Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Daar heb ik toevallig best enig zicht op. Maar ik zeg ook niet dat de zonde altijd voor rekening van de vertrekkers komt. Ik weet een kerkelijke gemeente waar het andersom is. Maar dat neemt de zonde niet weg.
Zicht hebben op wil nog niet zeggen dat je praktische ervaring hebt.
Nee, van horen zeggen so take it for what its worthGeytenbeekje schreef:Bekering schenkt God natuurlijk, dat kan een dominee niet bewerkstelligen.KDD schreef:Spurgeon zei dat als je in twee jaar tijd onder mijn prediking nog niet bekeert ben geworden dan kun je beter een andere predikant op gaan zoeken.
Heb je ook een bron voor?

Ik ga natuurlijn niet op een forum schrijven welke ervaringen ik heb met kerkelijke bezwaar- en tuchtprocedures. Dat is immers vertrouwelijk.CvdW schreef:Zicht hebben op wil nog niet zeggen dat je praktische ervaring hebt.
Het woord vertrouwelijk heb ik niet gelezen in enig stuk in een kerkelijke weg. Je schrijft dat je alleen zicht hebt op. Deze schaar ik onder de stuurlieden aan de wal. Je moet dus niet al te serieus genomen worden. Welterusten @DDD.DDD schreef:Ik ga natuurlijn niet op een forum schrijven welke ervaringen ik heb met kerkelijke bezwaar- en tuchtprocedures. Dat is immers vertrouwelijk.CvdW schreef:Zicht hebben op wil nog niet zeggen dat je praktische ervaring hebt.
-
- Verbannen
Als de Generale Synode vandaag nog die beslissing neemt, ben ik de laatste die protest aantekent.JvW schreef:Dat bedoel ik ook, ik bedoel het ook echt serieus.DDD schreef:Daar ben ik niet op tegen, maar dan met de hele kerk. Anders wordt de verdeeldheid alleen maar groter.
-
Ik weet wel zeker dat er een stortvloed aan mensen overkomen naar de HHK toe.
Heeft de GG toch een 'paus' in de gedaante van de GS? En staat het vaticaan in Woerden?
Ik heb in kerkelijke stukken zeker wel vertrouwelijkheid gelezen.CvdW schreef:Het woord vertrouwelijk heb ik niet gelezen in enig stuk in een kerkelijke weg. Je schrijft dat je alleen zicht hebt op. Deze schaar ik onder de stuurlieden aan de wal. Je moet dus niet al te serieus genomen worden. Welterusten @DDD.DDD schreef:Ik ga natuurlijn niet op een forum schrijven welke ervaringen ik heb met kerkelijke bezwaar- en tuchtprocedures. Dat is immers vertrouwelijk.CvdW schreef:Zicht hebben op wil nog niet zeggen dat je praktische ervaring hebt.
Los daarvan: iemands functie kan ook een verplichting tot vertrouwelijkheid meebrengen, zelfs als dat in de stukken niet staat. Maar ik vind mijzelf zeker vallen onder de stuurlieden aan de wal, net zoals jij trouwens.
-
- Verbannen
Nou, Woerden niet hoor. Als het gaat om de kerkelijke besluiten lijkt Gouda of Rotterdam me meer van toepassing. 'Woerden' regelt meer de administratieve afhandeling.CvdW schreef:Heeft de GG toch een 'paus' in de gedaante van de GS? En staat het vaticaan in Woerden?
Maar goed, op beide vragen kan ik gelukkig ontkennend antwoorden.
Wat is de definitie van 'stortvloed'?Geytenbeekje schreef:Ik weet wel zeker dat er een stortvloed aan mensen overkomen naar de HHK toe.
-
- Verbannen
Ja, dat vraag ik me ook af.refo schreef:Wat is de definitie van 'stortvloed'?Geytenbeekje schreef:Ik weet wel zeker dat er een stortvloed aan mensen overkomen naar de HHK toe.
Ik ken iemand die geregeld placht te zeggen: "Ze vliegen van kerk af." Toen ik een klein kind was, heb ik me vaak afgevraagd wat dat betekende.
-
Enorme golf van mensen, veel mensen die (als de GG PKN zou worden) over zullen gaan naar de HHK.refo schreef:Wat is de definitie van 'stortvloed'?Geytenbeekje schreef:Ik weet wel zeker dat er een stortvloed aan mensen overkomen naar de HHK toe.
Ja, dat is hetzelfde.Geytenbeekje schreef:Enorme golf van mensen, veel mensen die (als de GG PKN zou worden) over zullen gaan naar de HHK.refo schreef:Wat is de definitie van 'stortvloed'?Geytenbeekje schreef:Ik weet wel zeker dat er een stortvloed aan mensen overkomen naar de HHK toe.
Maar heb je het over 100 of 10.000? Ik merk er niet zoveel van. Kan zijn omdat Gouda geen HHK heeft. Alleen haastrecht heeft wat aantrekkingskracht.
-
Ik zou niet weten hoeveel GG' ers bezwaar hebben om PKN te worden, maar ik verwacht niet dat veel GG'ers hierop zitten te wachten.refo schreef:Ja, dat is hetzelfde.Geytenbeekje schreef:Enorme golf van mensen, veel mensen die (als de GG PKN zou worden) over zullen gaan naar de HHK.refo schreef:Wat is de definitie van 'stortvloed'?Geytenbeekje schreef:Ik weet wel zeker dat er een stortvloed aan mensen overkomen naar de HHK toe.
Maar heb je het over 100 of 10.000? Ik merk er niet zoveel van. Kan zijn omdat Gouda geen HHK heeft. Alleen haastrecht heeft wat aantrekkingskracht.