Niet aansturen op genezing van homo’s

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Joannah »

memento schreef:
Nochtans schreef:
memento schreef:
Nochtans schreef:Opmerkelijk vind ik de tamelijk zwakke argumentatie waarmee informele vriendschappen/bijeenkomsten tussen homoseksuelen afgewezen worden. Ik kan me voorstellen dat het naar de hulpverlening stappen al gauw een brug te ver is voor homoseksuele jongeren. Terwijl het mij toch belangrijk lijkt om steun te hebben van mensen die iets soortgelijks doormaken, juist ook om praktiseren tegen te gaan.
Ik vind de argumentatie van ds. Terlouw wel overtuigend. Hij is tegen "huiskamerbijeenkomsten" waarin ervaringen en gevoelens gedeeld worden. Terecht stelt hij, dat zulke omstandigheden van intiem contact heel wat verleiding meebrengt.
Probeer dit eens om te draaien. Hoe denk je dat een homoseksueel iemand zich kan versterken tegen deze verleidingen als hij of zij nergens zijn of haar ervaringen en gevoelens kan delen, althans bij niemand die zich 'echt' inleven kan. Dat lijkt me geenszins bevorderlijk voor de opgekropte frustraties die er misschien toch al zijn.
Neem nu als voorbeeld eens een gemengde, informele (hetero) Bijbelstudiegroep. Bij uitstek een plaats waar (onder meer) op een intieme wijze ervaringen en gevoelens gedeeld worden, ter versterking en bemoediging. Zijn daar geen verleidingen om (bijvoorbeeld) als getrouwde man deelnemende vrouwen in een heel ander licht te zien? En zouden we er daarom maar niet meer naartoe moeten gaan? Zouden we soms niet iets meer vertrouwen moeten hebben? Als er op grond van het Woord gesproken wordt, zal dan de Geest ook daar niet aanwezig zijn?
Wanneer hetero-bijbelkringen, waarin getrouwde mensen los van elkaar deelnemen, in kleine groepen in huiskamers bijeen komen, heb ik daar ook moeite mee. Ik zou zeggen: Hou dit soort bijeenkomsten zoals bijbelgesprekskringen meestal plaatsvinden: In een zaal van de kerk, met een grotere groep die na de opening in kleine groepjes uiteengaat. Kortom, zoek een neutralere omgeving dan een huiskamer.
Nadat al eerder de doop en het avondmaal sacrament tot lege huls waren bestempeld , kan het huwelijk er ook wel bij, zo te zien.
Je doet het overkomen alsof een huwelijkse verbinding voor God en de maatschappij een bijeenkomst in een huiskamer , waar ook nog eens anderen bij zijn, niet zou kunnen kunnen overleven.
Getuigt niet echt van een goeie basis in je huwelijk...maar je hebt helaas misschien nog wel gelijk ook.
verder met Coupe Soleil eens.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Willem »

Democritus schreef:
Willem schreef:
coupe soleil schreef:Mensen zijn geen loslopende hitsige stieren, hoor. Neemt een een vrijgezelle heteroman elke vrouw die in zijn buurt komt? Dacht het niet. Waarom wordt dat beeld (ik ga er maar van uit dat dit onbewust gebeurt) dan wel vastgehouden voor homo's? Ik denk juist dat die overdreven rampachtigheid zorgt voor een hoop onbegrip en rare reacties. Een partner kan je overal tegenkomen.
Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
Wil je zo vriendelijk zijn dit terug te nemen. Besef je hoeveel mensen die hier mee worstelen je kwetst.

