Tiberius schreef:
Hoe onderbouw je dat verschil Bijbels?
Het criterium in 1 Korinthe 11 is 'als ze bidt of profeteert' in de gemeente. En die is momenteel online.
Dat kun je zo in de Bijbel niet terugvinden, omdat het simpelweg niet bestond.
Ik vergelijk het online luisteren van nu met het luisteren bij de band- en cassetterecorder van toen.
Ook bij de thuislezers heb ik het tot nu toe niet terug kunnen vinden, dat de vrouwen een hoed opzetten.
Tiberius schreef:Is het dragen van een hoed alleen gebonden als je naar een fysiek kerkgebouw gaat? Wat doe je dan als kerkdiensten in een school of buiten gehouden worden?
Als het een eredienst betreft, zet ik een hoed op, ongeacht in welk gebouw die gehouden werd. En ik ben overal wel geweest, tot in een boerenschuur, evangelisatietent en notarishuis aan toe.
Maar dat is anders dan in je eentje thuis (of met je gezin)
Tiberius schreef:En andersom: vind je dat een man zijn pet tijdens het bidden thuis op kan houden?
De petdragende mannen die ik ken(de) hingen hun pet bij binnenkomst aan de kapstok.
Tiberius schreef:Als je het alleen in het fysieke kerkgebouw/samenkomst doet, dan doe je het toch eigenlijk alleen voor de mensen?
Kortom, ik zoek eigenlijk een deugdelijke onderbouwing, en geen opmerkingen in de sfeer van 'een rare, overbodige discussie'.
Het wordt een rare discussie omdat mensen zeiden dat ze in de auto en tijdens het strijken luisteren.
Dat verbaasde mij toen zeer omdat ik dit van huis uit nooit gewend bent geweest en ik dat eigenlijk ongepast vind.
Mensen luisteren in hun ziekenhuisledikant, of op hun luchtbed in de tent (tijdens hun vakantie).
Wil je die dan de hoed op laten zetten?
Dan wordt het toch een rare discussie?
Ik heb jou geen mensen zien vermanen die onderweg zeiden te luisteren, of tijdens het borduren.