Wie heeft er een hobby ? en word daar nog wat aan gedaan?

Lourens

Re: Wie heeft er een hobby ? en word daar nog wat aan gedaan?

Bericht door Lourens »

jvdg schreef: Wat denken jullie van balkenbreien?

Balkenbrei is een gerecht van vroeger en was vooral op het platteland populair. Nu wordt balkenbrei vooral nog gegeten in Brabant en Limburg. Vroeger gebruikte men voornamelijk slachtresten als ingredienten. Per regio kunnen smaakmakers verschillen, zo doen de Limburgers bloed erin en in Brabant uitgebakken spek.

De basis van balkenbrei is bouillon, slachtresten van vlees en/of dobbelsteentjes spek. Dit wordt gekookt tot een massa waarna er beetje bij beetje boekweitmeel wordt toegevoegt tot een dik mengsel. De brij word nu in platte bakken gedaan. N afkoelen kunnen er plakken van worden gesneden waarna om en om de plakken in een pan worden gebakken.

(Heeft iemand van jullie dit wel eens gegeten?)
Mijn schoonmoeder nam het wel eens mee uit Zwolle vandaan. Was kennelijk wat bijzonders.
Ik hoef het niet, mijn vrouw lust het wel.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:Wat denken jullie van balkenbreien?

Balkenbrei is een gerecht van vroeger en was vooral op het platteland populair. Nu wordt balkenbrei vooral nog gegeten in Brabant en Limburg. Vroeger gebruikte men voornamelijk slachtresten als ingredienten. Per regio kunnen smaakmakers verschillen, zo doen de Limburgers bloed erin en in Brabant uitgebakken spek.

De basis van balkenbrei is bouillon, slachtresten van vlees en/of dobbelsteentjes spek. Dit wordt gekookt tot een massa waarna er beetje bij beetje boekweitmeel wordt toegevoegt tot een dik mengsel. De brij word nu in platte bakken gedaan. N afkoelen kunnen er plakken van worden gesneden waarna om en om de plakken in een pan worden gebakken.

Balkenbrei lijkt dat niet op preskop/hoofdkaas? Dat maakte mijn man wel eens van een varkenskop. Als je gekeken hebt hoe het gemaakt wordt dan lust je het ook niet meer (vind ik). Lijkt erg op zure zult (denk ik).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

...slachtresten...
...worden gesneden waarna om en om de plakken in een pan worden gebakken....
Oh, is dat Balkebrei. Nou, volgens mij wordt dat hedenavond in Den Haag geserveerd..:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

at het vroeger ook regelmatig...

vond het best smaken...

denk dat het verschil maakt wat er in gestopt wordt...

in mijn geval was een hoofdingredient gewoon kaantjes (uitgebakken varkensvet)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vlinder

Bericht door vlinder »

Mijn moeder en broertjes lusten het. Ik vind alleen de lucht al voldoende om me er verre van te houden. E'en keer op, absoluut niet voor herhaling vatbaar.

(mijn zwager zou zeggen: het ziet eruit alsof het al een keer is opgegeten....)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nog nooit gegeten, maar als ik het zo lees... :deg
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

vlinder schreef:Mijn moeder en broertjes lusten het. Ik vind alleen de lucht al voldoende om me er verre van te houden. E'en keer op, absoluut niet voor herhaling vatbaar.

(mijn zwager zou zeggen: het ziet eruit alsof het al een keer is opgegeten....)
:haha :haha :haha
Marnix

Bericht door Marnix »

priscilla schreef:
Marnix schreef:Hehe... ik ken weinig mensen die naaien, breien etc als hobby hebben maar in bepaalde kringen komt het meer voor dan in de kringen waar ik doorgaans in vertoef, denk ik :)

Ik speel zelf al 16 jaar tafeltennis en doe het nog steeds met veel plezier. 1x in de week trainen en van september tot eind november en van januari tot april competitie.

Verdere hobbies:

- Mountainbiken
- Poolen
- Af en toe een concert bezoeken
- Forummen :)
Tegenwoordig heb je zelfs sokkenbreiclubben voor mannen en vrouwen die zelf hun eigen hippe sokken breien. Zoals Lassie zei: breien is hip.
Dus als je een nieuwe hobby zoekt. Weer eens wat anders.
Nee dank je. Ik ben niet zo goed in stilzitten. :) Lijkt me echt vreselijk om te doen. Dus nee, ik denk er niet aan. (en zeg nou niet dat ik zo'n stereotype man ben want dat is ook weer niet zo ) :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
priscilla schreef:
Marnix schreef:Hehe... ik ken weinig mensen die naaien, breien etc als hobby hebben maar in bepaalde kringen komt het meer voor dan in de kringen waar ik doorgaans in vertoef, denk ik :)

Ik speel zelf al 16 jaar tafeltennis en doe het nog steeds met veel plezier. 1x in de week trainen en van september tot eind november en van januari tot april competitie.

Verdere hobbies:

- Mountainbiken
- Poolen
Tegenwoordig heb je zelfs sokkenbreiclubben voor mannen en vrouwen die zelf hun eigen hippe sokken breien. Zoals Lassie zei: breien is hip.
Nee dank je. Ik ben niet zo goed in stilzitten. :) Lijkt me echt vreselijk om te doen. Dus nee, ik denk er niet aan. (en zeg nou niet dat ik zo'n stereotype man ben want dat is ook weer niet zo ) :)
Ha ha zie Marnix al één recht en één averecht :haha :haha :haha
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:
priscilla schreef: Tegenwoordig heb je zelfs sokkenbreiclubben voor mannen en vrouwen die zelf hun eigen hippe sokken breien. Zoals Lassie zei: breien is hip.
Ha ha zie Marnix al één recht en één averecht :haha :haha :haha
hi ja, daar kan ik me ook neit helemaal iets bij voorstellen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

Marnix schreef:
priscilla schreef:

Verdere hobbies:

- Mountainbiken
- Poolen
haha
nee zo n beeld heb ik ook echt niet van je marnix
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens

Bericht door Rens »

Dit is één van m'n hobby's die ik weer op ga pakken als ik eenmaal in het verzorginghuis zit.
Afbeelding

én ook het borduren van o.a. merklappen.................en nou niet gaan gillen of de slappe lach krijgen............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bernadientje

Re: Wie heeft er een hobby ? en wordt daar nog wat aan gedaan?

Bericht door Bernadientje »

:garde Naaien en lezen en ja ik doe er zeker wat aan. Naailes (echt leuk hoor) en lezen, van alles wat er voor m'n voeten komt.

Rens: die afbeeldingen willen niet bij mij. Ik zie alleen een rood kruisje met het woord 'afbeelding'...
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:
én ook het borduren van o.a. merklappen.................en nou niet gaan gillen of de slappe lach krijgen............
Bij ons op het dorp hebben we ook iemand (man) die borduurde en prachtige hardanger werk maakte. En tapijten knoopte.
Nu doet hij het niet meer omdat hij slecht kan zien.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:
Lassie schreef:
Orchidee schreef:
Lassie schreef:naaien is hip.. :jongle breien ook.

Als ik geld had dan zou ik weer verder gaan met m'n hobby.
Vertel,vertel...wat zou je graag willen doen dan? :quoi
ik heb 10 jaar hobo gespeeld. Heb m'n hobo verkocht.
Oei, oei, oei...dat is wel heel erg jammer! :fi
Kan ik best begrijpen...die zijn best duur!
Misschien nog eens een goede 2e hands? :hum
2e hands kan opzich ook wel, maar dan via de hoboatelier. Maar ik wil dan ook gewoon weer gaan lessen.
Plaats reactie