En gij zijt bij het onderwijs????Luther schreef:Dat zei dan maar zo. Dat is Luther wel vaker overkomen...Rens schreef:kijk uit wat je zegt! want je kunt vanaf nu voor ketter en paap worden aangewezen..........Luther schreef:Wat een flauwekul, zeg.rekcor schreef:Ja dat is altijd lastig, als ketters ook goede en juiste dingen gaan zeggen. Het zou eigenlijk verboden moeten worden. Want
a) of we zijn het met de paus eens, en hangen we een paapse leer aan.
b) of we zijn het niet met de paus eens, maar zijn we in dit geval opeens voor het homohuwelijk.
Dilemma...
Als de paus Bijbels spreekt en verstandige dingen zegt, dan schaar ik mij gewoon achter de paus.![]()
„Homohuwelijk is aanval op de schepping” (Paus Benedictus)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: „Homohuwelijk is aanval op de schepping” (Paus Benedictus)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Het zal een geslaagde brief worden.Luther schreef:Kijk, dat was de laatste test die je nog moest ondergaan!Tiberius schreef:Zij.
(Neem me niet kwalijk.)
Heel goed, geslaag!
Dus ga die sollicitatiebrief voor docent Nederlands nou maar snel schrijven...

Geweldig! Zelfs deze strik ontwijk je heel goed!Tiberius schreef:Het zal een geslaagde brief worden.Luther schreef:Kijk, dat was de laatste test die je nog moest ondergaan!Tiberius schreef:Zij.
(Neem me niet kwalijk.)
Heel goed, geslaag!
Dus ga die sollicitatiebrief voor docent Nederlands nou maar snel schrijven...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Voordat die Paus zich gaat bemoeien met de seculaire samenleving, raad ik hem aan om wat er in de roomse gelederen plaatsvindt aan verkrachtingen en misbruik door priesters en kardinalen eerst eens onder de loep te nemen.
Over de balk en de splinter gesproken, tsjonge jonge....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Je kan zeggen wat je wilt, maar op dit punt ben ik het helemaal met de paus eens.Joannah schreef:Voordat die Paus zich gaat bemoeien met de seculaire samenleving, raad ik hem aan om wat er in de roomse gelederen plaatsvindt aan verkrachtingen en misbruik door priesters en kardinalen eerst eens onder de loep te nemen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Of het nu een homohuwelijk is of een huwelijk tussen 2 mensen die niets met God noch gebod te maken willen hebben,....dit is onnodige stemmingkwekerij.Luther schreef:Je kan zeggen wat je wilt, maar op dit punt ben ik het helemaal met de paus eens.Joannah schreef:Voordat die Paus zich gaat bemoeien met de seculaire samenleving, raad ik hem aan om wat er in de roomse gelederen plaatsvindt aan verkrachtingen en misbruik door priesters en kardinalen eerst eens onder de loep te nemen.
het verbieden te trouwen aan priesters is net zo goddeloos als het homohuwelijk, als we perse in dit soort termen moeten spreken.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
De kerk heeft zich wel degelijk het feit van ontucht aangetrokken ( de vorige Paus en deze) aangetrokken, om dit nu naar voren te brengen in een discussie over het homouwelijk vind ik ver gezocht. De kerk heeft wel degelijk maatregelen genomen en nog omtrent dit niet te vergeven vergrijp. Maar met meer dan 1 miljard volgelingen zijn rotte appels niet uit te sluiten, vergeet ook niet dat wanneer een kerk zo groot is , alles maar dan ook alles onder het vergrootglas ligt !
Dat priesters niet mogen trouwen is een feit en doet niet terzake in deze discussie als je het er niet mee eens bent wordt dan vooral geen priester. Evenals dat de SGP een mening over vrouwen heeft stem er dan noet op als je het er niet mee eens bent Tis vrijwillig he ...priester worden of SGP stemmen.
