kabinet balkenende 4 gevallen!

eilander
Moderator

Re: kabinet balkenende 4 gevallen!

Bericht door eilander »

Wilhelm schreef:
MaCx schreef:Vergeten we de SP niet????
Onder Kant wordt dat niet meer dan een tweeman/vrouw fractie...
Nu ja, Kees wordt (helaas) waarschijnlijk ook niet meer dan een tweemansfractie...
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Wilhelm schreef:
Nu ja, Kees wordt (helaas) waarschijnlijk ook niet meer dan een tweemansfractie...
Maar Agnes maakt zelfs ruzie met Kant :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
jvdg

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
eilander schreef:
Wilhelm schreef:
Maar Agnes maakt zelfs ruzie met Kant :bobo
:haha :haha :haha
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Trouwens, in het volgen van de ontwikkelingen afgelopen week ben ik er wel achter gekomen dat twitter toch heel handig is.
Gian

Bericht door Gian »

Wilhelm schreef:Trouwens, in het volgen van de ontwikkelingen afgelopen week ben ik er wel achter gekomen dat twitter toch heel handig is.
Idd, begreep eigenlijk nooit wat er zo leuk aan was.
Ik zie het nu als chatbox voor volwassenen waar vooral veel bekende Nederlanders aan meedoen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

huisman schreef:Maar Agnes maakt zelfs ruzie met Kant :bobo
Immanuel Kant??
Ik denk dat er straks een moeilijke formatie zal komen. Er zullen minimaal 4 partijen voor een kabinet nodig zijn, dat zal de stabiliteit van een regering niet ten goede komen.
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.
Ik vraag me af of ze D66 erbij nemen. Daar hebben de partijen slechte ervaringen mee. Omdat ze een sleutelrol hebben om aan de 75+ te komen vragen ze nogal veel. Dat kan problemen opleveren.

D66 zelf is in die rol regelmatig gehalveerd bij de volgende verkiezingen. Dus die zullen misschien ook niet eens willen.

De ruk naar rechts (ongeveer het slechtste wat Nederland kan overkomen) waar iedereen mee rekent moeten we nog maar zien. De Nederlanders zijn ook niet gek. Als je naar de laatste 2e kamer verkiezingen kijkt zie je behoorlijke verschillen met de peilingen. En dat in het hele land.

De programma's moeten nog geschreven worden. Misschien geven die duidelijkheid, maar op het moment zou ik niet weten welke partijen je in een kabinet zou kunnen stoppen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:
Ik vraag me af of ze D66 erbij nemen. Daar hebben de partijen slechte ervaringen mee. Omdat ze een sleutelrol hebben om aan de 75+ te komen vragen ze nogal veel. Dat kan problemen opleveren.

D66 zelf is in die rol regelmatig gehalveerd bij de volgende verkiezingen. Dus die zullen misschien ook niet eens willen.

De ruk naar rechts (ongeveer het slechtste wat Nederland kan overkomen) waar iedereen mee rekent moeten we nog maar zien. De Nederlanders zijn ook niet gek. Als je naar de laatste 2e kamer verkiezingen kijkt zie je behoorlijke verschillen met de peilingen. En dat in het hele land.

De programma's moeten nog geschreven worden. Misschien geven die duidelijkheid, maar op het moment zou ik niet weten welke partijen je in een kabinet zou kunnen stoppen.
Of je het nu leuk vindt of niet, feit is wel dat er in geen velden of wegen een linkse meerderheid is voor PvdA-GrL-SP-PvdD-D66; die is er in Nederland ook nooit geweest; d.w.z.: om links te laten regeren is er altijd een middenpartij extra nodig, naast de PvdA. Na deze breuk is het ondenkbaar dat PvdA en CDA weer samen in een kabinet gaan zitten; blijft over de VVD. Gezien de standpunten van de VVD is het voor mij onvoorstelbaar als de VVD samen met GroenLinks in één kabinet komt te zitten. (PvdA-VVD-D66-GrL; paars-groen zeg maar)
Blijft over dat het CDA toch weer in een volgende coalitie moet. Dan zijn er diverse smaken:
- CDA-VVD-PVV
- CDA-VVD-D66
- CDA-VVD-CU/SGP
- CDA-VVD-D66-CU
Uit dat rijtje acht ik er maar twee kansrijk: CDA-VVD-D66 of een minderheidskabinet CDA-VVD met gedoogsteun van PVV.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Eigenlijk zouden de gevestigde partijen(CDA-VVD-PvdA en evt.D66) zich juist nu goed moeten profileren om stemmen te trekken, want anders wordt het moeilijk om een meerderheid te krijgen. Ik wens de Koningin en haar adviseurs vandaag overigens veel wijsheid toe!
Marco

Bericht door Marco »

Tsja. Om nu al over formaties te gaan speculeren. Dat is alleen interessant voor lieden met kristallen bollen. Formeel gezien zijn verkiezingen niet nodig, en als ze al komen duurt dat nog een paar maanden. Dan kan er een hoop veranderd zijn. Dus om nu al te gaan dromen van een regering SGP-CU-PVV met Kees als MP.... lijkt me niet zo zinvol.
MaCx

Bericht door MaCx »

Is er al duidelijk wie van der Vlies gaat vervangen?

(overigens is hier al een topic over geschreven, maar ik kon het niet laten.)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marco schreef:Tsja. Om nu al over formaties te gaan speculeren. Dat is alleen interessant voor lieden met kristallen bollen. Formeel gezien zijn verkiezingen niet nodig, en als ze al komen duurt dat nog een paar maanden. Dan kan er een hoop veranderd zijn. Dus om nu al te gaan dromen van een regering SGP-CU-PVV met Kees als MP.... lijkt me niet zo zinvol.
Met de genoemde combinatie komt natuurlijk Bart-Jan Spruijt ook in beeld...
Gian

Bericht door Gian »

Uit de baan

Ze zaten samen in hun tweemansbob
Alleen die onsportieve topfiguren
Wilden de bobslee allebei besturen
En allebei hun eigen richting op

Toen is de bob met Bos en met Verhagen
Vlak voor de streep over de kop geslagen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie