Prima, maar het ging hier over de WK.rekcor schreef:Nee, maar wel een potje voetbal bekijken.Tiberius schreef:Dan kan je je wel uitleven in de afgod van koning voetbal?rekcor schreef:Wat als je het Koninkrijk Gods al gevonden hebt?caprice schreef:Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Ok, 3 potjes voetbal kijken, en hopelijk dan nog 4Tiberius schreef:Prima, maar het ging hier over de WK.

3. En niet kijken.rekcor schreef:Ok, 3 potjes voetbal kijken, en hopelijk dan nog 4Tiberius schreef:Prima, maar het ging hier over de WK.
Het enige voordeel van de voetbalgekte is de oranjevla..........mmmmmmmmmmmmm 

tjsa over de oranjekoeken....
Is die hele voetbal hype niet een soort vervanging voor oorlog?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Meer een nieuw soort religie.Joannah schreef:Is die hele voetbal hype niet een soort vervanging voor oorlog?
Dan weet je als het goed is...rekcor schreef:Wat als je het Koninkrijk Gods al gevonden hebt?caprice schreef:Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.
... en zul je alleen maar bedroefd zijn om de menigte van mensen in ons land die zorgeloos voorthuppelen naar de hel, hun genadetijd zo doorbrengende als een spel.rekcor schreef:...dat voetbal niet de verlossing en diepe vreugde kan schenken van het Evangelie...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Die ga je toch niet eten. Ik denk dat je daar een oranje tong van krijgtGabrielle schreef:Het enige voordeel van de voetbalgekte is de oranjevla..........mmmmmmmmmmmmm

Ja hoor heerlijkGijs83 schreef:Die ga je toch niet eten. Ik denk dat je daar een oranje tong van krijgtGabrielle schreef:Het enige voordeel van de voetbalgekte is de oranjevla..........mmmmmmmmmmmmm

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Laten we dan ook maar niet meer eten en drinken. Want de mensen uit Noachs tijd waren etende en drinkende en gingen hun ondergang tegemoet.caprice schreef:Dan weet je als het goed is...rekcor schreef:Wat als je het Koninkrijk Gods al gevonden hebt?caprice schreef:Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.... en zul je alleen maar bedroefd zijn om de menigte van mensen in ons land die zorgeloos voorthuppelen naar de hel, hun genadetijd zo doorbrengende als een spel.rekcor schreef:...dat voetbal niet de verlossing en diepe vreugde kan schenken van het Evangelie...
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Jawel, maar dank voor die goede gaven, want dat deed Noach ook. En die mensen niet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Zucht... jammer dat ik die lap tekst weer tegenkom, ik was het bijna vergetencaprice schreef:Dan weet je als het goed is...rekcor schreef:Wat als je het Koninkrijk Gods al gevonden hebt?caprice schreef:Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.... en zul je alleen maar bedroefd zijn om de menigte van mensen in ons land die zorgeloos voorthuppelen naar de hel, hun genadetijd zo doorbrengende als een spel.rekcor schreef:...dat voetbal niet de verlossing en diepe vreugde kan schenken van het Evangelie...

Ik weet dat voetbal niet de verlossing en diepe vreugde schenkt van het evangelie. Net als preken verzamelen, wandelingen maken door de natuur. Ik ben bedroefd dat er zoveel ongeloof is. Tussen de wandelaars in de natuur... en ook de voetbalkijkers. maar waarom hier altijd zo'n onderscheid tussen gemaakt wordt is me vreemd. Als mensen ergens tegen zijn komen ze opeens met dit soort argumenten. Zijn ze ergens voor, dan hoor je ze niet over het ongeloof bij veel mensen die die interesse met ze delen.
En dus ga ik gewoon genieten van een paar leuke wedstrijden, juichen en misschien wel ff balen van een doelpunt... en er niet van wakker liggen... ik ga genieten van de gezellige oranje vlaggetjes in de straten enz. De eerste 3 wedstrijden kijk ik in Portugal en hopelijk ook nog een paar in Nederland. We zullen zien.
En voor wie voetbal een afgod is zou ik zeggen: Vooral niet kijken dan!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nee. Dan kan je genieten van een potje voetbal.Tiberius schreef:Dan kan je je wel uitleven in de afgod van koning voetbal?rekcor schreef:Wat als je het Koninkrijk Gods al gevonden hebt?caprice schreef:Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Prima, zoals ik al zei. Maar het ging hier over de WK.Marnix schreef:Nee. Dan kan je genieten van een potje voetbal.Tiberius schreef:Dan kan je je wel uitleven in de afgod van koning voetbal?rekcor schreef:Wat als je het Koninkrijk Gods al gevonden hebt?caprice schreef:Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.