Ja, inderdaad lekker nat geworden vanmiddag, alhoewel ik op sommige plekken de spikes nog best onder kon hebben, heb het ook maar gedaan!Lassie schreef:het regent
Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
- MarthaMartha
na zo'n grijze dag krijg ik opeens zin in het voorjaar.... lekker in de zon...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
moet de zon wel gaan schijnen.... hier heeft die sinds woensdag niet meer gescheven.MarthaMartha schreef:na zo'n grijze dag krijg ik opeens zin in het voorjaar.... lekker in de zon...
Hier scheen de zon gistermorgen even, toen heb ik heerlijk 10 minuten in de zon gestaan. Verder heb ik de zon al minstens een maand niet meer gezien. Mag inderdaad wel weer een keer, maar het lijkt de komende dagen erg grijs te blijven. Wat dat betreft heb ik liever een klimaat met koude droge winters met zon.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."

Wij verwachten vannacht -20 hebben dus alles in huizen en schuren langs gelopen..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Weerprimeur voorspelt een koude tweede helft van Februari met schaatsgarantie:
SCHAATSGARANTIE EIND FEBRUARI 2011
___________________________________________________________________________________
> Weerprimeurlijn 8 feb. ongekende koudegolf vanaf volgend weekeinde in Oost-Europa
> Regio Moskou en Petersbourgh vanaf het komende weekend naar - 25 tot - 28 graden
> Vrijwel zeker schaatsgarantie op Hollands natuurijs vanaf begin derde februaridecade!
> Klassiek hogedrukgebied boven Scandiland geeft bestendige oosters op lange termijn
De depressiedruk vanaf de oceanische kant blijft onverminderd groot, maar.. er is hoop.
In de maandagse run van GFS zien we dat er na Valentijnsdag volop winterkansen zijn.
Idealiter zien we dat door die expansie van het Scandihoog het laag ++ wordt geboycot.
Noordoost- en Oost-Europa worden, mede dankzij een depressie nabij de regio Moskou,
dat fungeert als trekpaard van de ijskoude continentaal arctische lucht volgepompt met..
ongekende diepvrieskoude en temperaturen die terug zullen vallen naar bijna -30 graden
Nederland komt mogelijk in een zeer interessante LuftMasseGrenze terecht ,Groningen
Na het aanstaande weekend zal de vorstgrens al gearriveerd zijn tot bij Sleeswijk-Holst.
We gaan de komende etmalen de spannendste synoptische situatie krijgen sinds jaren
Er is een serieuze kans dat de onvervalste + winterkoude ook de Lage Landen bereikt.
Hieronder weer een fraaie klassieke winterkaart (GFS 7e) voor 18 februari aanstaande
De -15 graden isotherm ligt op het 850-hPA-vlak zo'n beetje boven Nederland alhier.
Conclusie is dat de kans op serieus winterweer met transportkoude significant groeit.
Goede perspectieven voor schaatsers, we komen gegarandeerd op de (klap) schaats.
GFS komt deze vooravond met een werkelijk bedrieglijk frigide totaalwinters scenario.
De weer-run zegt: zeer goede OPER en dito pluim, winter gaat los!
SCHAATSGARANTIE EIND FEBRUARI 2011
___________________________________________________________________________________
> Weerprimeurlijn 8 feb. ongekende koudegolf vanaf volgend weekeinde in Oost-Europa
> Regio Moskou en Petersbourgh vanaf het komende weekend naar - 25 tot - 28 graden
> Vrijwel zeker schaatsgarantie op Hollands natuurijs vanaf begin derde februaridecade!
> Klassiek hogedrukgebied boven Scandiland geeft bestendige oosters op lange termijn
De depressiedruk vanaf de oceanische kant blijft onverminderd groot, maar.. er is hoop.
In de maandagse run van GFS zien we dat er na Valentijnsdag volop winterkansen zijn.
Idealiter zien we dat door die expansie van het Scandihoog het laag ++ wordt geboycot.
Noordoost- en Oost-Europa worden, mede dankzij een depressie nabij de regio Moskou,
dat fungeert als trekpaard van de ijskoude continentaal arctische lucht volgepompt met..
ongekende diepvrieskoude en temperaturen die terug zullen vallen naar bijna -30 graden
Nederland komt mogelijk in een zeer interessante LuftMasseGrenze terecht ,Groningen
Na het aanstaande weekend zal de vorstgrens al gearriveerd zijn tot bij Sleeswijk-Holst.
We gaan de komende etmalen de spannendste synoptische situatie krijgen sinds jaren
Er is een serieuze kans dat de onvervalste + winterkoude ook de Lage Landen bereikt.
Hieronder weer een fraaie klassieke winterkaart (GFS 7e) voor 18 februari aanstaande
De -15 graden isotherm ligt op het 850-hPA-vlak zo'n beetje boven Nederland alhier.
Conclusie is dat de kans op serieus winterweer met transportkoude significant groeit.
Goede perspectieven voor schaatsers, we komen gegarandeerd op de (klap) schaats.
GFS komt deze vooravond met een werkelijk bedrieglijk frigide totaalwinters scenario.
De weer-run zegt: zeer goede OPER en dito pluim, winter gaat los!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
neeee, please. Ik teken voor het weer zoals vandaag.
Lassie schreef:neeee, please. Ik teken voor het weer zoals vandaag.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ik vind dit heerlijk; maar geef me ook gerust nog een paar dagen sneeuw 

Eigenlijk heb ik ook meer zin in het voorjaar. Als het nu gaat sneeuwen zie je niks meer van de sneeuwklokjes en krokusjes die overal opkomen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Weerprimeur vervroegt de prognose:
KOU WAARSCHIJNLIJK EERDER BINNEN
extra update weerprimeurlijn om 12.30 uur met uitgebreide uiteenzetting aanstaande koudedip
> Weerprimeurlijn 8 feb. koude vrieslucht waarschijnlijk al vanaf Valentijnsdag ingedaald
> Vrijwel zeker schaatsgarantie deel NL op Hollands natuurijs vanaf eind volgende week
KOU WAARSCHIJNLIJK EERDER BINNEN
extra update weerprimeurlijn om 12.30 uur met uitgebreide uiteenzetting aanstaande koudedip
> Weerprimeurlijn 8 feb. koude vrieslucht waarschijnlijk al vanaf Valentijnsdag ingedaald
> Vrijwel zeker schaatsgarantie deel NL op Hollands natuurijs vanaf eind volgende week
De weersites met meteorologen in dienst i.p.v. fantasten reppen met geen woord over een invallende vorstperiode.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
En wat wil dat zeggen?huisman schreef:De weersites met meteorologen in dienst i.p.v. fantasten reppen met geen woord over een invallende vorstperiode.
Dat het waarschijnlijk ook niet gebeurd.refo schreef:En wat wil dat zeggen?huisman schreef:De weersites met meteorologen in dienst i.p.v. fantasten reppen met geen woord over een invallende vorstperiode.
Weerprimeur roept maar wat in de hoop dat ze het 1 in de 100 keer goed hebben om daar dan vervolgens jarenlang op te teren (“We hebben het toen toch goed voorspeld!).
Slechts enkele runs geven meer dan 5 cm ijs op:
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwac ... groei.html