Emigreren.

Waar zouden we naar toe gaan?

1.Australie
1
3%
2.Nieuw Zeeland
1
3%
3.Canada
7
24%
4.USA
2
7%
5.Scandinavie
1
3%
6.Zuid Afrika
1
3%
7.Zuid Amerika
2
7%
8.Zwitserland of ander non-EU land
1
3%
9.Israel
4
14%
10.Ik zal zeker altijd in Nederland blijven, wat er ook gebeurt.
9
31%

Totaal aantal stemmen: 29

Joannah

Re: Emigreren.

Bericht door Joannah »

Afgewezen schreef:Misschien helpt dit Bijbelgedeelte ons verder:

2 Kor. 5:14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
15 En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige?
16 Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn.
17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen.
18 En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige.

Is dus niet aan een bepaald land gebonden.
In Openbaring 18 vers 4 staat: “Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt”. Ik denk dat dat merkteken er voor zal zorgen dat Gods volk uit het roomse Babel (Europa) zal uitgezuiverd worden, apart gezet, geheiligd, voordat dat Europa ten onder zal gaan: “Zij is gevallen, zij is gevallen…” (Openb. 18:2).
Op.18:10 tot einde heeft het wel degelijk over een stad.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marco

Bericht door Marco »

Joannah schreef:
Afgewezen schreef:Misschien helpt dit Bijbelgedeelte ons verder:

2 Kor. 5:14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
15 En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige?
16 Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn.
17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen.
18 En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige.

Is dus niet aan een bepaald land gebonden.
In Openbaring 18 vers 4 staat: “Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt”. Ik denk dat dat merkteken er voor zal zorgen dat Gods volk uit het roomse Babel (Europa) zal uitgezuiverd worden, apart gezet, geheiligd, voordat dat Europa ten onder zal gaan: “Zij is gevallen, zij is gevallen…” (Openb. 18:2).
Voor de duidelijkheid: het gaat om 2 Kor 6. Als je dat opzoekt zul je zien dat dat een indirecte verwijzing is naar Jesaja 52:11. Voor Opb 18:2. kun je ook stellen dat daar wordt teruggegrepen op deze tekst. Allereerst is echter belangrijk dat we nadenken over wat er met Babylon wordt bedoeld. Daar zitten best elementen in die kunnen wijzen op onze westerse 'beschaving', maar dan beperkt dat zich niet tot de Europese Unie. Als we daaruit letterlijk moeten wegvluchten zullen we veel verder moeten dan Canada of Australië.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Geestelijke dingen moeten geestelijk verstaan worden.

Met het proberen te vlieden naar andere landen doen we net als de monniken die Gods Woord letterlijk namen.

Nee, maar we moeten de wereld en haar gelijkvormigheid uit onze harten en kerken bannen...

We moeten dus op die manier in de wildernes leven, met de kerk van alle tijden in het Nieuwe Testament.

In de wereld, maar niet van de wereld.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion

Bericht door albion »

Ik heb wel eens gehoord dat er bepaalde predikanten vlak na de oorlog naar Amerika emigreerden om het communisme te ontvluchten.

Meestal brengt je voeten je daar waar je hoofd moet liggen, met andere woorden je ontloopt het oordeel niet.
Overal zijn er kerkhoven en overal sterven er mensen. Ik begrijp ook niet waarom je iets zou moeten ontvluchten.
Denk niet dat het ergens anders beter is, wat je hier laat vind je daar wel weer wat anders. Je neemt jezelf mee.
(zou mijn moeder zeggen). |Als ik zo iets lees, moet ik altijd denken aan het gedicht de tuinman en de dood:

De tuinman en de dood
Een Perzisch Edelman:

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: "Heer, Heer, één ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!" -

Van middag (lang reeds was hij heengespoed)
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

"Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
"Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?"

Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan."

P.N. van Eyck
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lourens

Bericht door Lourens »

In de eerste posting vroeg Joannah: Waarom is het Boek Openbaringen geopenbaard?

Het boek Openbaring is ten eerste geopenbaard als een boek ter vertroosting. Centraal in Openbaring is voor mij hoofdstuk 4 waar de Heere op Zijn troon zit en het zo prachtig duidelijk wordt dat Hij de Oppermachtige is en dat niets Hem uit de hand loopt. Heel mooi vind ik dan de verwijzing naar het verbond (de regenboog).

Vertroosting, ja een boek van vertroosting voor de gelovigen in een tijd die moeilijk is en moeilijker wordt. Dat ben ik met Joannah eens.
Maar de Heere vraagt ons niet om weg te lopen. Hij wijst ons maar één weg en dat is De Weg.
En die Weg moeten we juist wijzen in deze tijd.
Niet door de wereld te ontlopen maar juist er midden in staan.
Zoals al gezegd is: niet van de wereld, wel in de wereld.

En het grote gevaar is om dit bijbelboek als een puzzelboek te gebruiken. En om Europa als het Babylon te zien dan ben je al aan het puzzelen.
Vroeger was het Romeinse Rijk al zo gezien, Irak en Iran zijn zo gezien. De VS heeft die titel ook al gehad en Hitler heeft de naam Antichrist gekregen.