Voor de rest ben ik het met de Paus eens (maar ja da´s logisch natuurlijk)
Dat priesters niet mogen trouwen is een feit en doet niet terzake in deze discussie als je het er niet mee eens bent wordt dan vooral geen priester. Evenals dat de SGP een mening over vrouwen heeft stem er dan noet op als je het er niet mee eens bent Tis vrijwillig he ...priester worden of SGP stemmen.
of lidmaat zijn van een reformatorische kerk, waar somtijds dingen worden opgelegd waar de wenkbrauwen hoog bij kunnen worden opgetrokkenBart schreef:De kerk heeft zich wel degelijk het feit van ontucht aangetrokken ( de vorige Paus en deze) aangetrokken, om dit nu naar voren te brengen in een discussie over het homouwelijk vind ik ver gezocht. De kerk heeft wel degelijk maatregelen genomen en nog omtrent dit niet te vergeven vergrijp. Maar met meer dan 1 miljard volgelingen zijn rotte appels niet uit te sluiten, vergeet ook niet dat wanneer een kerk zo groot is , alles maar dan ook alles onder het vergrootglas ligt !
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Er wordt zoveel mogelijk vuil onder het tapijt geveegd, en waar mogelijk gaat de betrokken overtreder gewoon in een andere abdij, school of klooster verder.Dat de Paus ONFEILBAAR is, erkennen we dus ook allemaal hier?Bart schreef:De kerk heeft zich wel degelijk het feit van ontucht aangetrokken ( de vorige Paus en deze) aangetrokken, om dit nu naar voren te brengen in een discussie over het homouwelijk vind ik ver gezocht. De kerk heeft wel degelijk maatregelen genomen en nog omtrent dit niet te vergeven vergrijp. Maar met meer dan 1 miljard volgelingen zijn rotte appels niet uit te sluiten, vergeet ook niet dat wanneer een kerk zo groot is , alles maar dan ook alles onder het vergrootglas ligt !
Vinden we ook dat Petrus de eerste Paus was?
We zijn het tenslotte zo met de man eens....
Als een homohuwelijk niet deugt, gaan de heren/dames wel samenwonen.
Als samenwonen niet deugt, doen ze het wel op een andere manier.
Je kunt van een homo geen hetero maken, dus wat probeert de paus nu eigenlijk te bewerkstelligen?
De SGP heeft regels die van toepassing zijn op ""de club", Rens.
De Paus denkt de authoriteit te hebben over de gehele wereld.
En Bart, dat er een miljard katholieken zijn, doet me eigenlijk alleen maar beseffen, dat dat dus niet het kuddeke is, waar Jezus het over heeft..."Zal Ik nog (WAAR) geloof vinden als Ik terug kom?
[quote="Joannah\
Voor de rest ben ik het met de Paus eens (maar ja da´s logisch natuurlijk)[/quote]
Er wordt zoveel mogelijk vuil onder het tapijt geveegd, en waar mogelijk gaat de betrokken overtreder gewoon in een andere abdij, school of klooster verder.Dat de Paus ONFEILBAAR is, erkennen we dus ook allemaal hier?
Je kunt van een homo geen hetero maken, dus wat probeert de paus nu eigenlijk te bewerkstelligen?
En Bart, dat er een miljard katholieken zijn, doet me eigenlijk alleen maar beseffen, dat dat dus niet het kuddeke is, waar Jezus het over heeft..."Zal Ik nog (WAAR) geloof vinden als Ik terug kom?[/quote]
Joannah, kom eens van je hoge paard. Fouten kunnen we overal vinden. We zijn allemaal mensen , dat is helemaal niet moeilijk, maar ik heb hier ook van Rooms Katholieke kant wel degelijk "vrucht" gezien.
Ik zag een reportage over een parochie in een van de armste plekken van de US en de RK jongelui gingen de straat op, zochten de dak en thuislozen op en nodigden hun uit voor een maal.. dat deden ze daar 3 maal per dag , 7 dagen in de week.. Hoe noem je dat??
Voor de rest ben ik het met de Paus eens (maar ja da´s logisch natuurlijk)[/quote]
Er wordt zoveel mogelijk vuil onder het tapijt geveegd, en waar mogelijk gaat de betrokken overtreder gewoon in een andere abdij, school of klooster verder.Dat de Paus ONFEILBAAR is, erkennen we dus ook allemaal hier?
