Ze gaan vast wel een keer naar huis.

Als ik op bezoek bij m'n buren ben, praten ze ook steeds tussendoor in hun eigen taal. Best irritant, maar ik probeer er niet teveel van aan te trekken.Mara schreef:Het gaat niet over mogen Zita, ik vind dit net als fluisteren in gezelschap. Dat zou ook mogen, maar wordt toch door veel mensen onbeschoft gevonden?Zita schreef:Natuurlijk hebben ze het recht om in welke taal dan ook met elkaar te praten. Waarom zouden ze dat niet mogen? 't Is natuurlijk wel fijn als ze jou in het Nederlands aanspreken.Mara schreef:Twee werklieden een hele dag in huis hebben, die met elkaar in hun moedertaal praten, terwijl ze allebei heel goed de Nederlandse taal beheersen.
Kun je daar iets van zeggen, of hebben zij het recht hiertoe?
Die ene heeft notabene een Nederlandse vrouw, zij belde tijdens de werkzaamheden en toen sprak hij ook gewoon vlekkeloos Nederlands.
Ik heb niet gezegd dat het niet mag!eilander schreef:Als ik met mijn broer ergens een klus doe, mogen we dan Zeeuws praten of mag dat ook niet?
Het waren geen Polen, en evenmin goedkope domme krachten, het zijn mannen met een eigen bedrijf, die een Nederlands uurtarief hanteren.refo schreef:Samen vinden ze Pools gezelliger. Vermoedelijk denken ze niet in het Nederlands.
Een buitenlandse werker kost nu eenmaal maar een beetje, dus neem dat er maar gewoon bij.
Eilander met zijn broer?Mara schreef:Het waren geen Polen, en evenmin goedkope domme krachten, het zijn mannen met een eigen bedrijf, die een Nederlands uurtarief hanteren.
Dat was dus gewoon mijn vraag, hoe gaan jullie hiermee om?Terri schreef:Als het je zo uitermate stoort, kan je toch vriendelijk vragen of ze Nederlands willen spreken?
Misschien kan je het ze uitleggen, dat je je er erg onprettig bij voelt.
Wie weet begrijpen ze het gewoon!
Ik weet het niet, maar een ding weet ik wel, ik vind het wel leuk om wat te knutselen op dit gebied.Panny schreef:Je hebt talent -DIA-
Ik kan het wel begrijpen dat je je niet thuis zou voelen in dat wereldje.-DIA- schreef:Ik weet het niet, maar een ding weet ik wel, ik vind het wel leuk om wat te knutselen op dit gebied.Panny schreef:Je hebt talent -DIA-
Als kind meerdere malen getest, en kwam uit: Artistieke aanleg.
Ik zou in Almelo een opleiding gaan volgen, maar... Daar werd een stokje voor gestoken.
Ik paste niet bij 'dat soort volk'.
Ik heb wel getekend, maar daar ben ik de laatste jaren wel een beetje af.Panny schreef:Ik kan het wel begrijpen dat je je niet thuis zou voelen in dat wereldje.-DIA- schreef:Ik weet het niet, maar een ding weet ik wel, ik vind het wel leuk om wat te knutselen op dit gebied.Panny schreef:Je hebt talent -DIA-
Als kind meerdere malen getest, en kwam uit: Artistieke aanleg.
Ik zou in Almelo een opleiding gaan volgen, maar... Daar werd een stokje voor gestoken.
Ik paste niet bij 'dat soort volk'.
Doe je ook tekenen of schilderen? Zo ja: Lijkt me erg leuk daar iets van te zien!