Gereformeerde Gemeenten

Mara

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef:Ik vind dit ook wel wat hebben:

https://youtu.be/grHQ7pebi0I
Alsof ik bij Stef Meeder in de winkel sta. :haha
Het klinkt in ieder geval wel opgewekt gereformeerd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:
Bezorgd schreef:Ik vind dit ook wel wat hebben:

https://youtu.be/grHQ7pebi0I
Alsof ik bij Stef Meeder in de winkel sta. :haha
Het klinkt in ieder geval wel opgewekt gereformeerd.
Ik moest even Googlen wie Stef Meeder was ;)
Maar ook apart ja.

Het is GKV Zwijndrecht begreep ik.
TSD schreef:Knap is het wel ja :humhihi
En een brede glimlach ontlokt het ook wel. Het zou de organist hier, bij dergelijk spel, wel op een stevige vermaning komen te staan, en dat vind ik dan ook weer terecht.
En toch is dat de vraag of het terecht is. De Tempelmuziek moet toch ook heel vrolijk geweest zijn.
Al is het waar dat ik ook wel even naar boven zou kijken als dit bij ons zo gespeelt zou worden ;)
Mistig

Bericht door Mistig »

Bij ons wordt best veel getolereerd qua orgelmuziek, maar dit kan denk ik ook wel op een standje rekenen.
Ondanks vind ik het leuk klinken. En het is ook kunstig. Eens met @Bezorgd, denk maar eens aan die dansende Joden op het tempelplein. Daar moet ik altijd om grinniken, maar is dat terecht?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Haha, geinig. Al moet ik zeggen dat ik de berijming mooier vind dan het orgelspel.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Zijn er meer van zulke orgelstukjes?
DDD

Bericht door DDD »

Het is een heel mooie berijming inderdaad. Ik neem aan het Gereformeerd Kerkboek.

Ik weet niet wat ik ervan vind. Ik houd denk ik toch niet zo van de stijl. Meerdere keren luisteren maakt het wel beter verstaanbaar.
Job

Bericht door Job »

Recent gelezen en volgens mij nog nergens hier op het forum langs zien komen: Ds. W. Karels gaat komend jaar met emeritaat. Bron: de kerkbode van zijn gemeente (Hardinxveld Giessendam). Ik heb niet geteld, maar er zijn volgens mij heel wat predikanten van of zelfs boven zijn leeftijd in het predikantenkorps. Er zullen komende jaren best wat vacatures gaan komen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Job schreef:Recent gelezen en volgens mij nog nergens hier op het forum langs zien komen: Ds. W. Karels gaat komend jaar met emeritaat. Bron: de kerkbode van zijn gemeente (Hardinxveld Giessendam). Ik heb niet geteld, maar er zijn volgens mij heel wat predikanten van of zelfs boven zijn leeftijd in het predikantenkorps. Er zullen komende jaren best wat vacatures gaan komen.
Die zijn er al.
Job

Bericht door Job »

Zeeuw schreef:
Job schreef:Recent gelezen en volgens mij nog nergens hier op het forum langs zien komen: Ds. W. Karels gaat komend jaar met emeritaat. Bron: de kerkbode van zijn gemeente (Hardinxveld Giessendam). Ik heb niet geteld, maar er zijn volgens mij heel wat predikanten van of zelfs boven zijn leeftijd in het predikantenkorps. Er zullen komende jaren best wat vacatures gaan komen.
Die zijn er al.
Scherp. "Bij" gaan komen moet het zijn. Maar dat begreep je wel.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Job schreef:
Zeeuw schreef:
Die zijn er al.
Zeker. Het probleem wordt alleen groter helaas.
Pianoman

Bericht door Pianoman »

Mistig schreef:Bij ons wordt best veel getolereerd qua orgelmuziek, maar dit kan denk ik ook wel op een standje rekenen.
Ondanks vind ik het leuk klinken. En het is ook kunstig. Eens met @Bezorgd, denk maar eens aan die dansende Joden op het tempelplein. Daar moet ik altijd om grinniken, maar is dat terecht?
Het is gewoon "Hit the road, Jack"

https://www.youtube.com/watch?v=Q8Tiz6INF7I
Job

Bericht door Job »

Zeeuw schreef:
Job schreef:
Zeeuw schreef:
Die zijn er al.
Zeker. Het probleem wordt alleen groter helaas.
Toch even een snelle blik geworpen op GerGeminfo.
Het gaat volgens mij om de volgende predikanten in actieve dienst die binnen afzienbare tijd 70 hopen te worden of die leeftijd al gepasseerd zijn:
Ds. Van Aalst, ds. L. Blok (de 70 zeer ruim gepasseerd), ds. Van Dieren, ds. Hoogerland, ds. Karels, ds. Moens, ds. P. Mulder, ds. F. Mulder, ds. Schreuder, ds. Sonnevelt, ds. Visscher. Een heel rijtje, maar waarvan een deel bij gezondheid nog wel even door lijkt te willen en kunnen. Ook evenaart het aantal studenten dit getal bijna. Zo bezien blijft er ook wel weer een zekere gestadigheid.
refo

Bericht door refo »

Ds Hochgem, ds Clements. Die horen er ook nog bij genoemd te worden.

Als het alleen om preken zou gaan, zouden ze misschien wel langer in dienst van een gemeente willen zijn. Maar alles erbij is niet zo aantrekkelijk voor een 70plusser.
En preken blijven ze wel zolang ze gezond zijn.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ds. Hogchem is 65 en ds. Clements 66. Dus dat duurt nog wel een jaar of 5.
Anders vallen ds. G. Heijkamp en ds. W. Harinck er ook onder.
refo

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:Ds. Hogchem is 65 en ds. Clements 66. Dus dat duurt nog wel een jaar of 5.
Anders vallen ds. G. Heijkamp en ds. W. Harinck er ook onder.
Maar ds Clements is een maand ouder dan ds Visscher.
Plaats reactie