Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zielig geneuzel? Snap enigszins echt wel waar je op doelt, maar jammer dat je met zulke venijnige woorden steeds zo bijdraagt aan de negatieve sfeer op dit forum. Je bent wel een moderator.
@Ad Anker:
Jij was toch echt degene die er over begon.
En je maakt mij niet wijs dat de bedragen voor een vergoeding ook maar een reden zijn om een extra preek te overwegen. Daar zijn de vergoedingen te laag voor.
Bovendien is dit een discussieforum, dus een beetje gek om dan andermans standpunten als zielig geneuzel neer te zetten. Dat is op zijn zachtst gezegd niet zo aardig.
Jij was toch echt degene die er over begon.
En je maakt mij niet wijs dat de bedragen voor een vergoeding ook maar een reden zijn om een extra preek te overwegen. Daar zijn de vergoedingen te laag voor.
Bovendien is dit een discussieforum, dus een beetje gek om dan andermans standpunten als zielig geneuzel neer te zetten. Dat is op zijn zachtst gezegd niet zo aardig.
Ad Anker schreef:Inderdaad. Ik heb er ook niet zoveel mee. Effect is ook dat predikanten op een vrije zondag 3 of 4 verschillende gemeenten dienen en 3 of 4x dezelfde preek houden. Dat is dan weer werkdrukverlagend.refo schreef: Ik ben het niet zo eens. Goed als een predikant meerdere gemeenten op een zondag dient. Maar als dat gepaard moet gaan met zoveel heen en weer gecross, lijkt het me toch niet erg heilig allemaal.
Bijzonder dat het wel echt een GG dingetje is. Of doen ze dit in de PKN, CGK en HHK ook? De GGiN doet het principieel niet. Zelfs niet bijvoorbeeld met kerst of dank- en biddagen. Of als ze een zondag in een gemeente zijn waar 3x kerk is wordt er gewoon 1x leesdienst gehouden. Daar zijn ze dus wat minder van 'zoveel mogelijk preken'.
En elke preek brengt financieel wat op hè.
Top. Fijn dat je het snapt. Ik typ hier in zwarte letters en ben al richting TSD terug gekomen op het feit dat ik inderdaad de inbrenger ben van het financiële argument. Forummer lijkt niet te lezen en graag een ad hominem punt te willen maken richting mij. Ik neem naar believen de woorden 'zielig geneuzel' ook wel terug maar het is zeer vermoeiend.Erskinees schreef:Zielig geneuzel. Snap enigszins echt wel waar je op doelt, maar jammer dat je met zulke venijnige woorden steeds zo bijdraagt aan de negatieve sfeer op dit forum. Je bent wel een moderator.

Ongelooflijk, we zijn dus niet meer te corrigeren, ik vraag me echt af wat je bezielt.Ad Anker schreef:Zo, dank voor deze inhoudelijke bijdrage. Ik ben het gewoon met mezelf eens. Tja, daar mag je het mee oneens zijn. Doe mee met de discussie en stop met dit zielige geneuzel elke keer.Forummer schreef:Dit is niet eerlijk Ad. Jij insinueert iets, zeer duidelijk zelfs al vind je zelf van niet. Maar ga het nu niet Philpot in de schoenen schuiven.Ad Anker schreef:Die troebel is opgeworpen door Philpot inderdaad. Feitelijk is namelijk dat extra beurten op zondag extra inkomsten genereert.
Ik ben het met je eens dat het een andere discussie is.
Je draait er weer lekker om heen. De discussie ging helemaal niet over bijverdienste, jij bent degene die daarover begonnen is.
Weet je, we vinden waarschijnlijk allemaal van onszelf dat we logisch denken. Maar als je erop gewezen wordt, wees dan een vent en geef toe dat het op zijn minst onhandig verwoord is. Maar nee, je gaat weer aan het draaien. Zo jammer dit, het doet de discussie geen goed.

Lockdownstress
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat, en daar hebben we allemaal last van.refo schreef:Lockdownstress
Dus no hard feelings

