Mexicaanse griep

Gian

Re: Mexicaanse griep

Bericht door Gian »

Ik houd niet zo van dit soort vromigheid.
Als ik een baksteen op mn teen laat vallen, is het dan ook een oordeel van God?

Het is een griep waar relatief weinig mensen onder bezwijken. Zelf minder dan een normale griep. Ik zou maar uitkijken om dit te claimen als Gods oordeel.
Misschien hebben we nog geen flauw vermoeden wat die oordelen straks zullen inhouden.
Laatst gewijzigd door Gian op 08 aug 2009, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

fluitje schreef:Ik zie het niet als een oordeel, wel als één van de voetstappen van de naderende Jezus.
Dat is hier hetzelfde, denk ik.
refo

Bericht door refo »

Oordelen.
Ik las in de vakantie een boek over Jeremia. Die moest de woorden van God verkondigen en verdiende daar niets mee.
Er waren ook broodprofeten, die boodschappen brachten die wat vrolijker waren. Maar hun profetie kwam niet uit.

Als je niet zoals Jeremia door God gezonden bent om te profeteren, doe het dan ook niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
hervormde

Bericht door hervormde »

-DIA- schreef:Als je alles zo bekijkt kun je deze griep ook zien als een oordeel.
Alleen de mensen merken er niet op...
En we zullen er ook rekening mee moeten houden dat er (gezien de ernst van de tijd waarin we leven)
ook ernstigere ziekten zullen ontstaan...

Zoals het nu in de wereld gaat kan het niet goed blijven gaan...
Of je moet stekeblind zijn.

Maar zo mijn kinders ooit Mijn zuiv're wet verlaten,
Zo 't richtsneor van Mijn recht ter reeg'ling niet kan baten,
Zo zij ontheiligen, wat Ik heb voorgeschreven,
Dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven.
Dia, ik begrijp je standpunt wel, maar probeer je blik eens wat te verruimen. Gods grenzen houden niet op bij Venlo of Maastricht. Zo sluit je de ogen voor wat de HEERE wereldwijd doet.
hervormde

Bericht door hervormde »

Daarbij moeten we ook oppassen voor een valkuil om een direct verband te leggen tussen de zonde en de straf op de zonde en dus het oordeel. Daar waren de Farizeeën en ook de discipelen nog vast van overtuigd. Ze hadden ook een prachtig uitgewerkt schema van goed en kwaad.

Israël is in zekere zin een voorafschaduwing van het eindgericht. God nam de zonde van het volk ook ernstig, wat het is een afgezonderd en heilig volk.

Nog even een opmerking over de griep. Dit is massayhysterie in de hand gewerkt door voornamelijk wat elitaire medici. Daarnaast zal naar alle waarschijnlijk de farmaceutische industrie geen onbelangrijke rol spelen.

Ieder jaar overlijden er rond de 1000 mensen aan de 'normale griep'. Komt dat ook op de voorpagina van de krant?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

hervormde schreef:Nog even een opmerking over de griep. Dit is massayhysterie in de hand gewerkt door voornamelijk wat elitaire medici. Daarnaast zal naar alle waarschijnlijk de farmaceutische industrie geen onbelangrijke rol spelen.

Ieder jaar overlijden er rond de 1000 mensen aan de 'normale griep'. Komt dat ook op de voorpagina van de krant?
Ik ben ook nog steeds geneigd om het zo te bekijken. Dus geen paniek in elk geval.
Enne... Sambucol is ook goed tegen de 'normale griep'. ;)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

hervormde schreef:
-DIA- schreef:Als je alles zo bekijkt kun je deze griep ook zien als een oordeel.
Alleen de mensen merken er niet op...
En we zullen er ook rekening mee moeten houden dat er (gezien de ernst van de tijd waarin we leven)
ook ernstigere ziekten zullen ontstaan...

Zoals het nu in de wereld gaat kan het niet goed blijven gaan...
Of je moet stekeblind zijn.

Maar zo mijn kinders ooit Mijn zuiv're wet verlaten,
Zo 't richtsneor van Mijn recht ter reeg'ling niet kan baten,
Zo zij ontheiligen, wat Ik heb voorgeschreven,
Dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven.
Dia, ik begrijp je standpunt wel, maar probeer je blik eens wat te verruimen. Gods grenzen houden niet op bij Venlo of Maastricht. Zo sluit je de ogen voor wat de HEERE wereldwijd doet.

Dat weet ik ook wel. Maar... je moet ook wel blind zijn als je niet ziet dat het een niet denkbeeldig oordeel is
dat de kandelaar wordt verplaatst... We vragen daar immers om? Jij niet dan?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
memento

Bericht door memento »

-DIA- schreef:Dat weet ik ook wel. Maar... je moet ook wel blind zijn als je niet ziet dat het een niet denkbeeldig oordeel is
Als je zo goed weet dat "we" om het oordeel "vragen", waarom bekeer je je dan niet? Want God geeft Zijn oordelen niet opdat we allemaal gaan klagen "ach, ach, wat is het toch erg", maar opdat we ons bekeren...

De roep van "ach wat is het toch erg" is erg goedkoop, als die in het openbaar steeds maar geroepen wordt, maar verstoken blijft van bekering. Nee, die roep moet in de stilte van de binnenkamer klinken tot God, gepaard met een "ik laat U niet gaan tenzij Gij mij zegent".
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

fluitje schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
fluitje schreef:Neem jij voorzorgsmaatregelen?
Nee, zelf nog geen voorzorgsmaatregelen genomen, echter de organisatie waarvoor ik werkzaam ben, heeft dit wel gedaan. Zo mag ik nu niet meer op vakantie naar het buitenland.
En hoe als je vakantie geboekt en betaald is?
Ik hoop over twee weken een dagje naar Engeland te gaan en ik heb nog geen reden om het af te zeggen.

Overigens mogen wij op het werk geen handen meer schudden.
Mijn posting bevatte onjuiste informatie; werknemers mogen nog wel op vakantie naar het buitenland. Het wordt echter afgeraden om nu nog een vakantie te boeken in landen waarbij van veel burgers al is vastgesteld dat zij de Mexicaanse griep hebben, of landen waar de Mexicaanse griep sterk in opmars is.

In jouw geval (Engeland) zou het hoogstwaarschijnlijk afgeraden worden. Maar het is ook weer afhankelijk in wat voor sector je werkzaam bent en de risico's die daaraan verbonden zijn.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

memento schreef:
-DIA- schreef:Dat weet ik ook wel. Maar... je moet ook wel blind zijn als je niet ziet dat het een niet denkbeeldig oordeel is
Als je zo goed weet dat "we" om het oordeel "vragen", waarom bekeer je je dan niet? Want God geeft Zijn oordelen niet opdat we allemaal gaan klagen "ach, ach, wat is het toch erg", maar opdat we ons bekeren...

De roep van "ach wat is het toch erg" is erg goedkoop, als die in het openbaar steeds maar geroepen wordt, maar verstoken blijft van bekering. Nee, die roep moet in de stilte van de binnenkamer klinken tot God, gepaard met een "ik laat U niet gaan tenzij Gij mij zegent".
Zie je het oordeel in het oordeel? Wat ik ook in het andere topic opmerkre: De schuld wel zien, en niet
recht in de schuld te komen. Dat maakt het te ernstiger...
Je hoort het steeds minder, maar een tiental jaren geleden hoorde je Gods knechten nog veel waarschuwen:
Dat God de teugels wel eens op de rug zou kunnen werpen, en ons aan onszelf overlaten Nu het zo veel
dichterbij is hoor je dat zelfs niet meer... of heel weinig... Wat zou ons dat te zeggen hebben?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
hervormde

Bericht door hervormde »

Dia, ik herken me niet in je posting. Zondag aan zondag wordt op vele plaatsen nog het heerlijke en vertroostend Evangelie verkondigd. God doet nog steeds wonderen. Ook wordt Zijn kudde steeds groter en groter.

Wat ik wel zie dat wij de stad verlaten hebben. We bouwen de tempels tegenwoordig aan de rand. We hebben daar allemaal onze eigen argumenten voor. Je kunt toch niet meer met je kinderen leven in de stad. Weet je wel wat daar gebeurt. Etc. etc. Daarbij komt de 'vrome' klacht van Elijah nog: we zijn alleen overgebleven. De Geest wijkt. Ziedaar we hebben het plaatje compleet.

Maar God gaat door. En we moeten niet wijken uit de stad. Maar juist dáár het Evangelie verkondigen. Daar moet Gods huis gebouwd worden, want ook zij kunnen niet zonder het Woord.

Zeker de tijden zijn ernstig. Het hele leven wordt gekenmerkt door het relativisme. Geef ons brood en spelen. Ieder zijn eigen waarheid. Zolang je die maar niet opdringt aan een ander. Maar werken we dit niet zelf in de hand? Zijn we zelf niet door een door gestempeld door het relativisme? De één roept: de tempel des HEEREN zijn deze. Weer de ander plakt de naam Eben-Haëzer op zijn kerkgebouw. De eerste steen gelegd door...... En zo gaan we door. De een is in Nederland, de ander weer binnen het verband, en de ander weer er buiten. Dat is pas relativisme. Stel je voor dat je samen moet. Je moet er niet aan denken. We gunnen een ander zijn of haar eigen waarheid als we die zelf ook maar mogen koesteren. Desnoods verlaten we de stad om daar onze eigen tempel te bouwen. Elkaar opzoeken in de stad? Om zo samen Christus te verkondigen................? Vul het maar in......
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Overigens is het wel vermoeiend dat je over sommige onderwerpen niet meer kunt spreken of je komt weer op het aloude onderwerp 'de oordelen' uit, met het daarbij gehorende gesteun en geklaag.
Kan er nu niet eens gewoon over de Mexicaanse griep gesproken worden, zonder dat daarbij meteen de verwordenheid van het Nederlandse volk en de kerk enz. enz. enz. bij gehaald worden? Verder dan algemeenheden komt het toch niet en wat we nou concreet moeten doen bij de Mexicaanse griep, horen we zo ook niet meer. ;)
memento

Bericht door memento »

Ik snap alle drukte niet echt. De griep eist weinig doden in vergelijking met de normale griep. Vroeger zou zo'n griep geeneens opgemerkt worden...
parsifal

Bericht door parsifal »

memento schreef:Ik snap alle drukte niet echt. De griep eist weinig doden in vergelijking met de normale griep. Vroeger zou zo'n griep geeneens opgemerkt worden...
Natuurlijk heb je gelijk. Alleen denk ik dat veel mensen niet beseffen hoe link de normale griep en andere infectieziekten zijn. Er overlijden bij een normale griep toch al gauw zo'n duizend mensen aan de griep en bijkomende complicaties. Het gaat veelal om mensen die toch al geen levensverwachting van jaren meer hadden. Maar het is wel ernstig. Toen ik een jaar of 8 geleden zelf aan infectieziekten begon te werken schrok ik van de gevolgen van "onschuldige infectieziekten" zoals mazelen (tijdens een epidemie overlijdt er toch meer dan een promille van de patienten), kinkhoest (nog steeds 1 van de grootste oorzaken van kinderstrerfte in Nederland) en ook de griep. Daarbij: toen de echte ophef ontstond wist men nog weinig over deze griep, en waren vooral de erstige gevallen bekend (veel doden in Mexico).

Dit gecombineerd met de wetenschap bij epidemiologen dat het menselijkerwijs niet de vraag is of er een volgende "Spaanse griep achtige epidemie" (met tientallen miljoenen doden wereldwijd gaat komen), maar wanneer, geeft toch wel wat reden om een nieuwe griepvariant wereldnieuws te laten zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

die relativering van griep komt ook doordat mensen ieder snotterbelletje en kuchje 's winters al een griep noemen. 'Ik ben een beetje grieperig', als je wat keelpijn hebt. 'Ik had volgens mij vorige week last van griep', als je neusverkouden was. Ik heb in mijn hele leven twee keer griep gehad volgens mij, en de rest was gewoon ordinair verkouden of marginale darminfectie.
Plaats reactie