Het grote WEERTOPIC

Mister
Administrator

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Mister »

refo schreef:Beetje flauw. Het is de nationale feestdag. Veel mensen gaan leuke dingen doen. Dat jullie nu binnen gaan zitten, maar ga niet wensen dat het feestje van een ander in het water valt.
Overigens zit ik de hele dag buiten, ver bij het Nederlandsche gedoe vandaan :)
Laatst gewijzigd door Mister op 21 apr 2011, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Mister schreef:
refo schreef:Beetje flauw. Het is de nationale feestdag. Veel mensen gaan leuke dingen doen. Dat jullie nu binnen gaan zitten, maar ga niet wensen dat het feestje van een ander in het water valt.
Aangezien de meeste feestjes ontaarden in onchristelijke toestanden met gezuip, getier en vernielingen mag het van mij flink gaan regenen. Ok, zo na 15.00 uur dan. Kunnen optochten en kinderspelletjes gewoon doorgaan ;)
Overdrijven is ook een vak.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

Het mag van mij nu wel gaan regenen. Al het gras is hier kurkdroog is gewoon niet tegen op te spuiten.
albion

Bericht door albion »

Ander schreef:Vorig jaar in de meivakantie zijn we een week in Zeeland geweest. IJskoud: overdag werd het nauwelijks 10 graden. Zaterdag hopen we weer te gaan: ik hoop dat dit weer nog een weekje doorzet. :super.

Maar inderdaad, het is gortdroog op het land. Een bui regen zou erg welkom zijn. maar dan op 30 april, dan mag het de hele dag stortregenen.
Het was vandaag alles behalve koud :sweat :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

refo schreef:
Mister schreef:
Aangezien de meeste feestjes ontaarden in onchristelijke toestanden met gezuip, getier en vernielingen mag het van mij flink gaan regenen. Ok, zo na 15.00 uur dan. Kunnen optochten en kinderspelletjes gewoon doorgaan ;)
Beschreven situatie is de realiteit in het dorpje op de Utrechtse Heuvelrug waar ik opgroeide. En niet alleen daar, weet ik ondertussen.
henriët

Bericht door henriët »

Afgewezen schreef:
henriët schreef:
refo schreef:
henriët schreef:@ Mister
als boeren niet klagen zijn ze ziek;)

Ik begrijp 't wel natuurlijk, maar wij genieten van dit weer, dit is nou echt VAKANTIE!
En als je dan 20 weken dit vakantieweer hebt gehad dan heb je daarna niets te eten.
dan gaan we over op ander voedsel ofzo?!
20 weken dit weer.. nou, ik zou r voor tekenen hoor, maar dat komt never voor.
Henriet, weet je wel wat je zegt!
ja, ik zeg dat het me heerlijk lijkt 20 weken het weer dat we vandaag hadden, 20 weken buitenleven.
En dan moeten we gewoon groenten of rijst gaan verbouwen of wat dan ook, wat gewoon niet zoveel water behoeft, in die Afrikaanse landen groeit toch ook van alles, of waar dan ook.
Maar ja,
ik vind een regenbui op zn tijd ook heerlijk hoor, daar niet van, en met storm naar de zee is zeer fascinerend, dus wat dat betreft.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

De beste stuurlui staan aan wal, ik merk het al wel. :bobo

Als boer moet je keihard werken voor weinig inkomsten. En dan heb je nog met allerlei ziektes te maken waardoor de helft van je inkomen zo de put in drijft omdat je bijv. de melk weg moet laten stromen (MKZ). :sweat
Mara

Bericht door Mara »

In Brabant is het al code ROOD, het was nooit eerder zo vroeg zo warm en droog.
Ik vind het best eng, zeker omdat in het oosten die Paasvuren eraan komen, tenminste, daar moet nog over beslist worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
jvdg

Bericht door jvdg »

henriët schreef:
En dan moeten we gewoon groenten of rijst gaan verbouwen of wat dan ook, wat gewoon niet zoveel water behoeft, in die Afrikaanse landen groeit toch ook van alles, of waar dan ook.
Maar ja,
Maar ja, er heerst in de wereld, o.a. in Afrika "waar van alles groeit", veel hongersnood waardoor zeer vele mensen sterven.
Hongersnood..... veroorzaakt door droogte.
refo

Bericht door refo »

henriët schreef:
Afgewezen schreef:
henriët schreef:
refo schreef:
En als je dan 20 weken dit vakantieweer hebt gehad dan heb je daarna niets te eten.
dan gaan we over op ander voedsel ofzo?!
20 weken dit weer.. nou, ik zou r voor tekenen hoor, maar dat komt never voor.
Henriet, weet je wel wat je zegt!
ja, ik zeg dat het me heerlijk lijkt 20 weken het weer dat we vandaag hadden, 20 weken buitenleven.
Maar ja,
ik vind een regenbui op zn tijd ook heerlijk hoor, daar niet van, en met storm naar de zee is zeer fascinerend, dus wat dat betreft.
Nou ja! :bobo
Zit je ons nu op de kast te jagen of meen je dit echt?

Voor alle voedsel is WATER nodig. Daarom groeit er in veel Afrikaanse landen NIX.
Omdat het er altijd van dat prachtige vakantieweer is, ja.

En nee, die mensen zijn niet zwart geworden omdat ze hun hele leven zomervakantie hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Germanicus

Bericht door Germanicus »

Volgens mij heb je voor rijst juist heel veel water nodig (sawa's). http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijstveld
Hier beneden is het niet.
albion

Bericht door albion »

Mister schreef:
refo schreef:
Mister schreef:
Beschreven situatie is de realiteit in het dorpje op de Utrechtse Heuvelrug waar ik opgroeide. En niet alleen daar, weet ik ondertussen.

Werd je 's morgens ook gewekt om 6.00 uur (als ik het me goed herinner) door brommers die blikken achter zich aan sleurden? Dat was de gewoonte in het dorpje waar ik woonde.
Toen ik het voor het eerst meemaakte wist ik niet wat me overkwam...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ Albion: ruim voor 6.00 uur ook al hoor... :bobo
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Mister schreef:
henriët schreef:
-DIA- schreef:
henriët schreef:ZON!!!
en DROOG!!!
:sorc
De boeren en tuinders vinden dat anders heel zo fijn niet.
Ik ben geen boer, geen tuinder en ik vind het ook niet zo heel fijn... :?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Fjodor

Bericht door Fjodor »

refo schreef:
Mister schreef:
Dat is echt geen overdrijven.
Het schrijven van Mister klinkt ook mij in eerste instantie overdreven in de oren. Maar hij heeft het wel bij het rechte eind..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gesloten