Datzelfde zei men destijds van Calvijn en Luther. Ik vind de vergelijking daarom niet sterk.Thea schreef:Ik vind dr van de Brink een vergelijkbaar persoon met dr. Huijgen. Ze vinden het prachtig om 'heilige huisjes' om te gooien.
Dhr. Huijgen gaat veel verder als Dr. van de Brink. Huijgen zet steeds meer vraagtekens, ook bij zaken die het schriftgezag raken. Zijn ontwikkeling loopt gelijk met de linkerflank van de CGK, met de GKV en de NGK. Zaken als homosexualiteit, vrouw in het ambt, etcetera, worden steeds meer gerelativeerd.
Dit zie ik bij Dr. van de Brink niet. Ik merk bij hem wel een ageren tegen het klimaat waar hij uitkomt, en hij kiest voor een meer voorwerpelijke prediking en denkwijze. Ik heb echter geen enkele aanwijzing dat hij op de gebieden die het schriftgezag raken aan het schuiven is.
Ondanks dat ik me niet kan vinden in de naar eenzeidigheid neigende voorwerpelijke koers van Dr. van de Brink, vind ik de vergelijking, maar ook de beoordeling van de intentie (namelijk dat Van de Brink het doet om heilige huisjes om te trappen) daarom niet passend. Aangezien hij een bijbelgetrouwe theoloog en predikant is.