Ik zie in postings van jouw hand vaak de roep om bewijs. Als je dan zoiets roept zou je er dan niet bij voorbaat bewijs bij zetten.
1. Ik begrijp niet dat ik hiermee mensen kwets. Ik geef aan dat de vergelijking met een "vrijgezelle man en een vrouw in z'n buurt" niet opgaat, laten we de strijd van de homofiele geaardheid - die ik absoluut niet wil bagetelliseren, juist mijn reactie toont de nog extra last t.o.v. de heterosexueel - niet verzwijgen omwille van vermeende gekwetsheid.
2. Iets terugnemen doe je als het niet klopt. Vragen om iets terug te nemen niet omdat het onjuist zou zijn maar omdat je meent dat het mensen kwetst is natuurlijk flauwekul.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door refo »

Willem schreef:
Democritus schreef:
Willem schreef:
coupe soleil schreef:Mensen zijn geen loslopende hitsige stieren, hoor. Neemt een een vrijgezelle heteroman elke vrouw die in zijn buurt komt? Dacht het niet. Waarom wordt dat beeld (ik ga er maar van uit dat dit onbewust gebeurt) dan wel vastgehouden voor homo's? Ik denk juist dat die overdreven rampachtigheid zorgt voor een hoop onbegrip en rare reacties. Een partner kan je overal tegenkomen.
Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
Wil je zo vriendelijk zijn dit terug te nemen. Besef je hoeveel mensen die hier mee worstelen je kwetst.

Ik zie in postings van jouw hand vaak de roep om bewijs. Als je dan zoiets roept zou je er dan niet bij voorbaat bewijs bij zetten.
1. Ik begrijp niet dat ik hiermee mensen kwets. Ik geef aan dat de vergelijking met een "vrijgezelle man en een vrouw in z'n buurt" niet opgaat, laten we de strijd van de homofiele geaardheid - die ik absoluut niet wil bagetelliseren, juist mijn reactie toont de nog extra last t.o.v. de heterosexueel - niet verzwijgen omwille van vermeende gekwetsheid.
2. Iets terugnemen doe je als het niet klopt. Vragen om iets terug te nemen niet omdat het onjuist zou zijn maar omdat je meent dat het mensen kwetst is natuurlijk flauwekul.
Daarom nog maar een keer: waar baseer je je uitspraak op?
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Willem »

refo schreef:
Daarom nog maar een keer: waar baseer je je uitspraak op?
Uit de laatste versie van het onderzoek Seks In Nederland (1989). De rest google je zelf maar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Joannah »

Willem schreef:
coupe soleil schreef:Mensen zijn geen loslopende hitsige stieren, hoor. Neemt een een vrijgezelle heteroman elke vrouw die in zijn buurt komt? Dacht het niet. Waarom wordt dat beeld (ik ga er maar van uit dat dit onbewust gebeurt) dan wel vastgehouden voor homo's? Ik denk juist dat die overdreven rampachtigheid zorgt voor een hoop onbegrip en rare reacties. Een partner kan je overal tegenkomen.
Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
en vrouwelijke homo's, als ik dat zo mag uitdrukken?
Mogen die dan wel een huiskamer bijeenkomst bezoeken ?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Solipsis »

Willem schreef:
refo schreef:
Daarom nog maar een keer: waar baseer je je uitspraak op?
Uit de laatste versie van het onderzoek Seks In Nederland (1989). De rest google je zelf maar.
In het algemeen zijn mannen, of ze nou hetero- of homoseksueel zijn, meer op seks gericht dan vrouwen. In een relatie tussen twee mannen kan seks daardoor dus een hoge prioriteit hebben. Uit de laatste versie van het onderzoek Seks In Nederland (1989) blijkt dat homomannen gemiddeld meer seksuele contacten hebben dan hetero's en lesbo's. Tegelijkertijd hebben homomannen vaak stabiele langdurige relaties.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Solipsis »

Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
Flauwekul dus.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Democritus »

Willem schreef:
Democritus schreef:
Willem schreef: Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
Wat bedoel je hier dan mee? Als ik dit citaat lees dan roept, in context van het topic dat bij mij hetvolgende op:

Heteroseksuele man -> sterke driften -> pas op met huiskamerbijeenkomsten
Homoseksuele man -> nog sterkere driften -> dubbel gevaarlijk die huiskamerbijeenkomsten
Laatst gewijzigd door Democritus op 13 okt 2010, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Erasmiaan »

Solipsis schreef:
Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
Flauwekul dus.
Bril nodig om te lezen?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Solipsis »

Nee, die seksuele driften liggen juist op dezelfde lijn, ongeacht de geaardheid.

