Je ageert er niet tegen maar je drijft de spot met Louis2. Zie je opmerkingenAd Anker schreef:Wat een onzin, opsluiten in een hok, er klopt echt iets niet. Als dat de weerslag is op een ontwikkeling in een kerkverband dan mag ik daar op reageren. Al zie ik dat Louis2 daar op terug komt, dat vind ik mooi. En natuurlijk, ik snap echt dat een RKK-er een preek niet begrijpt, ik heb dat hier al genoemd. Maar hier wordt wel degelijk ds. Mulder aangesproken. Daar mag jij het mee eens zijn, jij kan dit wellicht beter beantwoorden dan ik, maar ik ageer daar tegen. En dat is mijn goed recht.Erasmiaan schreef:Ik ben het eens met Ditbenik. Louis2 is relatief nieuw en een buitenstaander, waarbij ik het verheugend vind dat hij af en toe een reformatorische preek beluistert (evenzeer verheugend - en onverwacht - is het overigens dat Ditbenik hem heeft aanbevolen een GG-kerk op te zoeken, maar dat terzijde). Het gaat mij dan een paar stappen te ver om hem zo af te kammen, temeer omdat hij ook positieve recensies geeft van andere GG-preken. Ik hoop voor hem dat er ook een preek tussen mag zitten die zijn hart heeft geraakt. Overigens is het wel zo dat een andere preek weer mee kan vallen en hij geeft zelf aan dat de betreffende predikant bij andere gelegenheden helder en duidelijk spreekt.
En vervolgens schrijf je hem ook nog af als onwedergeboren RKK-er of Ger Gemmer.2. Er is geen ophokplicht voor reformatorische kerken.
3. Er zijn therapieën voor wanneer je in een Nederlandse dienst denkt dat er Chinees gesproken wordt.
Er kopt inderdaad niet veel van.
Nu geef je er een draai aan. Louis2 kwam terug op chinees, niet op zijn voorstel om mensen die uit een gemeente weg willen bij elkaar te zetten om dingen uit te praten. Dingen eerst uitpraten is wel de Bijbelse weg. Wij stuurden mensen die problemen hadden met de Ger Gem-predikant in hun gemeente van herkomst ook eerst om het op te lossen. Dat was daar voor beiden partijen heilzaam.