Help!!

Zita
Moderator

Re: Help!!

Bericht door Zita »

Da Capo schreef:
Zita schreef:
Hendrikus schreef:
Zita schreef:Vroeger kon je via adobe.com online een wordbestandje omzetten in een pdf-je. Nu kan ik het op die ste niet meer vinden. Weet iemand hoe ik het nu het makkelijkst kan doen?
http://www.win2pdf.com/downloaden, werkt prima
Rochus schreef:en anders http://www.pdf995.com
bedankt! hij doet 't!
Als je gebruik maakt van Word 2007, kan je de 'Opslaan als pdf' plugin gebruiken (kan je gratis downloaden en werkt prima!). Je krijgt dan ook geen watermerkjes e.d. in je pdf bestand (wat bij veel van die gratis tooltjes wel het geval is).
met pdf995 heb ik wel pdfjes geprodueerd, maar nog geen watermerken kunnen ontwaren.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:
Da Capo schreef:
Zita schreef:
Hendrikus schreef: http://www.win2pdf.com/downloaden, werkt prima
bedankt! hij doet 't!
Als je gebruik maakt van Word 2007, kan je de 'Opslaan als pdf' plugin gebruiken (kan je gratis downloaden en werkt prima!). Je krijgt dan ook geen watermerkjes e.d. in je pdf bestand (wat bij veel van die gratis tooltjes wel het geval is).
met pdf995 heb ik wel pdfjes geprodueerd, maar nog geen watermerken kunnen ontwaren.
Sommige programma's hangen er een extra pagina bij achter waarop staat
This document was created with <blabla> available at http://blabla.blabla.com
of zoiets. Maar die pagina hoef je natuurlijk niet uit te printen.
~~Soli Deo Gloria~~
Rochus

Bericht door Rochus »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:
Zita schreef:
bedankt! hij doet 't!
Sommige programma's hangen er een extra pagina bij achter waarop staat
This document was created with <blabla> available at http://blabla.blabla.com
of zoiets. Maar die pagina hoef je natuurlijk niet uit te printen.
Met pdf995 heb je daar geen last van. pdf995 wordt aangeraden door http://www.prints.nu
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ligt het aan mij, aan mijn laptop of aan gmail dat de mail vandaag erg raar doet? Hij encountert voortdurend problems (op dit moment zegt hij #103 te pakken te hebben), zegt mail niet verzonden te hebben waar ik vervolgens wel antwoord op krijg, krijgt het niet voor elkaar om uit te loggen enzovoorts.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:ligt het aan mij, aan mijn laptop of aan gmail dat de mail vandaag erg raar doet? Hij encountert voortdurend problems (op dit moment zegt hij #103 te pakken te hebben), zegt mail niet verzonden te hebben waar ik vervolgens wel antwoord op krijg, krijgt het niet voor elkaar om uit te loggen enzovoorts.
Ik denk dat het aan jezelf ligt, ik heb althans nergens last van.
judith

Bericht door judith »

Tiberius schreef:
Zita schreef:ligt het aan mij, aan mijn laptop of aan gmail dat de mail vandaag erg raar doet? Hij encountert voortdurend problems (op dit moment zegt hij #103 te pakken te hebben), zegt mail niet verzonden te hebben waar ik vervolgens wel antwoord op krijg, krijgt het niet voor elkaar om uit te loggen enzovoorts.
Ik denk dat het aan jezelf ligt, ik heb althans nergens last van.
Ik ook nergens last van.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

hier ook geen problemen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
albion

Bericht door albion »

wie weet iets over neurofeedback en kan mij een goed adres
doorgeven ('t liefst in Rotterdam).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
freek

Bericht door freek »

Ik heb al wekenlang last van onderstaande storing. Ik ben aan het computeren, en ineens: bam, alles wordt blauw, zoals op de foto hieronder. Hoe kan dit verhelpen, van de tips die het blauwe scherm zelf geeft word ik niet veel wijzer
Afbeelding
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

De driver die de fout veroorzaakt is kennelijk "nvmcp.sys". Googel daar eens op.
Zo te zien is het een Nvidia driver. Je zou eens op het forum van Nvidia kunnen zoeken of jouw product erbij staat. De nieuwste driver installeren en klaar is Kees. ;)
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:De driver die de fout veroorzaakt is kennelijk "nvmcp.sys". Googel daar eens op.
Zo te zien is het een Nvidia driver. Je zou eens op het forum van Nvidia kunnen zoeken of jouw product erbij staat. De nieuwste driver installeren en klaar is Kees. ;)
Wat is uberhaupt een driver? Ik zou niet weten waar ik dat moet installeren

Computers ::please ::please
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:Wat is uberhaupt een driver? Ik zou niet weten waar ik dat moet installeren

Een driver is een klein programmaatje tussen het operating systeem (Windows XP) en de hardware (toetsenbord, muis, beeldscherm, geluidskaart, etc).

Je kan deze aanpassen met:
- Kies: Start>Control Panel>System
- Selecteer tabblad [Hardware] en klik op [Device Manager]

Nu wordt het wat lastiger, want het is afhankelijk welk apparaat de storing veroorzaakt: een display adapter of een geluidskaart, NVidia levert beide (en misschien nog wel meer).
Indien het een display adapter is, klap die dan open; is het een geluidskaart, klap dan "Sound, video and game controllers" open.
- Dubbelklik op het betreffende apparaat en kies het tabblad "Driver". Hier kan je de driver updaten.

Het kan ook zijn, dat je de drivers van je (nieuwe?) apparatuur bij Nvida in de support afdeling kan downloaden en dan zo installeren.

Maar als je er niet zoveel van afweet, kan je er beter even een deskundige naar laten kijken.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:Wat is uberhaupt een driver? Ik zou niet weten waar ik dat moet installeren

Een driver is een klein programmaatje tussen het operating systeem (Windows XP) en de hardware (toetsenbord, muis, beeldscherm, geluidskaart, etc).

Je kan deze aanpassen met:
- Kies: Start>Control Panel>System
- Selecteer tabblad [Hardware] en klik op [Device Manager]

Nu wordt het wat lastiger, want het is afhankelijk welk apparaat de storing veroorzaakt: een display adapter of een geluidskaart, NVidia levert beide (en misschien nog wel meer).
Indien het een display adapter is, klap die dan open; is het een geluidskaart, klap dan "Sound, video and game controllers" open.
- Dubbelklik op het betreffende apparaat en kies het tabblad "Driver". Hier kan je de driver updaten.

Het kan ook zijn, dat je de drivers van je (nieuwe?) apparatuur bij Nvida in de support afdeling kan downloaden en dan zo installeren.

Maar als je er niet zoveel van afweet, kan je er beter even een deskundige naar laten kijken.
Waarschijnlijk heeft het te maken met het spraakprogramma dat ik gebruik. Het gebeurt - volgens mij -alleen als ik dat open heb staan. Ik zal eens kijken of ik verder kom. Alvast bedankt!
freek

Bericht door freek »

De beeldschermadapter is van ATI Mobility Radeon, dus dan ligt het toch aan de geluidskaart
Marco

Bericht door Marco »

freek schreef:De beeldschermadapter is van ATI Mobility Radeon, dus dan ligt het toch aan de geluidskaart
Klopt. Het is de geluidskaart, waarschijnlijk heb je een onboard versie. Gebruik de posting van Tiberius om die te verwijderen. Reboot en installeer de driver opnieuw, liefst de nieuwste versie, van de site van nvidia geplukt.
Plaats reactie