tatenhove in het RD expliciet erkent dat het partijbestuur niet meer staat achter het kernprogramma waarin expliciet staat dat het huwelijk tussen man en vrouw de plek is waar de seksuele omgang plaatsvindt.