Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Jantje
Verbannen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Daar is toch niks mis mee? Stel je voor, dat ik vrijzinnig werd. :jongle
En wat je andere reactie betreft: ik sta er nu even heel theologisch in, pastoraal gezien is het natuurlijk wel wat genuanceerder, al blijft dan ook de visie die ik heb hierover, mijns inziens wel staan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Mijn hand gaat hier regelmatig voor mn mond, maar dat komt vooral door de vrij onzinnige reacties.
Thuisvrouw

Bericht door Thuisvrouw »

Het is voor mij wel duidelijk. Jezus zegt wie niet voor Mij is, is tegen mij.

In dat licht bezien zouden de meninglozen wel degelijk een mening hebben.

Gezien de posts is er wel degelijk een mening. En deze zijn niet op de Schrift gebaseerd.

Maar ach, het is maar een middelmatige kwestie. En op de nieuwe aarde komt het vast allemaal goed. Want Hij kent onze zwakheden. Ja duidelijk
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:Daar is toch niks mis mee? Stel je voor, dat ik vrijzinnig werd. :jongle
En wat je andere reactie betreft: ik sta er nu even heel theologisch in, pastoraal gezien is het natuurlijk wel wat genuanceerder, al blijft dan ook de visie die ik heb hierover, mijns inziens wel staan.
Okee, makkelijk als je dat zo kunt scheiden.
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Thuisvrouw schreef:Het is voor mij wel duidelijk. Jezus zegt wie niet voor Mij is, is tegen mij.

In dat licht bezien zouden de meninglozen wel degelijk een mening hebben.

Gezien de posts is er wel degelijk een mening. En deze zijn niet op de Schrift gebaseerd.

Maar ach, het is maar een middelmatige kwestie. En op de nieuwe aarde komt het vast allemaal goed. Want Hij kent onze zwakheden. Ja duidelijk
Toch fijn dat het duidelijk geworden is voor je!
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik denk dat je je predikant (ds. Clements?) maar eens moet vragen wat hij er, vanuit Gods Woord gezien, van vindt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
refo

Bericht door refo »

liz boer schreef:Wat opvalt is dat er niet hard en naar over mensen gesproken wordt wie het treft,maar dat er gewezen wordt op de grote Rustaanbrenger.
Daar ben ik heel blij om. dat is de plek waar we allen naar toe moeten, of we nu beperkingen hebben pf ons in verkeerd lichaam voelen zitten of iets anders. :super
Christus is niet de Rustaanbrenger. Hij is de Middelaar tussen God en de mensen.
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:Ik denk dat je je predikant (ds. Clements?) maar eens moet vragen wat hij er, vanuit Gods Woord gezien, van vindt.
Leuk geprobeerd, maar dat is niet mn predikant. In mijn gemeente is het wel een aandachtspunt waar we ons op bezinnen.
liz boer

Bericht door liz boer »

refo schreef:
liz boer schreef:Wat opvalt is dat er niet hard en naar over mensen gesproken wordt wie het treft,maar dat er gewezen wordt op de grote Rustaanbrenger.
Daar ben ik heel blij om. dat is de plek waar we allen naar toe moeten, of we nu beperkingen hebben pf ons in verkeerd lichaam voelen zitten of iets anders. :super
Christus is niet de Rustaanbrenger. Hij is de Middelaar tussen God en de mensen.
Ik ben de blinkende Morgenster
Ik ben de Deur
Ik ben het Brood des levens
Ik ben de Goede Herder
er zijn nog veel meer Namen van Hem...
Hij is ook de Rustaanbrenger anders is het eeuwige onrust, je zult nooit tot Zijn eust ingaan.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:
Jantje schreef:Ik denk dat je je predikant (ds. Clements?) maar eens moet vragen wat hij er, vanuit Gods Woord gezien, van vindt.
Leuk geprobeerd, maar dat is niet mn predikant. In mijn gemeente is het wel een aandachtspunt waar we ons op bezinnen.
Wat wil je daarmee zeggen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:
Goudleus schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat we ons erop bezinnen.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Goudleus schreef:
Wandelende schreef:Kan ik het eens zijn met mijn Schepper?
Ja hoor. Dat kan.
Ja dat antwoord "Ja" is, dan zijn lichaamsveranderende operaties onverenigbaar met de Bijbel, als daar geen medische noodzaak voor is.

Wat ik hier lees lijkt een opening te zijn om de zonde toe te laten. Misschien lees ik verkeerd. Belangrijk vind ik om onderscheid te maken in het afwijzen van de zonde en toch altijd de mogelijkheid tot het ontvangen van genade te weten, ook na bedreven zonde.
(~)
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Wandelende schreef:
Goudleus schreef:
Wandelende schreef:Kan ik het eens zijn met mijn Schepper?
Ja hoor. Dat kan.
Ja dat antwoord "Ja" is, dan zijn lichaamsveranderende operaties onverenigbaar met de Bijbel, als daar geen medische noodzaak voor is.

Wat ik hier lees lijkt een opening te zijn om de zonde toe te laten. Misschien lees ik verkeerd. Belangrijk vind ik om onderscheid te maken in het afwijzen van de zonde en toch altijd de mogelijkheid tot het ontvangen van genade te weten, ook na bedreven zonde.
Is het ook medisch noodzakelijk als iemand daardoor van een groot deel van zijn lijden wordt verlost?

Of je daarmee een opening voor de zonde geeft is juist de zoektocht. Er wordt hier wel heel makkelijk gezegd wat God allemaal niet wil. De vraag is of dat terecht is.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Goudleus schreef:Is het ook medisch noodzakelijk als iemand daardoor van een groot deel van zijn lijden wordt verlost?

Voor mij persoonlijk zeg ik: nee.
Of je daarmee een opening voor de zonde geeft is juist de zoektocht. Er wordt hier wel heel makkelijk gezegd wat God allemaal niet wil. De vraag is of dat terecht is.
Vandaar dat ik begon met een vraag, twee postings geleden.
Er wordt in de Bijbel nergens positief gesproken over de zonde. God is onverenigbaar met zonde.
God wil door Zijn Zoon wel een onmetelijk grote bron van genade geven voor de zondaar. En in dat laatste is elk mens begrepen, hoe groot of klein de zonden ook zijn.
(~)
Dodo

Bericht door Dodo »

Dit is een teer onderwerp. Ik vind het wel naar om te zien hoe het ene "kamp" zo makkelijk claimt de bijbelse lijn te volgen en daarmee de ander om de oren slaat. Met laatdunkende opmerkingen erbij. Waarom moet het op die toon? Je zou er op z'n minst van uit kunnen gaan dat de ander ook naar Gods geboden wil leven.
Daarbij komt dat ik vind dat de Bijbelse onderbouwing van het niet mogen ondergaan van geslachtsveranderende operaties maar mager vindt. Losse teksten vooral.
Probeer eens in liefde en geduld naar elkaar te luisteren, zonder elkaar weg te zetten. En dan dat "je zei dat je geen mening had en nu zie ik toch een mening", toe nou.
Plaats reactie