Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Met MSN-en is niets mis!

msn is niets voor mij
4
10%
msn is zonde van mijn tijd
4
10%
msn is soms leuk
13
33%
msn is heel belangrijk juist
5
13%
msn: joh anders spreek ik diegene nooit!!
3
8%
msn: ik kan niet zonder!
6
15%
msn gebruik ik ook op mijn werk
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
ja, als jij in de chat bent, klikt op een naam van een mede-chatter en kiest voor persoonlijk berocht, dan kan dat 'gesprek' volgens mij ook nagelezen worden. (zo heb ik het van een mod begrepen) maar het lijkt me handig dat (één van) onze mods ons uit de droom helpen.....
Het komt er op neer dat je NOOIT iets vertrouwelijk kunt wisselen, want het kan zomaar door een mod worden gelezen achteraf.............dat gaat toch wel drie straten te ver naar mijn idee!

"bedenk: alles wat je schrijft in de chat (privé of niet), kan tégen je gebruikt worden door de mods"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Kaw »

Een normale chatmod kan niet de privégesprekken teruglezen. Een administrator of de forummods kunnen dit wel.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Ichtus »

Kaw schreef:Een normale chatmod kan niet de privégesprekken teruglezen. Een administrator of de forummods kunnen dit wel.
Naja :bobo
Weet ik dat ook weer :banni
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Moni
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:40
Locatie: Zuid Holland

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Moni »

Kaw schreef:Een normale chatmod kan niet de privégesprekken teruglezen. Een administrator of de forummods kunnen dit wel.
Volgens mij is dat bij alle openbare chats zo en dat nalezen doen ze dan alleen als daar redenen voor zijn lijkt mij.

Msn heb ik wel en ook best redelijk veel gedaan, maar tegenwoordig is er bijna niemand meer online, dus sta ik zelf ook veel op offline.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:
MarthaMartha schreef:
ja, als jij in de chat bent, klikt op een naam van een mede-chatter en kiest voor persoonlijk berocht, dan kan dat 'gesprek' volgens mij ook nagelezen worden. (zo heb ik het van een mod begrepen) maar het lijkt me handig dat (één van) onze mods ons uit de droom helpen.....
Het komt er op neer dat je NOOIT iets vertrouwelijk kunt wisselen, want het kan zomaar door een mod worden gelezen achteraf.............dat gaat toch wel drie straten te ver naar mijn idee!

"bedenk: alles wat je schrijft in de chat (privé of niet), kan tégen je gebruikt worden door de mods"
dus schrijf je alleen dat waar je achter staat en is dit een extra reden om zorgvuldig te zijn.... alles wat ik schrijf moet door anderen gelezen kunnen worden, toch?! Dat je het niet in alles met elkaar eens bent is iets anders. Maar met Gods Woord als basis....
Wat ik soms dan wel lastig vind is dat je heel persoonlijke dingen, omstandigheden, die je niet zomaar met iedereen wil delen, wel buiten het forum om moet doen, terwijl je niet altijd direct je privé mailadres wil geven. Ben ik dus nog steeds benieuwd of de persoonlijke berichten buiten de chat om ook gelezen kunnen worden..........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Een normale chatmod kan niet de privégesprekken teruglezen. Een administrator of de forummods kunnen dit wel.
Ik acht het niet tot mijn taak om ook deze "gesprekken" te beoordelen of te "modereren".
Sterker nog, ik heb dit nooit gedaan, en zal dit nimmer (willen) doen.
Daar kan en mag een forummod ook geen verantwoordelijkheid voor dragen.

Een mod is alleen "involved" met de publieke fora en chatrooms
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door jakobmarin »

ik msn uitsluitend op mijn werk :OO

met mijn collega's. Ik zit te thuiswerken, zoals veel buitendiensters, en de rest zit op kantoor. Het is ideaal om even een korte vraag te stellen via MSN, en als het te veel tikken wordt, pak ik de telefoon.
heel handig!!

Prive MSN ik zelden of nooit. ik vind het erg irritant: om idere x te vrtelln wt k nou wr gegetn heb, of wr ik morgn nr toe ga....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Lourens »

Voor zover mijn ofrum-kennis is kan een administrator ook de PB's lezen.

Maar MSN, ja, het is een gedeelte van mijn werk om het te gebruiken en te kennen.

Maar in de loop der tijd ook geschrokken van was MSN-contacten te weeg kunnen brengen, met name bij jongeren.
Hierop heb ik inmiddels op een aantal ouderavonden van basisscholen een presentatie gehouden over chatten in het algemeen.
En dan met name geënt op het gevaar van verleiding (denk ook aan pedofielen ed.)
Het grootste probleem is dat de ouders niet weten wat de kinderen doen.

MSN brengt bij kinderen ook het gevaar voort t.a.v. het pestgedrag. en het is heel moeilijk om daar de hand achter te krijgen.
Mijn advies is altijd: zorg ja je gesprekken gelogd worden. Hoewel dit weer een aparte discussie kan voortbrengen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Auto »

fluitje schreef:Voor zover mijn ofrum-kennis is kan een administrator ook de PB's lezen.

Maar MSN, ja, het is een gedeelte van mijn werk om het te gebruiken en te kennen.

Maar in de loop der tijd ook geschrokken van was MSN-contacten te weeg kunnen brengen, met name bij jongeren.
Hierop heb ik inmiddels op een aantal ouderavonden van basisscholen een presentatie gehouden over chatten in het algemeen.
En dan met name geënt op het gevaar van verleiding (denk ook aan pedofielen ed.)
Het grootste probleem is dat de ouders niet weten wat de kinderen doen.

MSN brengt bij kinderen ook het gevaar voort t.a.v. het pestgedrag. en het is heel moeilijk om daar de hand achter te krijgen.
Mijn advies is altijd: zorg ja je gesprekken gelogd worden. Hoewel dit weer een aparte discussie kan voortbrengen.
Weet jij ook iets van Sniffers? (programma's om MSN conversaties te volgen) Hoe functioneert dat over het algemeen?
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Lourens »

Er is software die je thuis kan installeren waarbij je als administrator alles kan nakijken wat je kinderen opzoeken, chatten enzovoort.

Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van.
In hoeverre moet ik de gesprekken bekijken van mijn kinderen (13-24 jaar). Ze mogen ook hun eigen privacy hebben.
Ik wil wel dat het opgeslagen wordt om bij eventuele problemen toch het werkelijke gesprek op papier te hebben.

Alles staat op valt met de openheid en je verstandhouding met de kinderen.

Verder is het technisch mogelijk dat iemand stiekum een zgn key-logger naar je toestuurd. In dat geval kan de tegenpartij, om het zomaar te zeggen al je toetsaanslagen volgen.
Dat bestandje is dan toegevoegd aan een mail en moet je wel installeren.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Margriet »

Ik moet er niet aan denken , zonder MSN Hoe hoog zou mijn telefoonrekening dan zijn???
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door albion »

Auto schreef:Voor mijn werk gebruik ik MSN. Heel veel collega's zitten op MSN, wil je wat vragen of dingen even vlug bespreken is het een perfect stukje techniek. Wel zie ik hoeveel onzin en rotzooi over MSN gaat. Ook bij bedrijven waar MSN wordt toegestaan, wordt heel veel tijd misbruikt en verkletst op MSN. Ook zie ik bij de jeugd hoeveel tijd het in beslag neemt en dat constant even gekeken moet worden of iemand op MSN zit. En als je die tijd neemt gaat er heel veel tijd verloren die je ook met anderen zou kunnen besteden.

Mijn optie zit er dus niet bij ;-)
'k ben het hiermee eens.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door jvdg »

albion schreef:
Auto schreef:Voor mijn werk gebruik ik MSN. Heel veel collega's zitten op MSN, wil je wat vragen of dingen even vlug bespreken is het een perfect stukje techniek. Wel zie ik hoeveel onzin en rotzooi over MSN gaat. Ook bij bedrijven waar MSN wordt toegestaan, wordt heel veel tijd misbruikt en verkletst op MSN. Ook zie ik bij de jeugd hoeveel tijd het in beslag neemt en dat constant even gekeken moet worden of iemand op MSN zit. En als je die tijd neemt gaat er heel veel tijd verloren die je ook met anderen zou kunnen besteden.

Mijn optie zit er dus niet bij ;-)
'k ben het hiermee eens.
Ik niet.
't kost heel veel tijd.
Een telefoontje is simpeler en voorkomt (vooral zakelijk) veel misverstanden.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11438
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
albion schreef:
Auto schreef:Voor mijn werk gebruik ik MSN. Heel veel collega's zitten op MSN, wil je wat vragen of dingen even vlug bespreken is het een perfect stukje techniek. Wel zie ik hoeveel onzin en rotzooi over MSN gaat. Ook bij bedrijven waar MSN wordt toegestaan, wordt heel veel tijd misbruikt en verkletst op MSN. Ook zie ik bij de jeugd hoeveel tijd het in beslag neemt en dat constant even gekeken moet worden of iemand op MSN zit. En als je die tijd neemt gaat er heel veel tijd verloren die je ook met anderen zou kunnen besteden.

Mijn optie zit er dus niet bij ;-)
'k ben het hiermee eens.
Ik niet.
't kost heel veel tijd.
Een telefoontje is simpeler en voorkomt (vooral zakelijk) veel misverstanden.
Nee hoor, msn voorkomt misverstanden. Zwart op wit, logboek aan, kun je altijd teruglezen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Stelling: Met MSN-en is niets mis!

Bericht door jvdg »

Mister schreef:Nee hoor, msn voorkomt misverstanden. Zwart op wit, logboek aan, kun je altijd teruglezen.
Alsof bij teruglezen de tekst niet multi-interpretabel kan zijn.
Plaats reactie