Ik ga niet puzzelen in Openbaring, maar ik zoek daarin wel de bemoediging en vertroosting voor de gelovigen in. En daar geeft dit prachtige Bijbelboek een heerlijk uitzicht op.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gian

Bericht door Gian »

fluitje schreef: Ik ga niet puzzelen in Openbaring
Fluit, acht geven op de profetie is een opdracht. 'Puzzelen' klinkt nu een beetje vernederend. Het is niet meer dan normaal dat er verschillend gedacht wordt over Bijbelgedeelte, en dat we dat respecteren van elkaar. Ga de kanttekeningen eens lezen bij Openbaring, die geven ook allerlei uitleg weer waarvan we nu moeten zeggen dat het niet klopte.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:In Openbaring 18 vers 4 staat: “Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt”. Ik denk dat dat merkteken er voor zal zorgen dat Gods volk uit het roomse Babel (Europa) zal uitgezuiverd worden, apart gezet, geheiligd, voordat dat Europa ten onder zal gaan: “Zij is gevallen, zij is gevallen…” (Openb. 18:2).
Niet alleen in Europa maar in vele landen zitten veel katholieken, en niet alleen de de Roomse kerk zal voor een babel zorgen maar al de georganiseerde kerken in die tijd.
Antichrist zal in al die kerken regeren, dezen zullen zichzelf tot een God zijn en de authoriteit van Gods Woord niet meet accepteren.
Uit al die kerken worden Gods kinderen geroepen uit te gaan, geestelijk bedoeld, dus niet uit nederland of Europa maar uit die Goddeloze omgeving.
Het merkteken is ook geestelijk net als verzegeld zijn met de Heilige Geest geestelijk is en niet gezien wordt, alleen de mens zelf en God weten het ten diepste.
De kerk wordt ook wel vergeleken met een stad( want een stad op een berg kan niet verborgen blijven) zo wordt ook de valse kerk een stad genoemd.
Ook de inrichting van de stad duidt erop dat ze eens rijkdom had, bijv. fijn lijnwaad staat voor de gerechtigheid van de heiligen.

En zeggende: Wee, wee, de grote stad, die bekleed was met fijn lijnwaad, en purper, en scharlaken, en versierd met goud, en met kostelijk gesteente, en met paarlen; want in een ure is zo grote rijkdom verwoest.
vergelijk het eens met een deugdelijke huisvrouw uit Spreuken 31, de kerk van God is deze huisvrouw.

Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden? Want haar waardij is verre boven de robijnen

Zij vreest voor haar huis niet vanwege de sneeuw; want haar ganse huis is met dubbele klederen gekleed.

Mem. Zij maakt voor zich tapijtsieraad; haar kleding is fijn linnen en purper.

Nun. Haar man is bekend in de poorten, als hij zit met de oudsten des lands.

Samech. Zij maakt fijn lijnwaad en verkoopt het; en zij levert den koopman gordelen.

Ain. Sterkte en heerlijkheid zijn haar kleding; en zij lacht over den nakomenden dag.

Babylon WAS bekleed, maar het is allemaal weg, dus niet eens zozeer de RK kerk maar reformatorische kerken, die waren bekleed, maar het is weg.
Weg is weg zei Luther.
Hoeveel kerken die vroeger nog het evangelie voor waar hielden zij al weg gevallen, hoeveel hebben ook een werkevangelie naast genade.
Dus je hoeft niet weg uit Nederland maar uit een kerkelijke omgeving die niet meer deugt.
Maar ook Nieuw Zeeland Australie, USA en Canada zijn mooie landen om te wonen, ik zou alles wel mee willen nemen maarja keuzes.
Marco

Bericht door Marco »

Gian schreef:
Fluit, acht geven op de profetie is een opdracht. 'Puzzelen' klinkt nu een beetje vernederend. Het is niet meer dan normaal dat er verschillend gedacht wordt over Bijbelgedeelte, en dat we dat respecteren van elkaar. Ga de kanttekeningen eens lezen bij Openbaring, die geven ook allerlei uitleg weer waarvan we nu moeten zeggen dat het niet klopte.
Dat is deste meer een reden om terughoudend te zijn, en niet te snel te gaan 'puzzelen'. Het mag vernederend klinken, het is wel wat heel veel met dit boek is gebeurd.
Lourens

Bericht door Lourens »

Marco schreef:
Gian schreef:
Dat is deste meer een reden om terughoudend te zijn, en niet te snel te gaan 'puzzelen'. Het mag vernederend klinken, het is wel wat heel veel met dit boek is gebeurd.
Hier sluit ik mij bij aan. Zelfde voor de getallen.
Neem bijvoorbeeld de getallen. De symboliek daarin is juist die troost te vinden voor de gelovigen en geen rekensom.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ik zou altijd in Nederland blijven.....

Tenzij God roept naar een land om daar in Zijn dienst te dienen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Democritus

Bericht door Democritus »

MarthaMartha schreef:Ik zou altijd in Nederland blijven.....
Had je dit niet eerder kunnen melden :mad
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
memento

Bericht door memento »

Wat de toekomst brengen moge,
Mij geleidt des Heeren hand

Liever in stil vertrouwen God de weg laten wijzen, dan denken dat je de goddeloosheid kan ontvluchten.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:Ik zou altijd in Nederland blijven.....

Tenzij God roept naar een land om daar in Zijn dienst te dienen...
Daar sluit ik mij bij aan
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Joannah

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
Joannah schreef:Toch zegt de Schrift:Gaat uit van haar!
We worden dus gewaarschuwd, zoals Abraham en Lot werden gewaarschuwd!
En wat ga je dan doen als de grond je in je nieuwe vaderland ook te heet onder de voeten wordt? Doormigreren?
Voorlopig word het me hier eerst te heet onder de voeten geloof ik...stabiliteit is wel het laatste wat je kunt verwachten, ben ik bang...wat een vooruitzicht :nonnon
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... Londen.htm
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Faramir

Bericht door Faramir »

Joannah aan welk land denk je dan als ik vragen mag?

Emigreren (om wat voor reden dan ook) lijkt mij een hele grote sprong in het diepe en dus best wel een gok. Een andere cultuur, een andere taal enz enz. Hoe bereid je je voor op zoiets? En heb je al eens een keertje een tijdje gekeken in het land naar keuze en hoe beviel dat?
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Plaats reactie