Bomen op mars

Leven op Mars?

Geloof ik niets van!
16
64%
Misschien..
5
20%
Waarom niet?
4
16%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bomen op mars

Bericht door refo »

jakobmarin schreef:Na 36 weken en bijna 600 miljoen kilometer gereist te hebben is hij er dan toch.
De Curiosity is op mars, het NASA’s grootste en meest geavanceerde Marsverkenner tot nu toe.
Bron : Refdag

Afbeelding

En nou wachten tot hij leven vind?!? :fi
Zou wel interessant zijn als hij een verlaten nederzetting zou aantreffen.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

refo schreef:Zou wel interessant zijn als hij een verlaten nederzetting zou aantreffen.
Een bewoonde nederzetting nóg interessanter :huhu
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Bomen op mars

Bericht door Wilhelm »

Ach, ze zeggen ook dat ze op de maan geweest zijn...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bomen op mars

Bericht door refo »

jakobmarin schreef:
refo schreef:Zou wel interessant zijn als hij een verlaten nederzetting zou aantreffen.
Een bewoonde nederzetting nóg interessanter :huhu
De dampkring is vrijwel geheel verdwenen. Ik acht het maximaal haalbare 'verlaten'.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bomen op mars

Bericht door refo »

Wilhelm schreef:Ach, ze zeggen ook dat ze op de maan geweest zijn...
Ik zit te wachten op een bericht in de orde van: 'we zijn de Curiosity kwijt!'
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Bomen op mars

Bericht door Simon »

refo schreef:
jakobmarin schreef:
refo schreef:Zou wel interessant zijn als hij een verlaten nederzetting zou aantreffen.
Een bewoonde nederzetting nóg interessanter :huhu
De dampkring is vrijwel geheel verdwenen. Ik acht het maximaal haalbare 'verlaten'.
ik zie daar toch een paar druppels water op de lens, of lijkt dat maar zo?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Nu.nl : Curiosity stuurt eerste kleurenfoto

Afbeelding

"De foto is nog wat wazig, omdat de verwijderbare kap van de camera stoffig is geworden tijdens de landing."

Wie wil die ff schoonpoetsen?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Bomen op mars

Bericht door Wilhelm »

jakobmarin schreef:Nu.nl : Curiosity stuurt eerste kleurenfoto

Afbeelding

"De foto is nog wat wazig, omdat de verwijderbare kap van de camera stoffig is geworden tijdens de landing."

Wie wil die ff schoonpoetsen?
Wat een gelijkenis met de Nevada, maar dat zal wel inbeelding zijn ;)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11440
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Bomen op mars

Bericht door Mister »

Vast lekker warm daar :)
EdgarB
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2011, 23:59

Re: Bomen op mars

Bericht door EdgarB »

Het zou wel een mega ontdekking zijn, als men er leven(svormen) zou vinden. Stel je voor; op onze buurplaneet leven ! Dan zou statistisch gezien het hele heelal moeten stikken van het leven...
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Bomen op mars

Bericht door Simon »

EdgarB schreef:Het zou wel een mega ontdekking zijn, als men er leven(svormen) zou vinden. Stel je voor; op onze buurplaneet leven ! Dan zou statistisch gezien het hele heelal moeten stikken van het leven...
Ik zou er niet op rekenen, en het is ook onwaarschijnlijk.
Dat laatste helemaal.
De omstandigheden hier zijn nogal uniek.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bomen op mars

Bericht door refo »

Op Mars zijn de omstandigheden vergelijkbaar.
De dampkring kan ooit door de inslag van een meteoor of komeet weggerukt zijn.
Dan kan er door het broeikaseffect een hogere temperatuur geweest zijn.

Wat me meer intrigeert is: waarom nu zo'n aandacht voor Mars?

Intussen zit men toch maar veel geld uit te geven voor behoorlijk onzinnige dingen. Een Hubbletelescoop om ver te kijken. Meer weten over de ruimte is op zichzelf leuk, vanzelf. Maar een economisch voordeel is daarvan niet te verwachten. Nu niet en in de toekomst niet. Zuiver astronomisch onderzoek kan dan nauwelijks de reden geweest zijn. In eerste instantie was de meegestuurde spiegel daar niet eens zo geschikt voor. Nu weer een botsautootje op Mars. Officieel komen er foto's van zandvlakten. Maar dat levert toch nix op? Voor de kans van vrijwel nul dat er een tweelingbroer van de pyramide van Cheops gevonden gaat worden ga je toch zo'n project niet starten?

Als dat geval was neergestort zou dat voor de president toch niet best geweest zijn. Je zou bijna zeggen: mislukken was uitgesloten of het belang was zo groot dat het nu wel móést.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bomen op mars

Bericht door Mara »

We kunnen beter de Bijbel raadplegen. God schiep de aarde voor de mensen om te bewonen.
In het heelal hebben we m.i. niets te zoeken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Bomen op mars

Bericht door jakobmarin »

Mara schreef:We kunnen beter de Bijbel raadplegen. God schiep de aarde voor de mensen om te bewonen.
In het heelal hebben we m.i. niets te zoeken.
Daar hebben we heel veel te zoeken, de hele tekst luidt nl. : ps115:16 De hemel, de hemel is van de HEERE, maar de aarde heeft Hij aan de mensenkinderen gegeven.

Genesis 1: God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren.
Psalm 19:2 : De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk
Psalm 136 Looft den HEERE, Die de grote lichten heeft gemaakt; De zon, de maan en sterren. Want Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid
Psalm 147 Looft den HEERE! Hij telt het getal der sterren; Hij noemt ze allen bij namen (en aangezien er ontelbare sterren zijn...).
Amos 5: Hij Die het Zevengesternte en de Orion gemaakt heeft, (...) HEERE is Zijn Naam!

Al die sterren zijn er tot Gods eer. Het is zelfs een bijbelse opdracht om aan sterrenkunde te doen:
Jesaja 40 : Hij is het Die de hemel uitspant als een dunne doek en uitspreidt als een tent om in te wonen.(...) Sla uw ogen op naar omhoog, en zie Wie deze dingen geschapen heeft; Hij is het Die hun leger voltallig tevoorschijn brengt, ze alle bij name roept door Zijn grote vermogen en Zijn sterke kracht; er ontbreekt er niet één.

Hoe groot is Gods genade : Psalm 8 Als ik Uw hemel aanzie, het werk Uwer vingeren, de maan en de sterren, die Gij bereid hebt;Wat is de mens, dat Gij zijner gedenkt, en de zoon des mensen, dat Gij hem bezoekt?

Openbaring 22: Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om bij u in de gemeenten van deze dingen te getuigen. Ik ben de Wortel en het Nageslacht van David, de blinkende Morgenster.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
EdgarB
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2011, 23:59

Re: Bomen op mars

Bericht door EdgarB »

Simon schreef:
EdgarB schreef:Het zou wel een mega ontdekking zijn, als men er leven(svormen) zou vinden. Stel je voor; op onze buurplaneet leven ! Dan zou statistisch gezien het hele heelal moeten stikken van het leven...
Ik zou er niet op rekenen, en het is ook onwaarschijnlijk.
Dat laatste helemaal.
De omstandigheden hier zijn nogal uniek.
Hoezo onwaarschijnlijk ?? Ben jij een kenner dan ? Intelligent leven is uitgesloten, maar leven kan ook simpelweg bacterieen zijn.

Idd zijn de omstandigheden hier uniek, maar dwz niet zeggen dat de rest van het heelal zonder leven is. Is wel erg zonde van al die ruimte :)
Plaats reactie