-geknipt- jvdgsunlover schreef:Ook heeft hij zijn eigen kinderen alweer op indringende wijze toe kunnen spreken.
Ds. T. Klok
Re: Ds. T. Klok
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
nou ja zeg..caprice schreef: de Oud Gereformeerde Gemeente een beleid heeft om zondagse predikbeurten niet kenbaar te maken in het openbaar, om te voorkomen dat gemeenteleden uit andere plaatsen gaan 'lopen' voor een dominee.
.
dus stel je woont in amerongen en je kerkt in bijv rhenen oid, ( dus rijden moet je toch) en je hebt leesdienst in Rhenen en in Woudenberg is een dominee, dan 'mag je niet'omdat je loopt voor een ds..
pff vreemd vreemd vreemd...
de uitspraak lopen voor een dominee vind ik al heel vreemd trouwens,
je gaat voor het Woord..!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dan is leesdienst ook goed, toch?henriët schreef:je gaat voor het Woord..!

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
caprice schreef:Dan is leesdienst ook goed, toch?henriët schreef:je gaat voor het Woord..!
leesdienst, hoe goed het ook kan zijn, is en blijft 'surrogaat'oeps nu haal ik vast een boel over me heen, maar ja...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Welnee hoor. Het is uit hetzelfde Woord, en God werkt erdoor door dezelfde Geest. Dus hoeven we de leesdiensten niet te verachten. Wel ben ik het met je eens dat het een hulpmiddel is en blijft, naast het voorgaan van Gods knechten.henriët schreef:caprice schreef:Dan is leesdienst ook goed, toch?henriët schreef:je gaat voor het Woord..!
leesdienst, hoe goed het ook kan zijn, is en blijft 'surrogaat'oeps nu haal ik vast een boel over me heen, maar ja...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
sorry, maar een topic met een domineesnaam moet toch direct

"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Ach, Billy, uitzonderingen bevestigen de regel.Billy schreef:sorry, maar een topic met een domineesnaam moet toch direct![]()
![]()
![]()
Nee hoor. Er staat immers netjes 'ds.' voor?Billy schreef:sorry, maar een topic met een domineesnaam moet toch direct![]()
![]()
![]()
Voldoet dus 100% aan de forumregels.
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- Wilma van den Berg
henriët schreef:
nou ja zeg..
dus stel je woont in amerongen en je kerkt in bijv rhenen oid, ( dus rijden moet je toch) en je hebt leesdienst in Rhenen en in Woudenberg is een dominee, dan 'mag je niet'omdat je loopt voor een ds..
pff vreemd vreemd vreemd...
de uitspraak lopen voor een dominee vind ik al heel vreemd trouwens,
je gaat voor het Woord..!
Nee, dat is niet vreemd. Het voorbeeld vind ik de kerk in Ede. Vroeger liep heel de OGG van de Veluwe leeg om in Ede te kerken. De ds. overlijdt en de mensen trekken weer verder, naar een andere ds die veel volk trekt....
Toen ik in Amerongen woonde, liep ik naar Leersum (goed te doen). Maar toen ik in Doorn woonde, kerkte ik gewoon in Doorn (leesdienst)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
btw ik veracht het niet....caprice schreef: Welnee hoor. Het is uit hetzelfde Woord, en God werkt erdoor door dezelfde Geest. Dus hoeven we de leesdiensten niet te verachten. Wel ben ik het met je eens dat het een hulpmiddel is en blijft, naast het voorgaan van Gods knechten.
maar de levende bediening is 'verreweg het beste'en is ook de opdracht...
overigens heb ik navraag gedaan, en blijkt je stelling niet correct te zijn...
Ik snap overigens niet waarom ouderlingen niet zélf gewoon een preek houden. Volgens mij hebben ze daartoe alle volmacht.
freek schreef:Ik snap overigens niet waarom ouderlingen niet zélf gewoon een preek houden. Volgens mij hebben ze daartoe alle volmacht.
Dhr B Roest deed dat ook
heb het idee dat er vroeger meer mcoht dan nu

- Wilma van den Berg
Blijkbaar is het nog on-topic genoegAndre schreef:nog steeds niet?

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!