En Bart, dat er een miljard katholieken zijn, doet me eigenlijk alleen maar beseffen, dat dat dus niet het kuddeke is, waar Jezus het over heeft..."Zal Ik nog (WAAR) geloof vinden als Ik terug kom?[/quote]
Joannah, kom eens van je hoge paard. Fouten kunnen we overal vinden. We zijn allemaal mensen , dat is helemaal niet moeilijk, maar ik heb hier ook van Rooms Katholieke kant wel degelijk "vrucht" gezien.
Ik zag een reportage over een parochie in een van de armste plekken van de US en de RK jongelui gingen de straat op, zochten de dak en thuislozen op en nodigden hun uit voor een maal.. dat deden ze daar 3 maal per dag , 7 dagen in de week.. Hoe noem je dat??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Als we nu eens káppen met het over en weer hatelijkheden uitwisselen, en het over de essentie van de uitspraak van een kerkleider hebben, dan schieten we daar veel meer me op........
dat de RK en haar leidsman min of meer "gehaat" wordt hier mag bekend zijn, maar om nou je haat zó tentoon te stellen op de wijze zoals nu gebeurd, is op z'n zachtst gezegd "om onpasselijk van te worden"
er gebeuren binnen élk kerkverband dingen "die onder het tapijt worden geveegd", dus dát item kan men rustig laten voor wat het is.
helaas hebben mijn toemalige echtgenote en ik ook het een en ander mee moeten maken met een ambstdrager binnen een alom gerespecteerde gereformeerde kerk, waarbij doodleuk werd gesteld "dat deze gewaardeerde broerder zoiets niet deed".................
dusssssssssss, graag káppen met deze onfrise ongein.............
dat de RK en haar leidsman min of meer "gehaat" wordt hier mag bekend zijn, maar om nou je haat zó tentoon te stellen op de wijze zoals nu gebeurd, is op z'n zachtst gezegd "om onpasselijk van te worden"

er gebeuren binnen élk kerkverband dingen "die onder het tapijt worden geveegd", dus dát item kan men rustig laten voor wat het is.
helaas hebben mijn toemalige echtgenote en ik ook het een en ander mee moeten maken met een ambstdrager binnen een alom gerespecteerde gereformeerde kerk, waarbij doodleuk werd gesteld "dat deze gewaardeerde broerder zoiets niet deed".................
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
Mee eens, rens. In alle sociale kringen gebeuren onfrisse dingen!Rens schreef:Als we nu eens káppen met het over en weer hatelijkheden uitwisselen, en het over de essentie van de uitspraak van een kerkleider hebben, dan schieten we daar veel meer me op........
dat de RK en haar leidsman min of meer "gehaat" wordt hier mag bekend zijn, maar om nou je haat zó tentoon te stellen op de wijze zoals nu gebeurd, is op z'n zachtst gezegd "om onpasselijk van te worden"![]()
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Precies. On-topic maar weer.Rens schreef:Als we nu eens káppen met het over en weer hatelijkheden uitwisselen, ...
Dus omdat het in ieder kerkverband wel gebeurt (?), kunnen we het "rustig laten voor wat het is".JolandaOudshoorn schreef:Mee eens, rens. In alle sociale kringen gebeuren onfrisse dingen!Rens schreef:Als we nu eens káppen met het over en weer hatelijkheden uitwisselen, en het over de essentie van de uitspraak van een kerkleider hebben, dan schieten we daar veel meer me op........
dat de RK en haar leidsman min of meer "gehaat" wordt hier mag bekend zijn, maar om nou je haat zó tentoon te stellen op de wijze zoals nu gebeurd, is op z'n zachtst gezegd "om onpasselijk van te worden"![]()
MAAR WEL WILLEN WE ZEGGEN DAT MENSEN DIE HELEMNAAL NIET GELOVIG ZIJN EEN AANVAL OP DE SCHEPPING ZIJN!?
ON TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Speciaal voor degenen die de diverse meldingen niet hebben gelezen
Speciaal voor degenen die de diverse meldingen niet hebben gelezen