Haha, daar heeft het wat van weg.refo schreef:Lockdownstress
Maar voor eens en altijd: ik heb inderdaad het financiële argument ingebracht, vind dat een valide component in het gesprek en daarmee geen insinuatie. En daar ligt het verschil van mening.
Maar wat denk je dan dat een dominee in een kleine gemeente als preekvergoeding krijgt? Ik snap niet hoe je dat durft te schrijven, als je weet dat sommige gemeenten hun predikant een euro of 40.000 aan traktement geven, terwijl er ook predikanten zijn (die maar twee keer per zondag preken) die met drie keer zoveel naar huis gaan of beter gezegd thuis blijven.
Ik begrijp de samenhang tussen je zinnen niet zo goed.DDD schreef:Maar wat denk je dan dat een dominee in een kleine gemeente als preekvergoeding krijgt? Ik snap niet hoe je dat durft te schrijven, als je weet dat sommige gemeenten hun predikant een euro of 40.000 aan traktement geven, terwijl er ook predikanten zijn (die maar twee keer per zondag preken) die met drie keer zoveel naar huis gaan of beter gezegd thuis blijven.
Wat durf ik te schrijven?
- Ireneüs van Lyon
Waarom geven we alle predikanten geen tracker?? Kunnen we net zoals https://www.flightradar24.com/ precies zien waar, wanneer, hoelaat ze arriveren.
Je zou verschillende analyses kunnen maken, welk kerkverband heeft de meeste vervoersbewegingen per predikant? Wie maakt de meeste kilometers? Wie heeft de kortste reistijd? En wie doet er het langst over, of moet misschien een pitstop maken om de bandjes te wisselen?
Verder zou je natuurlijk de live kaart kunnen verreiken met gezelschapsmomenten in den lande, waar een stop gemaakt kan worden met een eventuele optie tot bed en breakfeast.
#interessant #welkesynodeneemtditvoorstelover
Je zou verschillende analyses kunnen maken, welk kerkverband heeft de meeste vervoersbewegingen per predikant? Wie maakt de meeste kilometers? Wie heeft de kortste reistijd? En wie doet er het langst over, of moet misschien een pitstop maken om de bandjes te wisselen?
Verder zou je natuurlijk de live kaart kunnen verreiken met gezelschapsmomenten in den lande, waar een stop gemaakt kan worden met een eventuele optie tot bed en breakfeast.
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Je durft de suggestie te wekken dat een vierde preekbeurt wellicht (mede) voor het geld wordt gedaan. (Niet dat daar verder iets mis mee zou zijn als je in een gemeente maar een klein traktement krijgt). Maar er is geen enkele aanleiding om dat te denken.Ad Anker schreef:Ik begrijp de samenhang tussen je zinnen niet zo goed.DDD schreef:Maar wat denk je dan dat een dominee in een kleine gemeente als preekvergoeding krijgt? Ik snap niet hoe je dat durft te schrijven, als je weet dat sommige gemeenten hun predikant een euro of 40.000 aan traktement geven, terwijl er ook predikanten zijn (die maar twee keer per zondag preken) die met drie keer zoveel naar huis gaan of beter gezegd thuis blijven.
Wat durf ik te schrijven?
Ondertussen zijn er dominees die drie keer zoveel krijgen, maar ook daarvan beweer ik niet dat ze om die reden niet extra preken.
Fijn dat je het met jezelf eens bent.Ad Anker schreef:Zo, dank voor deze inhoudelijke bijdrage. Ik ben het gewoon met mezelf eens. Tja, daar mag je het mee oneens zijn. Doe mee met de discussie en stop met dit zielige geneuzel elke keer.Forummer schreef:Dit is niet eerlijk Ad. Jij insinueert iets, zeer duidelijk zelfs al vind je zelf van niet. Maar ga het nu niet Philpot in de schoenen schuiven.Ad Anker schreef:Die troebel is opgeworpen door Philpot inderdaad. Feitelijk is namelijk dat extra beurten op zondag extra inkomsten genereert.
Ik ben het met je eens dat het een andere discussie is.
Je draait er weer lekker om heen. De discussie ging helemaal niet over bijverdienste, jij bent degene die daarover begonnen is.
Weet je, we vinden waarschijnlijk allemaal van onszelf dat we logisch denken. Maar als je erop gewezen wordt, wees dan een vent en geef toe dat het op zijn minst onhandig verwoord is. Maar nee, je gaat weer aan het draaien. Zo jammer dit, het doet de discussie geen goed.
Dit is geen zielig geneuzel, ik ben namelijk niet de enige die het constateert. Ik ben meestal alleen de enige die (elke keer?) zijn mond opentrekt tegen een in zwart typende moderator die ondanks dat hij in zwart typt nog steeds het voorbeeld zou moeten geven hoe we op het forum met elkaar omgaan.
Ik bespeur enige trekken die ik voor me zal houden, anders wordt het op de persoon.
En ook ik heb meerdere keren naar jou aangegeven: no hard feelings. Dat geldt nog steeds. Dus daar ligt het niet aan!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-
Ireneüs van Lyon schreef:Waarom geven we alle predikanten geen tracker?? Kunnen we net zoals https://www.flightradar24.com/ precies zien waar, wanneer, hoelaat ze arriveren.

Goed argument: heel veel mensen zijn het met me eens maar ik ben de enige die het zegt. Tja. Die heel veel mensen kunnen ook gewoon praten. En dat doen ze ook en dat waardeer ik.
Hou nu voor eens en altijd eens op met deze flauwekul man. Blijf bij de inhoud.
Hou nu voor eens en altijd eens op met deze flauwekul Anker !!Ad Anker schreef:Goed argument: heel veel mensen zijn het met me eens maar ik ben de enige die het zegt. Tja. Die heel veel mensen kunnen ook gewoon praten. En dat doen ze ook en dat waardeer ik.