Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gisterenavond een fijne preek over de Heilige Geest nav Joh 14:25,26. Wat doet de Heilige Geest, waar komt Hij vandaan. Hij staat ons bij, Hij troost Hij komt bij de Vader vandaan en wil ons leiden in alles.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Unionist

Bericht door Unionist »

Gistermorgen een leespreek gehad over zondag 23 van Ds. H. Paul
Gistermiddag een preek over Mat. 12 "Meer dan Salomo is hier" door ds. A. Schreuder.

2 heel mooie preken!! Ik heb ervan genoten...
wijkie

Bericht door wijkie »

2 heel mooie preken!! Ik heb ervan genoten...
Zeker! Hoewel ik 's morgens 2 kinderen had die niet zo stil zaten. Als je de samenvatting van s middags wil hebben, geef je maar een seintje.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Gisteren twee aangrijpende preken gehoord:

's-morgens Jozua de hogepriesters, gereinigd door God.'s-middags: doopdienst. Ezau verloochent eerstgeboorterecht.

's-morgens :ds Klaassen
'smiddags : ds Goudriaan
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Het ging bij ons over Heiligmaking!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

's morgens 2 Kor 3:18 met als thema: over uitstraling gesproken. als we de Heere Jezus hebben gezien, dan gaan we Hem ook uitstralen, door de werking van de Heilige Geest

's avonds psalm 14: 1b, 5b
de dwaas zegt in in zijn hart: er is geen God
want God is bij het geslacht des rechtvaardigen
Leven wij alsof God er niet is (zoals de dwaas) of is God ons nabij, zijn wij rechtvaardig door het werk van Jezus Christus? (Rom 3:24)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

's morgens ?? dat ben ik ff kwijt......

's avonds over vraag en antwoord 75 over het Heilig Avondmaal. Gelezen: Lukas 22: 1-23
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Genesis 45:
De uitroep van Jakob: Al deze dingen zijn tegen mij.

Hoe Gods volk veel verdrukkingen ondergaan tot hun nut.
Zonder deze verdrukkingen komt de waarde van Christus en Zijn werk niet duidelijk uit in het leven van Zijn kinderen.
Gij zult door vele verdrukkingen ingaan.
Onbekeerden hebben veel voorspoed. Dit is hun tot hun ondergang

Gelezen preek van : Th. Boston
helma

Bericht door helma »

's mo leesdienst Matth. 24:24a "Daarom weest ook gij bereid"
's mi Lukas 18: 6-8 De onrechtvaardige rechter
(aanhoudend gebed tot aardse rechter; 2. tot Hemelse Rechter;3.tot de laatste Rechter)
's av.Hand. 3:22,23 Christus als hoogste Profeet (1. Hij bekroont de profetische orde; 2.Hij vervult de profetische boodschap; 3.Hij bewerkt het profetische horen)
Unionist

Bericht door Unionist »

Over Lukas 18 heeft kandidaat A. van Olst vorige week in de CGK Kerkwerve een hele mooie preek gehouden. Te beluisteren via audioserver.nl.

Wij hadden gisteravond een mooie preek over Joh 7:38. De dominee vertelde over het verschil tussen de Dode Zee en de Zee van Tiberias. Beide liggen in de loop van de Jordaan.De ene is zout, de ander zoet. Hoe komt dat? Enerzijds door de verwoesting van Sodom, maar anders zou de Dode Zee ook zout geweest zijn. De Zee van Tiberias ontvangt veel water uit de bron, en geeft dat ook weer door. Er is instroom, doorstroom en uitstroom. De Dode Zee kent alleen een minimale instroom, maar geen doorstroom en uitstroom.
De vraag is dan natuurlijk: zijn wij aangesloten op de Bron en geven we dat levend water ook weer door?
Rens

Bericht door Rens »

Unionist schreef:............. maar anders zou de Dode Zee ook zout geweest zijn.
de Dode Zee is zó brémzout dat je door het onwaarschijnlijk hoge zoutgehalte vrijwel niet verdrinken kunt omdat je stomweg blijft drijven...............

dus hoe je aan je zinsnede komt is mij niet geheel duidelijk..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Unionist

Bericht door Unionist »

Hoe ik daaraan kom? Van ds. C.J. van den Boogert, lid van het deputaatschap Israël van de CGK.

Hij vertelde dat hij dit in Israël gehoord had. En hoewel (of misschien omdat) ik geen scheikundige ben, vond ik het een heel aannemelijk verhaal. Hij vertelde er nog bij dat er ook zoute bronnen in de Zee van Tiberias uitkomen, maar dat die weggeleid worden om dit meer zoet te houden.

Dus blijkbaar hebben beide meren de neiging te verzilten.
refo

Bericht door refo »

Unionist schreef:Over Lukas 18 heeft kandidaat A. van Olst vorige week in de CGK Kerkwerve een hele mooie preek gehouden. Te beluisteren via audioserver.nl.

Wij hadden gisteravond een mooie preek over Joh 7:38. De dominee vertelde over het verschil tussen de Dode Zee en de Zee van Tiberias. Beide liggen in de loop van de Jordaan.De ene is zout, de ander zoet. Hoe komt dat? Enerzijds door de verwoesting van Sodom, maar anders zou de Dode Zee ook zout geweest zijn. De Zee van Tiberias ontvangt veel water uit de bron, en geeft dat ook weer door. Er is instroom, doorstroom en uitstroom. De Dode Zee kent alleen een minimale instroom, maar geen doorstroom en uitstroom.
De vraag is dan natuurlijk: zijn wij aangesloten op de Bron en geven we dat levend water ook weer door?
Zelfs de Dode Zee heeft toekomst:
Ook zal het geschieden, dat er vissers aan dezelve zullen staan, van En-gedi aan tot En-eglaim toe; daar zullen plaatsen zijn tot uitspreiding der netten; haar vis zal naar zijn aard wezen als de vis van de grote zee, zeer menigvuldig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Unionist schreef:Over Lukas 18 heeft kandidaat A. van Olst vorige week in de CGK Kerkwerve een hele mooie preek gehouden. Te beluisteren via audioserver.nl.

Zelfs de Dode Zee heeft toekomst:
Ook zal het geschieden, dat er vissers aan dezelve zullen staan, van En-gedi aan tot En-eglaim toe; daar zullen plaatsen zijn tot uitspreiding der netten; haar vis zal naar zijn aard wezen als de vis van de grote zee, zeer menigvuldig.
Inderdaad! Wat een wonder!
Lassie

Bericht door Lassie »

Het ging over Jesaja 34 en de voorgangster begon met het verhaal van Maria en Martha.

Zittend aan de voeten van Jezus. Doen wij dat ook!? dat was ook een vraag die we mee kregen om deze daar ook over na te denken en er mee aan de slag te gaan!
Gesloten