Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Dit is echt zo'n recept waarvan ik in eerste instantie denk, nou, nee, toch nog een keer lees, in gedachten de smaken combineer en dan voorzichtig enthousiast word.
Al zou ik zelf de gehakt niet rul bakken, maar in balletjes draaien denk ik.
Maar waarom die kippenbouillon en geen vleesbouillon Helma?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geen idee; zo heb ik het recept gekregen. De pan was leeg op 1 schaaltje na (dat gaat m&m nu proeven). Iedereen was erg enthousiast. Het is echt erg lekker. Als bijgerecht aten we spekpannenkoeken.Mara schreef:Dit is echt zo'n recept waarvan ik in eerste instantie denk, nou, nee, toch nog een keer lees, in gedachten de smaken combineer en dan voorzichtig enthousiast word.
Ow, is het geen machtig gerecht dan?helma schreef:Geen idee; zo heb ik het recept gekregen. De pan was leeg op 1 schaaltje na (dat gaat m&m nu proeven). Iedereen was erg enthousiast. Het is echt erg lekker. Als bijgerecht aten we spekpannenkoeken.Mara schreef:Dit is echt zo'n recept waarvan ik in eerste instantie denk, nou, nee, toch nog een keer lees, in gedachten de smaken combineer en dan voorzichtig enthousiast word.
Met een paar aanpassingen ga ik het zeker een keer klaarmaken.
Vanavond staan er krootjes op het menu, met een gegrild speklapje.
Wij eten vandaag erg simpel: spruitjes, aardappels en een rundervink 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vind ik niet simpel hoor, voor veel mensen is dat al teveel gedoe.Orchidee schreef:Wij eten vandaag erg simpel: spruitjes, aardappels en een rundervink

- Dodo
Ik heb een leuk recept, met een tomatensalsa. Alleen staat in het recept dat je de kerstomaatjes leeg moet lepelen, en de inhoud weggooien.
Ik sta nog in dubio of er een tikfout in zit, of dat ze dit echt bedoelen. Kan toch niet? Bovendien ga ik geen dure tomaatjes kopen en de inhoud dan weggooien.
Straks nog eens goed lezen, en dan maar het gezond verstand gebruiken.
Ik sta nog in dubio of er een tikfout in zit, of dat ze dit echt bedoelen. Kan toch niet? Bovendien ga ik geen dure tomaatjes kopen en de inhoud dan weggooien.
Straks nog eens goed lezen, en dan maar het gezond verstand gebruiken.
Hoe bereid je de spruitjes? Gewoon koken? Als ik spruitjes maak, is dat eigenlijk altijd roerbakken. Heerlijk.Orchidee schreef:Wij eten vandaag erg simpel: spruitjes, aardappels en een rundervink
Ik eet vanavond een keertje erg makkelijk.
Het is een kant-en-klaar-gerecht van een biologische traîteur: Cassoulet (stoofpot met gemengde bonen, ui, witte wijn, knolselderij, wortel en diverse kruiden).
Het is een kant-en-klaar-gerecht van een biologische traîteur: Cassoulet (stoofpot met gemengde bonen, ui, witte wijn, knolselderij, wortel en diverse kruiden).
Wij aten vanavond nasi.
Ik kook spruitjes "beetgaar", 4/5 min.
Mijn moeder vroeger 3 kwartier ongev.
We hadden de hele avond maagpijn
Mijn moeder vroeger 3 kwartier ongev.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Na drie kwartier heb je soepOrchidee schreef:Ik kook spruitjes "beetgaar", 4/5 min.
Mijn moeder vroeger 3 kwartier ongev.![]()

Vroeger waren spruitjes overigens wel (veel) bitterder dan tegenwoordig. Ze worden nu een stuk milder gekweekt voor ons.
Precies
Vroeger kookten ze toch alle groenten zo lang? sperziebonen "moesten" ook minstens 1,5 uur koken volgens m'n moeder

Vroeger kookten ze toch alle groenten zo lang? sperziebonen "moesten" ook minstens 1,5 uur koken volgens m'n moeder

Mijn moeder vertelde, als ze bij iemand op de koffie ging, om 10 uur, stond de groente alvast op.Orchidee schreef:Precies![]()
Het koffieuurtje was dus omgeven met kookgeuren.
Maar ja, niet leuk om al die mensen hier zo te bekritiseren, men wist niet beter.
Het ging van oma op moeder op dochter en het stond ook zo in de kookboeken.

Stond dat echt zo in de kookboeken?
- MarthaMartha
Het was heerlijk! Niks aan veranderen mara!helma schreef:Geen idee; zo heb ik het recept gekregen. De pan was leeg op 1 schaaltje na (dat gaat m&m nu proeven). Iedereen was erg enthousiast. Het is echt erg lekker. Als bijgerecht aten we spekpannenkoeken.Mara schreef:Dit is echt zo'n recept waarvan ik in eerste instantie denk, nou, nee, toch nog een keer lees, in gedachten de smaken combineer en dan voorzichtig enthousiast word.
(Het ziet er alleen niet uit)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!