Gezinsdrama Staphorst

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door Lassie »

Wilma van den Berg schreef:Ach mensen, is het nu echt nodig hier een topic over te openen? ...... :?
dat vraag ik mij dus ook af.

(ik zie daarom liever een soort van condeleance-topic??)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door Mister »

Jongere schreef:
Ander schreef:Wel goed dat ze het zo gedaan hebben. Vooral in het refowereldje wordt er snel gegist om welk gezin het gaat. Nu hoeft er niet gegist en rondgebeld te worden maar is het gewoon duidelijk wat anders een dag later bij iedereen ook duidelijk zou zijn. Omdat het RD dat waarschijnlijk voorzag hebben ze op deze manier het nieuws gebracht. Heel slim en zorgvuldig!
(...)Het spijt me diep, maar dan moet de achterban maar eens leren om niet zo nieuwsgierig te zijn. (...)
In het algemeen heb ik van nieuwsgierigheid al een afkeer en zeker in situaties als deze. We lopen met onze neus omhoog de Story en Privé voorbij, maar we hebben wel onze eigen roddelcircuits...
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door BJD »

Mister schreef:
Jongere schreef: (...)Het spijt me diep, maar dan moet de achterban maar eens leren om niet zo nieuwsgierig te zijn. (...)
In het algemeen heb ik van nieuwsgierigheid al een afkeer en zeker in situaties als deze. We lopen met onze neus omhoog de Story en Privé voorbij, maar we hebben wel onze eigen roddelcircuits...
Nieuwsgierig en roddelen zijn twee verschillende zaken. Ben ik nieuwsgierig, en is dat verkeerd als er in mijn gemeente, kerkelijk of plaatselijk bv iemand wordt vermoord en iemand daar voor wordt opgepakt.? Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat niet zou willen weten. Dat zit in een mens en daar is volgens mij ook niets verkeerd mee. Anders kunnen we de krant ook wel opzeggen, die staat vol nieuws en elke dag bij ik weer nieuwsgierig wat er is gebeurd en wat er in de krant staat

Het gaat er om wat ga je met die wetenschap doen. Je kan er over gaan roddelen en er fantastische verhalen bij verzinnen of voor iemand in stilte bidden.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door Lassie »

nou sorry maar ik merk wel dat als iemand nieuwsgierig is naar mijn manier van leven en vervolgens hoor je het bij je oma dat ze hoorde van... blablabal. Dat noem ik niet nieuwsgierig meer. Nieuwsgierig zijn gaat vooraf aan roddelen.

Ik denk dat het meer medeleven tonen is dan nieuwsgierigheid.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door BJD »

Lassie schreef:nou sorry maar ik merk wel dat als iemand nieuwsgierig is naar mijn manier van leven en vervolgens hoor je het bij je oma dat ze hoorde van... blablabal. Dat noem ik niet nieuwsgierig meer. Nieuwsgierig zijn gaat vooraf aan roddelen.

Ik denk dat het meer medeleven tonen is dan nieuwsgierigheid.
Niewsgierigheid kan je ook los van roddelen zien.
Maar goed waar hebben we het over in dit topic. Diep triest wat er is gebeurd. Heb ik weinig op te zeggen. Van mij mag deze dicht
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door Lassie »

precies.

Het ergste van dit hele geval is/was, dat de een het nog beter wist te vertellen dan de ander.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door jvdg »

Lassie schreef:
Wilma van den Berg schreef:Ach mensen, is het nu echt nodig hier een topic over te openen? ...... :?
dat vraag ik mij dus ook af.

(ik zie daarom liever een soort van condeleance-topic??)
Ook mee eens.
Als we ook maar het geringste zouden beseffen van het drama wat zich in dit gezin (familie en andere betrokkenen, heeft afgespeeld, dan zijn we heel snel uitgepraat.

Wat ons rest is veel gebed voor alle betrokkenen en de (pastorale) verzorgers en hulpverleners.

Ik besef dat dit drama veel meer aandacht krijgt dan de andere gezinsdrama's welke zich regelmatig voordoen, maar in dit geval betreft het "huisgenoten des geloofs".

Niet dat wat dat betreft er enig onderscheid is met de anders of niet gelovigen, maar je hebt er als "huisgenoot" zoveel meer vragen bij.
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Gezinsdrama Staphorst

Bericht door Lapressa »

Wij weten dat wij niets verschillen in zulke zaken als anderen,maar anderen zien ons als een groep mensen die dat niet doen og niet overkomt.

Het is verschrikkelijk en heb het erg te doen met het gezin.
Van zulke berichten kan ik soms echt spontaan huilen ondanks dat ik de personen niet ken.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Plaats reactie