Lassie schreef:vogeltje schreef:1.Koop een dagboek en houdt het bij: Je gevoelens op papier zetten wil nog wel eens helpen. Het ordent je gedachten en lucht op. Ook kan je gedichten of verhalen maken om je gevoelens te verwoorden.
2.Ga naar het asiel en koop een huisdier. Mensen met een huisdier lijken gelukkiger. Twee keer per dag met de hond wandelen zorgt al snel voor de nodige sociale contacten. Met je buren bijvoorbeeld.
3. Muziek: zet vrolijke muziek op of maak zelf muziek. Net als schrijven verwoord jij je gevoelens.
Je kunt ook op muziekles gaan of lid worden van een ensemble.
etc....
Dan ben ik blij dat ik geen huisdier heb, dan zou ik geen eens tijd meer hebben voormezelf.
Contact met de buren dat heb je toch zelf in de hand. Het kan een tijdje duren...
Organiseer iets in de straat met alle mensen (bijv. een gezellige middag met spelletjes, hapjes en drankjes).
Ik geloof niet zo zeer in dat mensen met een huisdier gelukkiger lijken.
Na allerlei onderzoeken is inderdaad officieel bewezen dat mensen met een huisdier gelukkiger lijken. Belangrijk is wel dat je dan dat niet omkeert, het is niet zo dat je zonder huisdier ongelukkiger bent. Maar mensen die zich eenzaam voelen, eenzaamheid ervaren of zinloosheid, en een huisdier aanschaffen, voelen zich gelukkiger en beter.... Het gaat hierbij meestal om een hond of kat en heeft verschillende redenen:
> men komt niet in een leeg huis thuis, maar wordt begroet
> men moet naar huis en dat heeft een doel, het dier moet eten
> je kunt een stukje aandacht / liefde kwijt aan het dier
> je ontvangt aandacht
> het wandelingetje buiten als het een hond betreft en de contacten die het oplevert + lichaamsbeweging wat mensen, óók psychisch, goed doet.
Vooral bij ouderen die alleen (zijn komen te) staan, zijn de resultaten heel positief!