Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik begrijp er niks van. Vorige week hield hij nog 2 dankdagdiensten en op donderdag een weekdienst.
Waarom zou hij niet vanaf het nieuwe jaar 1 keer per zondag kunnen preken? Ds. Kattenberg doet dat ook al enige jaren. En je hoeft helemaal geen anderhalf uur in te houden.
Ik weet van een predikant die te lang doorging met preken, maar voor mijn gevoel is dit stoppen nogal vroeg. Zeker als hij nog altijd 2 keer per zondag preekte.
Maar goed, ik weet niet alles. Dus ik kan er verder geen oordeel over vellen.
Waarom zou hij niet vanaf het nieuwe jaar 1 keer per zondag kunnen preken? Ds. Kattenberg doet dat ook al enige jaren. En je hoeft helemaal geen anderhalf uur in te houden.
Ik weet van een predikant die te lang doorging met preken, maar voor mijn gevoel is dit stoppen nogal vroeg. Zeker als hij nog altijd 2 keer per zondag preekte.
-
Wij hebben ook toegang tot de website kerktijden zegmaar.GerefGemeente-lid schreef:Ik begrijp er niks van. Vorige week hield hij nog 2 dankdagdiensten en op donderdag een weekdienst.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Ik vind het ook spijtig en nogal abrupt. Ik was altijd een groot voorstander van emeritering op het 70e levensjaar. Maar een kleine gemeente is ook geen gek idee.
Verder gaan wij er gelukkig niet over.
Verder gaan wij er gelukkig niet over.

-
Je eerste deel komt op mij wel (impliciet) oordelend over. Hij zal dit echt niet makkelijk doen en dit besluit zal Coram Deo genomen zijn.GerefGemeente-lid schreef:Ik begrijp er niks van. Vorige week hield hij nog 2 dankdagdiensten en op donderdag een weekdienst.
Vind het wel aangrijpend voor hem
Tsjonge. Heel wat. In de eerste plaats voor hemzelf. Zo waar wat de kerkenraad van Zeist schrijft: predikanten zijn voorbijgangers. Elk mens overigens. Elke keer weer confronterend, onze broosheid en vergankelijkheid. Maar zeker ook als vaste waarden en boegbeelden langzaam maar zeker uit beeld verdwijnen. Het preekt: ze dragen de rijkdom in aarden vaten en voor mij elke keer een harde maar nodige confrontatie om het oog niet op de vaten te houden maar op de schat.Emma de Jong schreef:Vandaag in De Saambinder het bericht dat ds. Van Eckeveld op 2e kerstdag zijn laatste preek hoopt te houden. Zijn gezondheid gaat sterk achteruit, waardoor hij niet langer in staat is voor te gaan.
Jammer dat die groep evenwichtige predikers langzaam verdwijnt.
Nou inderdaad. Het dunt erg uit.Erskinees schreef:Jammer dat die groep evenwichtige predikers langzaam verdwijnt.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dat is inderdaad jammer. Alleen snap ik de verbazing hier niet. Iedereen weet dat hij MS heeft en in het bericht staat er bij dat zijn gezondheid sterk achteruit gaat. Ds. Eckeveld is er de man niet naar om hier een lichtvaardig besluit over te nemen.Emma de Jong schreef:Vandaag in De Saambinder het bericht dat ds. Van Eckeveld op 2e kerstdag zijn laatste preek hoopt te houden. Zijn gezondheid gaat sterk achteruit, waardoor hij niet langer in staat is voor te gaan.
Via welke link/site luister je mee?KB_ schreef:Luister sinds covid19 regelmatig naar preken van de Free Church of Scotland Continuing zowel uit UK als VS. Wat een rijkdom en bijbelgetrouwe prediking vind je daar. Iedere preek zijn er wel woorden voor de onbekeerden en over wedergeboorte maar de focus ligt er niet altijd de hele preek op. Veel voedsel voor Gods kinderen. Het is maar goed dat er hier geen kerk van in de buurt is anders zou ik oprecht twijfelen om over te stappen.
Ik wist het niet dat hij MS heeft.
Ook al preekte hij allang niet meer, maar hoe gaat het met ds. J. Karels? Begreep vorige week dat hij ernstig ziek van corona is (of in ieder geval was).
Ds. Karels is inderdaad ernstig ziek. Ook zijn vrouw is ziek, maar in mindere mate dan ds. Karels. We hoorden ook dat hij bij tijden verlangde om naar Huis te mogen.Job schreef:Ook al preekte hij allang niet meer, maar hoe gaat het met ds. J. Karels? Begreep vorige week dat hij ernstig ziek van corona is (of in ieder geval was).
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Ora et labora
Toch vraag ik me af.. Is dit niet een geval o, aan de overkant is het gras wat groener.Charles schreef:Dat is inderdaad jammer. Alleen snap ik de verbazing hier niet. Iedereen weet dat hij MS heeft en in het bericht staat er bij dat zijn gezondheid sterk achteruit gaat. Ds. Eckeveld is er de man niet naar om hier een lichtvaardig besluit over te nemen.Emma de Jong schreef:Vandaag in De Saambinder het bericht dat ds. Van Eckeveld op 2e kerstdag zijn laatste preek hoopt te houden. Zijn gezondheid gaat sterk achteruit, waardoor hij niet langer in staat is voor te gaan.
Via welke link/site luister je mee?KB_ schreef:Luister sinds covid19 regelmatig naar preken van de Free Church of Scotland Continuing zowel uit UK als VS. Wat een rijkdom en bijbelgetrouwe prediking vind je daar. Iedere preek zijn er wel woorden voor de onbekeerden en over wedergeboorte maar de focus ligt er niet altijd de hele preek op. Veel voedsel voor Gods kinderen. Het is maar goed dat er hier geen kerk van in de buurt is anders zou ik oprecht twijfelen om over te stappen.
De de Free Church of Scotland Continuing zowel uit UK als VS is wel en beetje ver uit de buurt toch.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
- J.C. Philpot
Toen ik jaren geleden in een FCSC kerkte, was het net alsof ik de Erskines hoorde preken. Ik kan KB dus goed begrijpen.Ora et labora schreef:Toch vraag ik me af.. Is dit niet een geval o, aan de overkant is het gras wat groener.
De de Free Church of Scotland Continuing zowel uit UK als VS is wel en beetje ver uit de buurt toch.
En ze zingen principieel psalmen zonder muziekinstrumenten (acapella), wat mij aanspreekt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Ora et labora
Het oude vertrouwde is wel goed voor de zielJ.C. Philpot schreef:Toen ik jaren geleden in een FCSC kerkte, was het net alsof ik de Erskines hoorde preken. Ik kan KB dus goed begrijpen.Ora et labora schreef:Toch vraag ik me af.. Is dit niet een geval o, aan de overkant is het gras wat groener.
En ze zingen principieel psalmen zonder muziekinstrumenten (acapella), wat mij aanspreekt.

En de predikaties zijn ook wat korter als in Nederland dat scheelt.
Toch heb ik is geluisterd naar zo een dienst en ik bemerkt dat de voorganger niet echt gestudeerd heeft.
Maar wie het goede vertrouwde niet waardeert is het ook niet waard zeg ik dan maar.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.