Correctie gaat over het boek? Ik doel op het feit dat ze er van uit gaan dat kerkenraad(sleden) geen zonden doen.Mistig schreef:Later is er ook een correctie geplaatst.CvdW schreef:Ik heb de recensie gelezen. Er is duidelijk eenrichtingsverkeer waar te nemen.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Een correctie op deze recensie.CvdW schreef:Correctie gaat over het boek? Ik doel op het feit dat ze er van uit gaan dat kerkenraad(sleden) geen zonden doen.Mistig schreef:Later is er ook een correctie geplaatst.CvdW schreef:Ik heb de recensie gelezen. Er is duidelijk eenrichtingsverkeer waar te nemen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Is daar ook een artikel van te vinden?Mistig schreef:Een correctie op deze recensie.CvdW schreef:Correctie gaat over het boek? Ik doel op het feit dat ze er van uit gaan dat kerkenraad(sleden) geen zonden doen.Mistig schreef:Later is er ook een correctie geplaatst.CvdW schreef:Ik heb de recensie gelezen. Er is duidelijk eenrichtingsverkeer waar te nemen.
Ik snap deze logica niet helemaal.CvdW schreef:Correctie gaat over het boek? Ik doel op het feit dat ze er van uit gaan dat kerkenraad(sleden) geen zonden doen.Mistig schreef:Later is er ook een correctie geplaatst.CvdW schreef:Ik heb de recensie gelezen. Er is duidelijk eenrichtingsverkeer waar te nemen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Even als voorbeeld: koningshuis ging op vakantie, terwijl de oproep klonk om niet op vakantie te gaan. Afstand houden en dan krijgen we een foto te zien van het koningshuis zonder afstand. Dit wordt dubbel aangerekend.
Okee, en wat is nu de relatie tot het artikel?CvdW schreef:Even als voorbeeld: koningshuis ging op vakantie, terwijl de oproep klonk om niet op vakantie te gaan. Afstand houden en dan krijgen we een foto te zien van het koningshuis zonder afstand. Dit wordt dubbel aangerekend.
-
Ds. Van Eckeveld heeft afgelopen zondag voor het laatst gepreekt. Hij deed dit in de gemeente van Zeist. 's Morgens sprak hij over Joh. 3 vers 16 en 's avonds over de naam Immanuël. Vanaf nu gaat hij niet meer voor.
-
- Verbannen
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.Emma de Jong schreef:Ds. Van Eckeveld heeft afgelopen zondag voor het laatst gepreekt. Hij deed dit in de gemeente van Zeist. 's Morgens sprak hij over Joh. 3 vers 16 en 's avonds over de naam Immanuël. Vanaf nu gaat hij niet meer voor.
- FlyingEagle
Onbegrijpelijke reactie. Jij voelt niet wat hij met z'n ziekte ervaart.GerefGemeente-lid schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.
Ik vind het een verlies voor de gemeenten
Eens. 3x.FlyingEagle schreef:Onbegrijpelijke reactie. Jij voelt niet wat hij met z'n ziekte ervaart.GerefGemeente-lid schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.
Eens, paar keer dit jaar hem gesproken, heeft ook verschillende keren bij ons gepreekt. Ik waardeer zijn evenwicht maar ook zeker zijn zoektocht.Bezorgd schreef:Eens. 3x.FlyingEagle schreef:Onbegrijpelijke reactie. Jij voelt niet wat hij met z'n ziekte ervaart.GerefGemeente-lid schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.
Als iemand zelf zegt dat t niet meer gaat wie ben jij dan om zo te veroordelen?GerefGemeente-lid schreef:Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.Emma de Jong schreef:Ds. Van Eckeveld heeft afgelopen zondag voor het laatst gepreekt. Hij deed dit in de gemeente van Zeist. 's Morgens sprak hij over Joh. 3 vers 16 en 's avonds over de naam Immanuël. Vanaf nu gaat hij niet meer voor.
Zijn de preken na te luisteren?Emma de Jong schreef:Ds. Van Eckeveld heeft afgelopen zondag voor het laatst gepreekt. Hij deed dit in de gemeente van Zeist. 's Morgens sprak hij over Joh. 3 vers 16 en 's avonds over de naam Immanuël. Vanaf nu gaat hij niet meer voor.
Hoop dat deze twee preken worden uitgegeven. Mocht deze Christus prediker altijd graag horen.Emma de Jong schreef:Ds. Van Eckeveld heeft afgelopen zondag voor het laatst gepreekt. Hij deed dit in de gemeente van Zeist. 's Morgens sprak hij over Joh. 3 vers 16 en 's avonds over de naam Immanuël. Vanaf nu gaat hij niet meer voor.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat bedoel je met zijn zoektocht?pierre27 schreef:Eens, paar keer dit jaar hem gesproken, heeft ook verschillende keren bij ons gepreekt. Ik waardeer zijn evenwicht maar ook zeker zijn zoektocht.Bezorgd schreef:Eens. 3x.FlyingEagle schreef:Onbegrijpelijke reactie. Jij voelt niet wat hij met z'n ziekte ervaart.GerefGemeente-lid schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.