Bert Mulder schreef: Dit zou Refoforum niet zijn, als iets niet uitentreure besproken werd....

Bert Mulder schreef: Dit zou Refoforum niet zijn, als iets niet uitentreure besproken werd....
Bert Mulder schreef:Sorry, Martha, maar was me er niet van bewust dat dit artikel al op RF stond...MarthaMartha schreef:maar weet je, de artikelen staan al op het forum en er is al uitgebreid over gepraat, dus als iedereen daar nou leest en als er dan iets nieuws valt op te merken, nou, dan zet je het er daar bij....Bert Mulder schreef:Oh, sorry, heb ik alweer tegen het zere been geschopt?
Of staat er ergens in de forumregels dat Heartcry een heilige koe is, een onderwerp waarover niet gesproken mag worden?
(ben er ook een poosje tussenuit geweest)
nou bert, het geeft niet hoor.
zoals ik je al zei, ik was er op dat moment wel blij mee![]()
dus dan heb je t er niet voor niks opgezet
En het oude onderwerp was so oud...
Geachte broeder,Gian schreef:Hallo Bert,
Weet je wat ik niet echt begrijp? Waar het institutionele denken op gebaseerd is.
Daar waar Gods kinderen bij elkaar zijn is het toch Kerk?
Daar waar dat structureel gebeurt beveelt Paulus de ambten aan. Eenvoudig toch?
Wat is het probleem?
Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?
Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?Bert Mulder schreef:Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?
Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Matthéüs 2:2Grace schreef:Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?Bert Mulder schreef:Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?
Je bevestigt de vraag alleen maar door deze teksten Bert.Bert Mulder schreef:Matthéüs 2:2Grace schreef:Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?Bert Mulder schreef:Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?
Zeggende: Waar is de geboren Koning der Joden? Want wij hebben gezien Zijn ster in het oosten, en zijn gekomen om Hem te aanbidden.
Heb 2:
8 gAlle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen. Want daarin dat Hij Hem alle dingen heeft onderworpen, heeft Hij 18niets uitgelaten dat Hem niet onderworpen zij. 19Doch nu zien wij nog niet dat Hem alle dingen onderworpen zijn;
9 20Maar wij zien Jezus hmet heerlijkheid en eer gekroond, iDie een weinig minder dan de engelen geworden was, 21vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods 22voor allen den dood 23smaken zou
Psalm 2:
6 12Ik toch heb Mijn Koning 13gezalfd over Sion, den 14berg Mijner heiligheid.
7 15Ik zal 16van het 17besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: bGij zijt Mijn Zoon, 18heden heb Ik U gegenereerd.
8 19Eis van Mij, cen Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de 20einden der aarde tot Uw bezitting.
Op 3:
7 En schrijf aan den engel der gemeente die in 18Filadélfia is: Dit zegt 19de Heilige, gde Waarachtige, hDie 20den sleutel Davids heeft; Die opent en niemand sluit, en Hij sluit en niemand opent:
Matthéüs 16:18
En Ik zeg u ook, dat gij zijt Petrus, en op deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten der hel zullen dezelve niet overweldigen.
Matthéüs 18:17
En indien hij denzelven geen gehoor geeft, zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Jesaja 6:9Grace schreef:
Je bevestigt de vraag alleen maar door deze teksten Bert.
Bert Mulder schreef:Jesaja 6:9Grace schreef:
Je bevestigt de vraag alleen maar door deze teksten Bert.
Toen zeide Hij: Ga heen en zeg tot dit volk: Horende hoort, maar verstaat niet, en ziende ziet, maar merkt niet.
Die oren heeft om te horen....
Grace schreef:Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?Bert Mulder schreef:Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?
Ik zou haast zeggen: waar lees je dat niet.Grace schreef:Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?Bert Mulder schreef:Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?