Uitgetreden is geen officiële benaming voor een kerkverband bij mijn weten, vandaar dat 'ie er niet bijstond.MarthaMartha schreef:(...)
U = Uitgetreden
Die F kan ik effe niks mee verzinnen
Vraagje
Re: vraagje
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
misschien niet officieel, maar meestal worden de GGiN als uitgetredene aangegeven door 'insidersDa Capo schreef:Uitgetreden is geen officiële benaming voor een kerkverband bij mijn weten, vandaar dat 'ie er niet bijstond.MarthaMartha schreef:(...)
U = Uitgetreden
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Meestal juist door 'outsiders', maar dat terzijde.albion schreef:misschien niet officieel, maar meestal worden de GGiN als uitgetredene aangegeven door 'insidersDa Capo schreef:Uitgetreden is geen officiële benaming voor een kerkverband bij mijn weten, vandaar dat 'ie er niet bijstond.MarthaMartha schreef:(...)
U = Uitgetreden
- MarthaMartha
Tiberius schreef:Meestal juist door 'outsiders', maar dat terzijde.albion schreef:misschien niet officieel, maar meestal worden de GGiN als uitgetredene aangegeven door 'insidersDa Capo schreef:Uitgetreden is geen officiële benaming voor een kerkverband bij mijn weten, vandaar dat 'ie er niet bijstond.MarthaMartha schreef:(...)
U = Uitgetreden

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik begrijp nu waarom die jeugdbonden (JBGG, HGJB, LCJ, HHJO) zo graag reisjes naar Israël organiseren.Da Capo schreef:Hierbij, voor zover ik kon bedenken, het ABC der Kerken:
(...)
J = Joods
(...)
Nu kunnen we aan de slag met het ontcijferen van alle mogelijk afkortingen.

HC: Hervormd Christelijk. Of Hersteld Christelijk 
KLM: Katholieke Lutherse Molukkers
ING: Indisch Nederlands Gereformeerd
En mijn verloofde werkt bij HIP. De Hersteld Indische Pauweanen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Als vrijwilliger of vaste kracht?Marnix schreef:En mijn verloofde werkt bij HIP.
Als vaste kracht.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- MarthaMartha
Marnix schreef:HC: Hervormd Christelijk. Of Hersteld Christelijk

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
't is maar hoe je het leest. Insiders zie jij als leden van die gemeente. Ik zie insiders die het verschil weten tussen GG, GGinN, OGG en HHKTiberius schreef:Meestal juist door 'outsiders', maar dat terzijde.albion schreef:misschien niet officieel, maar meestal worden de GGiN als uitgetredene aangegeven door 'insidersDa Capo schreef:Uitgetreden is geen officiële benaming voor een kerkverband bij mijn weten, vandaar dat 'ie er niet bijstond.MarthaMartha schreef:(...)
U = Uitgetreden
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik had er beter een winkje (=albion schreef:'t is maar hoe je het leest. Insiders zie jij als leden van die gemeente. Ik zie insiders die het verschil weten tussen GG, GGinN, OGG en HHKTiberius schreef:Meestal juist door 'outsiders', maar dat terzijde.albion schreef:misschien niet officieel, maar meestal worden de GGiN als uitgetredene aangegeven door 'insidersDa Capo schreef:Uitgetreden is geen officiële benaming voor een kerkverband bij mijn weten, vandaar dat 'ie er niet bijstond.

Ik mis nog Protestants bij de P...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bedankt, is aangepastvlinder schreef:Ik mis nog Protestants bij de P...

Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
- Wilma van den Berg
Jaja, we stellen dus een RF-ABC der kerken op? 

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
A= Apostolisch, Anglicaans
B = Baptist
F = Free, First (er zijn vast wel Engelstalige gemeenten in Nederland die zoiet in hun naam hebben)
G = Genootschap, Gelovigen, Getuigen
J = Jehovah
V = Vrij(e), Vergadering
En wat te denken van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen?
B = Baptist
F = Free, First (er zijn vast wel Engelstalige gemeenten in Nederland die zoiet in hun naam hebben)
G = Genootschap, Gelovigen, Getuigen
J = Jehovah
V = Vrij(e), Vergadering
En wat te denken van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen?