freek schreef:Ik vond er werkelijk niks aan, totaal niks van mijn gading. En zoooooo ontzettend veel. Vond het wel grappig om een oud docent, Marcel Sarot, tegen te komen, als katholiek tussen de reformatorische lectuur

Maar verder was het voor mij een flop.)
Nou, dat gevoel van "
zoooooo ontzettend veel" en zonder enige systematiek, dat had ik ook. En dat ontmoedigde me enorm. Tafel na tafel doorspitten, op zoek naar iets dat je interesseert, daar word ik niet vrolijk van. Gelukkig vond ik op een zeker moment toch een aantal boeken die in Rotterdam kennelijk ooit bij elkaar op één plank hadden gestaan en die te maken hadden met onderwerpen die me interesseerden. Dus nu heb ik ook een Tsjechische en een Hongaarse liedbundel, enkele boeken over liturgiek, iets over Nederlandse literatuur en -zoals ik gisteren al meldde- ook een boek over beeldende kunst in de kerk.
Ik had nog een lijstje bij me met titels waarnaar ik moest zoeken, maar zoeken naar een titel is hier als de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
Ja, en om me heen hoorde ik de meest exotische dialecten, van plat Dreants tot het meest zangerige Zeeeeeeuws
Ach ja, sociologisch zijn dit altijd interessante evenementen. Denk aan die bananendoosdominee