Zoals Democritus al aangeeft lijkt hier een nogal dubieuze claim te worden gedaan die niet klopt. Homoseksuele mannen hebben geen hoger libido, ofzo.
Gebruikersavatar
Nochtans
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 sep 2010, 14:34

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Nochtans »

Erasmiaan schreef:
Solipsis schreef:
Mannelijke homo's zijn wel degelijk - nog - veel meer sex georienteerd dan hetero mannen.
Flauwekul dus.
Bril nodig om te lezen?
Solipsis is correct. Het citaat geeft duidelijk aan dat een hetero -en homoman in een gelijke mate seksgeoriënteerd zijn, ten opzichte van de vrouw. De combinatie van twee mannen leidt er dus toe dat seks een hogere prioriteit heeft in een homorelatie dan in een heterorelatie. Dus stel:

Man (hetero of homo) = + en Vrouw = +-

Dan:

Mannelijke homorelatie = ++
Hetero relatie = +

Waarbij de plusjes een maat zijn voor seksoriëntatie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9299
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door parsifal »

Ik zou ook wel een sterker onderbouwing willen zien door Willem.
Zijn bewering zou waar kunnen zijn (al zou ik niet zeggen dat homoseksuele mannen "veel meer seks georienteerd" zijn).

Wat ik wel weet is dat er in modellen voor de verspreiding van SOA's vanuit gegaan wordt dat homoseksuele mannen een hogere frequentie van one-night stands hebben en dat vaste relaties over het algemeen van kortere duur zijn dan die van heteroseksuele stellen.

Hier kan sprake zijn van verkeerde omgang met data. Doordat homoseksualiteit niet de norm is, is het waarschijnlijk moeilijker om toegang te krijgen tot de typische groep homoseksuelen en kom je eerder bij de core-groep die extreem seksueel actief is.

Om conclusies te trekken over de driften van de Christelijke homoseksuele man, die celibatair wil leven heb je wel wat meer data nodig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Joannah »

het ligt aan de combinatie van 2 mannen. een typische mannelijke zwakte (ondanks dat hij dit zelf juist vaak een sterkte en 'stoer' vindt) is zijn jacht-lust. de vrouw remt dat meestal af,
Wel, indien de combinatie nu over 2 mannen gaat, staat er niet voor niets in de bijbel ''in lust ontbranden'', dus misschien is het risico groter,
Maar al is er alleen maar de gedachte al, zit het al niet goed, of het nu hetero of homo-gericht is.
Daar zouden we vanaf moeten. en dat kan alleen met Zijn hulp.
Genezing kan denk ik niet, het is een genetische variatie,een 'mankement' zo je wil, die niet veranderlijk is.
Hoe groter de opoffering van deze mensen om niet te doen waar hun vlees hen voortdurend toe dwingt, des te groter de genade, hoop ik.
Homo's worden zo geboren, het is absoluut geen keuze.Ze hebben onze steun nodig.
Maar niet op een paternalistische manier, we zijn zelf even zondig, maar wellicht op een ander vlak.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door refo »

Ik zou proberen de zoekmachines niet teveel de aandacht te trekken.

De gesignaleerde gerichtheid zit dus in de mannelijke aard. Van alle mannen.
Als mannen vaker zin hebben, dan hebben twee mannen vaker samen zin.

Wat er bovendien zichtbaar is van het fenomeen (in het nieuws dus en meest negatief in het RD) zijn de zusjes van de relneven.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Niet aansturen op genezing van homo’s

Bericht door Marnix »

Hm... maar als die mannen halve vrouwen zijn gaat het verhaal weer niet op. En homo's hebben vaak ook weer meer shopdrang dan mannen, vinden kleding belangrijker etc.

Anyhow, waar hebben we het nu over? Volgens mij over gelovige homo's die God willen dienen en samen komen om over hun geloof te praten, om gesterkt te worden in hun strijd. Wel heel wantrouwend om dat gelijk als heel gevaarlijk te bestempelen. Laten we dan ieder huiskamercontact + bijbelkringen etc ook vooral zo gaan bekijken. (Niet discrimineren houdt in dat we iedereen gelijk behandelen en niet bijv. onze homofiele broeders en zusters extra wantrouwen)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie