Nu ja, Kees wordt (helaas) waarschijnlijk ook niet meer dan een tweemansfractie...Wilhelm schreef:Onder Kant wordt dat niet meer dan een tweeman/vrouw fractie...MaCx schreef:Vergeten we de SP niet????
kabinet balkenende 4 gevallen!
Re: kabinet balkenende 4 gevallen!
Maar Agnes maakt zelfs ruzie met Kanteilander schreef:Nu ja, Kees wordt (helaas) waarschijnlijk ook niet meer dan een tweemansfractie...Wilhelm schreef:Onder Kant wordt dat niet meer dan een tweeman/vrouw fractie...MaCx schreef:Vergeten we de SP niet????

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Maar Agnes maakt zelfs ruzie met Kanteilander schreef:Nu ja, Kees wordt (helaas) waarschijnlijk ook niet meer dan een tweemansfractie...Wilhelm schreef:Onder Kant wordt dat niet meer dan een tweeman/vrouw fractie...MaCx schreef:Vergeten we de SP niet????

Trouwens, in het volgen van de ontwikkelingen afgelopen week ben ik er wel achter gekomen dat twitter toch heel handig is.
Idd, begreep eigenlijk nooit wat er zo leuk aan was.Wilhelm schreef:Trouwens, in het volgen van de ontwikkelingen afgelopen week ben ik er wel achter gekomen dat twitter toch heel handig is.
Ik zie het nu als chatbox voor volwassenen waar vooral veel bekende Nederlanders aan meedoen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bonny
- Contacteer:
Immanuel Kant??huisman schreef:Maar Agnes maakt zelfs ruzie met Kant
Ik denk dat er straks een moeilijke formatie zal komen. Er zullen minimaal 4 partijen voor een kabinet nodig zijn, dat zal de stabiliteit van een regering niet ten goede komen.
The Groom's still waiting at the altar
De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik vraag me af of ze D66 erbij nemen. Daar hebben de partijen slechte ervaringen mee. Omdat ze een sleutelrol hebben om aan de 75+ te komen vragen ze nogal veel. Dat kan problemen opleveren.Luther schreef:Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
D66 zelf is in die rol regelmatig gehalveerd bij de volgende verkiezingen. Dus die zullen misschien ook niet eens willen.
De ruk naar rechts (ongeveer het slechtste wat Nederland kan overkomen) waar iedereen mee rekent moeten we nog maar zien. De Nederlanders zijn ook niet gek. Als je naar de laatste 2e kamer verkiezingen kijkt zie je behoorlijke verschillen met de peilingen. En dat in het hele land.
De programma's moeten nog geschreven worden. Misschien geven die duidelijkheid, maar op het moment zou ik niet weten welke partijen je in een kabinet zou kunnen stoppen.
--------------
Of je het nu leuk vindt of niet, feit is wel dat er in geen velden of wegen een linkse meerderheid is voor PvdA-GrL-SP-PvdD-D66; die is er in Nederland ook nooit geweest; d.w.z.: om links te laten regeren is er altijd een middenpartij extra nodig, naast de PvdA. Na deze breuk is het ondenkbaar dat PvdA en CDA weer samen in een kabinet gaan zitten; blijft over de VVD. Gezien de standpunten van de VVD is het voor mij onvoorstelbaar als de VVD samen met GroenLinks in één kabinet komt te zitten. (PvdA-VVD-D66-GrL; paars-groen zeg maar)refo schreef:Ik vraag me af of ze D66 erbij nemen. Daar hebben de partijen slechte ervaringen mee. Omdat ze een sleutelrol hebben om aan de 75+ te komen vragen ze nogal veel. Dat kan problemen opleveren.Luther schreef:Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
D66 zelf is in die rol regelmatig gehalveerd bij de volgende verkiezingen. Dus die zullen misschien ook niet eens willen.
De ruk naar rechts (ongeveer het slechtste wat Nederland kan overkomen) waar iedereen mee rekent moeten we nog maar zien. De Nederlanders zijn ook niet gek. Als je naar de laatste 2e kamer verkiezingen kijkt zie je behoorlijke verschillen met de peilingen. En dat in het hele land.
De programma's moeten nog geschreven worden. Misschien geven die duidelijkheid, maar op het moment zou ik niet weten welke partijen je in een kabinet zou kunnen stoppen.
Blijft over dat het CDA toch weer in een volgende coalitie moet. Dan zijn er diverse smaken:
- CDA-VVD-PVV
- CDA-VVD-D66
- CDA-VVD-CU/SGP
- CDA-VVD-D66-CU
Uit dat rijtje acht ik er maar twee kansrijk: CDA-VVD-D66 of een minderheidskabinet CDA-VVD met gedoogsteun van PVV.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Eigenlijk zouden de gevestigde partijen(CDA-VVD-PvdA en evt.D66) zich juist nu goed moeten profileren om stemmen te trekken, want anders wordt het moeilijk om een meerderheid te krijgen. Ik wens de Koningin en haar adviseurs vandaag overigens veel wijsheid toe!
Tsja. Om nu al over formaties te gaan speculeren. Dat is alleen interessant voor lieden met kristallen bollen. Formeel gezien zijn verkiezingen niet nodig, en als ze al komen duurt dat nog een paar maanden. Dan kan er een hoop veranderd zijn. Dus om nu al te gaan dromen van een regering SGP-CU-PVV met Kees als MP.... lijkt me niet zo zinvol.
Is er al duidelijk wie van der Vlies gaat vervangen?
(overigens is hier al een topic over geschreven, maar ik kon het niet laten.)
(overigens is hier al een topic over geschreven, maar ik kon het niet laten.)
Met de genoemde combinatie komt natuurlijk Bart-Jan Spruijt ook in beeld...Marco schreef:Tsja. Om nu al over formaties te gaan speculeren. Dat is alleen interessant voor lieden met kristallen bollen. Formeel gezien zijn verkiezingen niet nodig, en als ze al komen duurt dat nog een paar maanden. Dan kan er een hoop veranderd zijn. Dus om nu al te gaan dromen van een regering SGP-CU-PVV met Kees als MP.... lijkt me niet zo zinvol.
Uit de baan
Ze zaten samen in hun tweemansbob
Alleen die onsportieve topfiguren
Wilden de bobslee allebei besturen
En allebei hun eigen richting op
Toen is de bob met Bos en met Verhagen
Vlak voor de streep over de kop geslagen.
Ze zaten samen in hun tweemansbob
Alleen die onsportieve topfiguren
Wilden de bobslee allebei besturen
En allebei hun eigen richting op
Toen is de bob met Bos en met Verhagen
Vlak voor de streep over de kop geslagen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.