Laatst gekochte boeken

Auto

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Auto »

"Luther, belofte en ervaring", Prof.dr. W. van 't Spijker
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Op de boekenverkoping GerGem Gouda ;):

Oude schrijvers. Een kennismaking, door H. Florijn e.a.
De Grote Catechismus, door Z. Ursinus
H.F. Kohlbrugge, de onheilige heilige, door W.A. Hoek
De blauwe sluier, door Gerda Nefkens
Een dubbelroman van Jos van Manen Pieters
Burgers in nood, door H.M. van Randwijk
5 x Sanne van Havelte

Dit alles voor 8,35 Euro.
dennis

Bericht door dennis »

Afgewezen schreef:Op de boekenverkoping GerGem Gouda ;):

5 x Sanne van Havelte

Een koopje, volgens mij.
helma

Bericht door helma »

Afgewezen schreef:Op de boekenverkoping GerGem Gouda ;):

5 x Sanne van Havelte

Koopje!!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

:yahoo :yahoo
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Leven uit Christus
4 preken over Galaten 2 vers 20 van Ds. Ralph Erskine (1685-1752)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
caprice

Bericht door caprice »

Exalto - Beleefd geloof
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
learsi

Bericht door learsi »

Profetie en tongentaal..........dr.W.Vlastuin
Christus aan de deur van het hart..........John Flavel.
Groot woordenboek der Nederlandse taal...van Dale, uitgave 1992, 3euro50 kringloop

h.g. aalearsi
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

learsi schreef:Profetie en tongentaal..........dr.W.Vlastuin
Christus aan de deur van het hart..........John Flavel.
Groot woordenboek der Nederlandse taal...van Dale, uitgave 1992, 3euro50 kringloop

h.g. aalearsi
De vetgedrukte lijkt me interessant.
Zelf gekocht:
Op reis met de Kameleon
De Kameleon heeft succes

Nu alleen nog De Kameleon gooit het roer om in de oude versie en de serie is compleet! :)
The Groom's still waiting at the altar
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding

In combinatie met het prachtige boek

Afbeelding

kun je weer een hoop leren van de verschrikkingen van WO2
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
StAndrews

Bericht door StAndrews »

Even tussendoor: het verbaast me altijd maar weer hoe vaak sommigen hier nieuwe boeken kopen.
Lees je dat allemaal en heb je ook nog weleens tijd om het te herlezen?

Mijn overgrootvader had enkel de keurstoffen van Smytegelt. Die heeft hij in z'n leven werkelijk kapot gelezen. Hij was maar een eenvoudige landarbeider en mocht er dikwijls voedsel voor z'n ziel in vinden en kwam zodoende eigenlijk niet toe aan iets anders. Zo heb ik ook weleens gehoord van anderen dat ze het altijd maar bij de Redelijke Godsdienst hielden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms wel de neiging heb om boeken te kopen uit een soort verzameldrang, maar ik vraag me wel af of dat zo nuttig is, want vaak ga je dan van het ene naar het andere boek, omdat je benieuwd bent wat er in je nieuwe boeken staat, zonder de inhoud eens goed de tijd te geven om te bezinken en te overdenken. Mijn ervaring is toch wel dat je van de boeken die je wat langzamer leest en meer overdenkt, wel het meeste leert.
Jongere

Bericht door Jongere »

StAndrews schreef:Even tussendoor: het verbaast me altijd maar weer hoe vaak sommigen hier nieuwe boeken kopen.

Mijn overgrootvader had enkel de keurstoffen van Smytegelt. Die heeft hij in z'n leven werkelijk kapot gelezen. Hij was maar een eenvoudige landarbeider en mocht er dikwijls voedsel voor z'n ziel in vinden en kwam zodoende eigenlijk niet toe aan iets anders. Zo heb ik ook weleens gehoord van anderen dat ze het altijd maar bij de Redelijke Godsdienst hielden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms wel de neiging heb om boeken te kopen uit een soort verzameldrang, maar ik vraag me wel af of dat zo nuttig is, want vaak ga je dan van het ene naar het andere boek, omdat je benieuwd bent wat er in je nieuwe boeken staat, zonder de inhoud eens goed de tijd te geven om te bezinken en te overdenken. Mijn ervaring is toch wel dat je van de boeken die je wat langzamer leest en meer overdenkt, wel het meeste leert.
Het is goed om elkaar te wijzen op gevaren.
Verder lijkt me dit een punt van christelijke vrijheid. Ieder zal zelf zijn levensinvulling voor het aangezicht van God moeten kunnen verantwoorden.
huisman

Bericht door huisman »

StAndrews schreef:Even tussendoor: het verbaast me altijd maar weer hoe vaak sommigen hier nieuwe boeken kopen.

Misschien scheelt het dat ik tijd over heb omdat ik buiten het RF op de PC geen tijd hoef te verspillen aan facebook/hyves/twitter en andere tijdverslinders. Verder heb ik ook geen smartphone die ik constant in handen moet hebben. Dus zit ik in een hoek met een boek en (ik geef het toe) dat is een soort verslaving. :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
StAndrews

Bericht door StAndrews »

Jongere schreef:Het is goed om elkaar te wijzen op gevaren.
Verder lijkt me dit een punt van christelijke vrijheid. Ieder zal zelf zijn levensinvulling voor het aangezicht van God moeten kunnen verantwoorden.
Het was ook zeker niet als kritiek bedoeld. Het was puur uit belangstelling. Iets wat mij niet lukt kan jullie toch wel lukken? Daar was ik benieuwd naar.
huisman schreef:Misschien scheelt het dat ik tijd over heb omdat ik buiten het RF op de PC geen tijd hoef te verspillen aan facebook/hyves/twitter en andere tijdverslinders. Verder heb ik ook geen smartphone die ik constant in handen moet hebben. Dus zit ik in een hoek met een boek en (ik geef het toe) dat is een soort verslaving. :huhu
Ha, kijk eens aan! Een goede keuze waar ik mij ook helemaal in kan vinden. Zelf heb ik deze dingen ook niet, omdat ik er voor mezelf een groot gevaar in zie. Doordat je voortdurend in verbinding bent met de hele wereld wordt het moeilijker om rustmomenten te vinden, stille tijd voor in de binnenkamer. Een levende verbinding met de Heere te kennen is zoveel meer nodig dan een constante verbinding met de wereld te hebben. Maar goed, ik spreek voor mezelf.
Soms, wanneer ik een paar uur lees, dan beschuldigt m'n geweten me, omdat ik dan merk dat ik liever lui met een boekje in een hoekje blijf zitten, dan dat ik het gelezene in de praktijk probeer te brengen tot Gods eer en nut van de naaste. We moeten het licht niet onder een korenmaat zetten. Ik ben voor mezelf weleens bang dat ik dat teveel doe door al het lezen. Ik behoor niet alleen een hoorder, maar ook dader van het Woord te zijn. Daar kom ik altijd weer in tekort.
refo

Bericht door refo »

StAndrews schreef:
Jongere schreef:Het is goed om elkaar te wijzen op gevaren.
Het was ook zeker niet als kritiek bedoeld. Het was puur uit belangstelling. Iets wat mij niet lukt kan jullie toch wel lukken? Daar was ik benieuwd naar.
huisman schreef:Misschien scheelt het dat ik tijd over heb omdat ik buiten het RF op de PC geen tijd hoef te verspillen aan facebook/hyves/twitter en andere tijdverslinders. Verder heb ik ook geen smartphone die ik constant in handen moet hebben. Dus zit ik in een hoek met een boek en (ik geef het toe) dat is een soort verslaving. :huhu
Ha, kijk eens aan! Een goede keuze waar ik mij ook helemaal in kan vinden. Zelf heb ik deze dingen ook niet, omdat ik er voor mezelf een groot gevaar in zie. Doordat je voortdurend in verbinding bent met de hele wereld wordt het moeilijker om rustmomenten te vinden, stille tijd voor in de binnenkamer. Een levende verbinding met de Heere te kennen is zoveel meer nodig dan een constante verbinding met de wereld te hebben. Maar goed, ik spreek voor mezelf.
Soms, wanneer ik een paar uur lees, dan beschuldigt m'n geweten me, omdat ik dan merk dat ik liever lui met een boekje in een hoekje blijf zitten, dan dat ik het gelezene in de praktijk probeer te brengen tot Gods eer en nut van de naaste. We moeten het licht niet onder een korenmaat zetten. Ik ben voor mezelf weleens bang dat ik dat teveel doe door al het lezen. Ik behoor niet alleen een hoorder, maar ook dader van het Woord te zijn. Daar kom ik altijd weer in tekort.
Maar dat hoeven wij toch niet te weten?
Plaats reactie